Min unghäst är...smart... och annorlunda...

Sv: Min unghäst är...smart... och annorlunda...

Min ponny brukade slänga sin grimma på folk som gick förbi hennes box när hennes grimma hängde på boxdörren.
Hon flemar även när hon vill ha godis, eller om hon får syn på människor som brukar ge henne mat. :)

Min är också busig när det gäller sånt. Hennes grimma kan inte hänga på boxdörren för den ligger helt brun och äcklig i hennes box 10 minuter senare! Om man mockar hagen när hon är där inne så välter hon gärna ut den! Det finns inga hinkar, baljor eller badkar som står rätt när hon har vara där! Sen är hon ju bara tre! :)

Hade tänkt köpa en sån boll till henne och se om hon gillar den!

Min är nio och buttar fortfarande omkull allt hon ser :grin: Matte suckar och skäms för att ponnien är pinsam. Typ. Sen har hon nyligen lärt sig att plaststolp i hagen är bräckliga i kylan. Så kan hon en massa annat också :crazy:
Gulligt ibland :love:
Vidrigt jobbigt ibland :devil:
Men mest bara :love:

Just ja, min älskade sin lekboll när hon stod på box.

Någon gång för sex-sju år sedan lärde jag min häst att vända upp och ner på påsar för att tömma dem på en godbit. Brödpåsar, morotspåsar etc. Har ångrat det sedan dess.. :devil::angel:

Han vänder upp och ner på påsar. Alla påsar! Håller man inte uppsikt på honom så vänder han glatt upp och ner på en sopsäck, höpåsar som man har vägt upp, ryktpåsar... you name it. Allt som är av plast lyfter han upp, det kan ju vara något i den! :idea:

(Klicka för film.)

En annan egenhet jag kom ihåg nu.. Vi hade ponnyridning på torget inne i stan i samband med något stadsjippo. En tant stannar upp o pratar med mig, hon berättar om sitt barnbarn bla bla bla. Medan hon pratat på upptäcker jag till min fasa att Ofsi har fått tantens platta handväska i ljusbrunt läder mellan tänderna och står förnöjt o suger på den. :rofl:

Senast ändrad:

KL
Ungponnyn som gick tillsammans med mammas travare när jag var liten var fantastiskt rolig... Vi brukade cykla utmed hagen, och han turades om med oss att vinna - ibland sprang han fort, och ibland släppte han oss före;)... Han jagade kajor och skator i hagen, tog av kompisens och sin egen grimma, klev ur täcken, bet av eltråden (en tunn...) och rymde då och då... Pappa fick stänga in oss (jag o syskona) i en av boxarna i stallet för att springa efter hästarna en gång när det bar av genom byn, ena grannen hälsade att han aldrig haft så bra mossborttagning:p Och så spelade han fotboll :D
Farfar kallade dem alltid Bill och Bull - och det passade ganska bra, fast det var ju bara ponnyn som hittade på hyssen...
Det gör en av unghästarna också, fast det går inte lika bra för henne, hon skrapar bara med hoven så bollen åker bakåt, och hon får backa efter...:grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka