Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... och där blev det uppenbart att du inte fattat någonting
Finlir är vad det handlar om, varför i hela världen skulle jag ha sporrar på mitt monster om jag var rädd för henne?
Eller sakna kunskap för den delen? Tvärtom, eftersom jag vet hur hon fungerar, så har jag sporrar. Hon trivs bra mycket bättre med en lätt toutch av en snäll sporre, än att bli "omklämd"
Du har missförstått allt.
GP-hästarna tvingas inte till de olika rörelserna.
Fast nu står det ju inte betsel i TR, det står huvudlag.
Säg inte att jag inte fattar. Jag förstår mkt väl hur du menar. Jag förstår att folk rider med sporrar och starkare bett. Red min häst på det förut också eftersom hon inte lyssnade. Jag kände att jag inte klarade av henne så har henne inte kvar för att ta ett andrum. Och visst skrev jag att det inte var alla som använde sporrar och andra hjälpmedel fel. Men många använder det för ett kontroll redskap. Speciellt de i de lägre klasserna som tänker att det är bra att rida med kandar som istället förstör sina hästar. Alltså de som inte vet hur man använder dessa "medel". Inget emot dig vännen eller liknande personer serru
Men Kimmis, om det är så enkelt så bör väl ditt problem med att hästen krullar med huvudet efter att "en tränare förstörde den åt dig" dvs satte på den gummisnodd för flera år sen, vara lätt löst? Det är ju bara att rida fram den för säte och vikt, så har du löst hela problemet!
Jag är inte snäll, men rättvis!Men snälla du, hästen gick alldeles utmärkt innan denna tränare hade henne i träning.
Jag är inte snäll, men rättvis!
Jaha, men nu är det ju som det är och problemet är ff inte stort och hästen är inte förstörd för att den börjat gå bakom handen. Lämnar man en häst på träning så måste man vara absolut säker på tränarens kompetens. Gäller allt när det gäller våra djur, att de hanteras och behandlas proffessionellt ansvarar ägaren för.
Inte jag heller!Nu vänder jag mig inte till någon.
Men jag tycker hästar i regel är mycket "förglömmande", det vill säga att fast jag haft hästen utlånad i en tid, med en mindre balanserad ryttare, så är det inga problem att få tillbaka känslan, såvida hästen inte fått exteriöra problem.
De är inte långsinta och lever i nuet.
Jag har aldrig haft ett problem med det.