personlighets karta? (parelli)

Re: Sv: personlighets karta? (parelli)

Bracy = Spänna mot

Catatinic = Katatonisk dvs. Stänga av och går i sig helt.

Forwardaholic = Är en häst som känna att det måste hela tiden gå framåt i vilken fart som passa, så länge det är framåt.

Sv: Re: Sv: personlighets karta? (parelli)

åh vad spännande! gjorde en på min medryttarhäst nu, har ridit honom några månader nu och har tänkt börja NH med honom. Så ska bli spännande att se om han förändras något.
1NkexS-1b90ee28c9784890c8d3dbf762d3357a.jpg

Vad har ni att säga om honom?

Sv: personlighets karta? (parelli)

Vore kul om någon ville säga något om dessa :) Första gången jag gör sånt här.

Hamlett
Bild049.jpg

Horsenality_hamlett.jpg

Ottoman
DSC00737.jpg

horsenality_ottoman.jpg

Gjorde en åt min häst.
Tog en halv evighet att leta fram alla engelska ord :crazy:
Så berätta lite om henne vad hon är för slags häst ni som kan läsa av kartorna :)

Oj bilden visades inte på förra inlägget!
Så vad kan ni seja om min lilla häst då? :)

hello

Hur laddar man upp bilder?
Är medlem på pixbox och lähher in länken men blir bara kryss för bilden..

Senast ändrad av en moderator:

Jättegammal tråd, jag vet men jag hade tråkigt i regnvädret och började fylla i en sån här lite på kul:p.
Här kommer vår karta. Första gången jag gör en sån. Det var lite svårt då hon inne oftast är lugn som en filbunke men sen ute på en ridtur är arbetsnarkoman och väldigt snabb i tanken:laugh: Den här kartan visar nog mer hur hon är ute på en vanlig ridtur.

perellikarta-1-1.jpg

Har ni några tankar kring detta? Kan säga att det var inte en sån här ponny vi tänkt oss men dottern har lärt sig massor och även om hon är något krävande så är hon alltid snäll:love:. Ingen man åker i backen på utan bara arbetssugen:D.

Skulle nån vilja ge sig på att tyda denna? Är första som jag försöker mig på att göra, så jag är inte säker på att jag gjort rätt.
bellakarta_101228416.jpg

Och även på denna då kanske?
karta_101229263.jpg

någon som har lust att förklara det här med personlighetskarta lite närmare för mig? hur det fungerar osv? :)

horsenality+lista+januari.jpg

Gjorde en horsenality på mitt 12åriga nordistravar sto.
Kan någon göra en "utvärdning" på denna? :P
Vet inte om jag gjorde rätt? Rätta mig gärna isf!
Tack!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 151
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 504
Senast: Voeux
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Kropp & Själ Hej, för er som läser beachtråden så vet ni lite om mig men för er andra så kan jag berätta att jag sedan ca 7,5 år tillbaka har anorexi...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: Fagelungen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama