Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag vill gärna rida varje dag, men tappar motivationen helt nu i all denna snön!! Som skåning är jag inte riktigt van och det är ju kul...
2
Svar
20
· Visningar
2 936
Senast: anjescka
·
Ridning Konstig rubrik kanske men jag har funderat mer och mer på det här. Många släpper ut sina hästar på sommarbete och låter den således vila...
2
Svar
39
· Visningar
5 766
Senast: Mysaan
·
L
Ridning Nu är det ett nytt år och nya mål som gäller :) Jag har inte så som mål att börja tävla i år men jag tänkte att man måste börja...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Mysaan
·
M
Hästhantering Jag fixade fram pat parellis personlighets karta och gjorde på mina tre killar. Jag vet egentligen inte så mkt om pat, mer än att många...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 036
Senast: kroklista
·
Ridning Hej! Tänkte ställa några frågor som jag gärna vill ha svar på :) Hur ofta ska man klättra- med en häst som saknar lite muskler men...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Roucle
·
M
Hästhantering Dela med er av roliga lekar/övningar! :D Som t.ex att försöka låta hästen springer efter en i hagen. Att bygga snöhinder och låta...
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: kroklista
·
P
Träning Hej, skulle behöva hjälp med att veta vad jag skall göra när "min" ponny bockar när jag t.ex är ute på åkern och galopperar. Problemet...
Svar
9
· Visningar
1 832
Senast: Flixon
·
P
Träning Vad anser ni är rimligt att betala för inridning, tillridning (och omskolning av travare/galoppare)? Vad ska ingå? (mat strö o.s.v.) Hur...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Lolami
·
Hästhantering Själv är jag en s k NH-människa. Jag har fallit för det tänket därför att, så som iaf jag förstått det som, man använder hästens språk...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
15 922
Senast: Nila
·
Hästhantering Jag åkte av min häst för ett tag sen och känner mig nu lite spänd och stressad inför nästa gång jag ska våga sitta upp (har ridförbud...
2
Svar
30
· Visningar
8 431
Senast: wrangler
·
Ridning Vad är intervallträning bra för? Hur ofta borde man göra det? Hur gör man det på bästa sätt?
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Stopek
·
Hästhantering Läste i en av dom senaste nummerna av ett hästmagasin. (hittar inte den just nu så jag kan se vilket magasin det var) Men den...
2
Svar
28
· Visningar
3 593
Senast: Spirit
·
  • Låst
Hästhantering Det går alltid att få fina resultat på hästar som är inte ok med situationen. Finns hästar som är så klaustrofibiska att dom inte kan...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
18 780
Senast: flashlight
·
Ridning Hej jag undrar hur ni som varit med om svåra ridolyckor har kommit tillbaka till hästarna? Själv råkade jag för många år sen när jag var...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 992
Senast: Lillan09
·
I
Ridning Hej alla glada! Funderar på att skaffa mig ett kimblewick/jaktkandar eller pelham till min kuse för att hon är fruktansvärt stark vid...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Houdinie
·
S
Hästhantering Min ponny står i ett stort inackorderingsstall, vilket har både sina för- och nackdelar. Tyvärr är det väldigt små, dränerade hagar...
Svar
13
· Visningar
3 413
Senast: a1agnlju
·
F
  • Låst
Ridning Hej! Nu är det så att jag ska antagligen börja rida en ponny på ca 140-142 i mkh, men är lite orolig över att jag är för stor för...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: IngelaH
·
U
Träning Hejsan! Jag tricktränar min häst och har länge försökt lära min häst att ligga ner... Men det har aldrig gått! :( Nu vill jag göra något...
Svar
6
· Visningar
2 203
Senast: Unluck
·
Ridning Vår fullblodsvallack gungar från sida till sida med huvudet när man skrittar honom, inte upp och ner utan från sida till sida:confused...
Svar
4
· Visningar
1 437
Senast: Lunketuss
·
C
Ridning Hur lär man hästarna spansk skritt? iaf hur man lär dom början, vet en ponny i stallet som "viftar" med ena frambenet när man lägger...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka