Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag är desperat.. vad kan detta bero på.. jag lämnade ut mitt kallblod på foder för 2 månader sen, allt har gått smärtfritt. Alla...
Svar
10
· Visningar
1 705
Senast: Seabaz
·
Ridning Jag läste tråden om att komma tillbaka efter svåra ridolyckor och kom att tänka på en sak som jag funderat på när jag följt min dotters...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 238
Senast: Bowman
·
Ridning Vad har ni för erfarenheter av det sk. "flippan bettet"?, hur funkar det i hoppningen/dressyren?, vart kan man köpa det & hur sätter man...
Svar
2
· Visningar
2 416
Senast: Arwyn
·
Ridning Imorgon blir det julritt genom lilla byn hihi! skulle egentligen gjorts på julafton men då en i stallet inte kunde så tar vi det...
Svar
19
· Visningar
1 883
Senast: Foppa
·
Ridning Kom precis in från årets första ridtur. Vi kom iväg lite för sent bara så vi missade fyrverkeriet. Hade varit nyttigt för...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: ptr
·
  • Låst
Ridning Nu tycker jag att det börjar bli alldeles för teoretiskt och opersonligt (och grälsjukt) här, och man har ju ingen koll längre på var...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 921
Senast: Immer
·
E
Träning Ja, som rubriken säger; hur lär jag min unghäst flytta för skänkeln? Jag har ridit in henne och hon är fullt styrbar men har...
Svar
17
· Visningar
5 615
Senast: Fiador
·
Hästhantering Min häst håller på att skaffa sig en ovana jag inte gillar - ber om råd hur jag ska träna så inte ovanan blir en vana! Vi åker och...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Fideli
·
Träning Jag en fjording på 4 år, jag kan kontrollera han helt i skritt och trav! Men så kommer det till Galoppen.... När vi rider i padocken...
Svar
11
· Visningar
1 308
Q
Hästhantering Vad har ni för teori i följande fall: Hästen i fråga börjar plötsligt rymma så fort den släpps ut i hagen. Inte ett par gånger, utan...
2
Svar
33
· Visningar
3 482
Senast: qrumelur
·
Z
Ridning Jag är ridskoleryttare som har testat lite allt möjligt utöver det vanliga om man säger så. Jag funderade på om man inte skulle starta...
Svar
12
· Visningar
1 915
Senast: Roucle
·
A
Hästhantering Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd, chansar här... När mitt sto var ca ett år rullade hon fast i sin box men lyckades...
2
Svar
24
· Visningar
4 574
Senast: axel
·
A
Hästhantering Hört lite olika om när man bör kastrera unghingst och vill höra vad ni tycker. Hingsten i fråga är född den 18 juni.
Svar
10
· Visningar
2 770
Senast: Casacha
·
F
Ridning hittade ingen tråd, så provar starta en, om ni hittar en får ni gärna säga till och låsa denna. Iallafall. Det här med...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 345
Senast: Nea_
·
P
Ridning Hej jag har en fråga om bockning. Det är så att jag köpte ett fjordhäststo på 10 år. Hon är överviktig men det går neråt väldigt bra...
Svar
19
· Visningar
2 202
Senast: Foliehatt
·
Träning Jag har en fyra åring jag har problem med.. Hon som en klocka i ridhus/ridbana i alla gångarter, men i skritt och trav utomhus går bra...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Nea_
·
S
Ridning Ett par hästägare har svarat på min annons om medryttarhäst och nu undrar jag vilka frågor man bör ställa innan man åker och provrider...
Svar
2
· Visningar
2 491
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Min 5 åring har rätt roliga beteenden för sig. Han bär gärna omkring på sin foderhink om det serveras kraft i hagen. Det i sig är...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 406
Ridning Jag köpte två underbara, fina och snälla travare, den ena ett sto den andra en valack. Stoet är jätte duktig, hoppar högre hinder med...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Roucle
·
P
Hästhantering hur funkar denna kombinationen? ett sto ca 19år arab(korsning?) vall. 1, 22år c-ponny vall.2, 4år shettland vll.3, 9år...
2
Svar
39
· Visningar
3 826
Senast: Pula
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar