Räddningsdroppar?

Sv: Räddningsdroppar?

*kl*

Har aldrig hört talas om detta! Om det fungerar hade det ju varit superbra!
Har ett sto som är jobbig med sina bakben, tror att det är sviter efter nån gammal jobbig händelse (är dock på jakt efter equiterapeut), men även om det ska behandlas måste ju hästen gå att verka under tiden iaf...

I stallet har jag också en unghäst som verkligen inte gillar när veterinärerna kommer på besök, gillar inte riktigt andra människor överhuvudtaget. Vi tränar men det går långsamt... Samma sak här, att under tiden måste det gå att ge henne sprutor och liknande. Hon gillar inte heller att bli bremsad så det är ett himla hallå när nåt är på gång.

Skulle det gå att använda på någon av dessa individer?

Det skadar ju inte att prova :) Jag har inte provat på häst, men på mig hade de effekt men inte på min hund...

Jag fick även några små små piller som man ska läggas under tungan de är vita lite halv genomskinliga hette Hysteria eller något någon som vet vad dessa piller heter?

Har ett helt annat tips. För några år sedan ramlade jag av och bröt armen vid en provridning. Den hästen köpte jag inte, men en annan som var väldigt nervös i både hantering o ridning. Fick sålt efter mycket om och men. Därefter var självförtroendet i botten. Vågade knappt lyfta hovarna på en häst, eftersom hon hade sparkat. Började då som medryttare till en 20-årig valack som var vänligheten själv. Han var inte i kondition så vi fick börja från början. Det var jättenyttigt och jag fick känna att jag faktiskt kunde rida. Kan varmt rekomendera gamla gentlemän! Nu har jag två halvvilda halvblod och jag är sällan rädd trots många busturer.:bump:

Jag fick även några små små piller som man ska läggas under tungan de är vita lite halv genomskinliga hette Hysteria eller något någon som vet vad dessa piller heter?

Haha vilket namn på pillret!

Vart kan man läsa mer och få tag på droppar eller piller?

Jag sökte på Google på Räddningsdroppar. Men jag var inne på hälsokosten på Köpcentret i grannkommunen så de tog hem lite flaskor åt mig. Ska försöka kolla upp de mystiska pillren och se var man får tag på dom :)

Jag har använt dem och tycker att de fungerar super mot panik och ångest. De tillfällena som jag och även några vänner har tagit dem har varit vid ångestfyllda situationer tex nödslakt eller avlivning av en älskad hund. Man blir liksom alldeles tom på känslor och kan agera lugnt och fint vilket ju är toppen för djuren i dessa situationer. Däremot blir man inte på något sätt lullig eller drogad av dem utan det är bara ångesten som lägger sig.
Jag har även använt dem på vårat arabsto vid lastning då detta har varit väldigt traumatiskt eftersom hon varit med om en olycka och vält. Hon blir lugnare och reagerar inte lika panikartat, dock tog det 1½ år av lastträning ändå:angel:
Har även gett min hund på nyår och då fungerade de också.
Däremot löser de inga stressproblem eller gör att hästar blir lugnare generellt utan det är mer vid akuta situationer när det är stress pga ångest,trauma och panik. De är ju väldigt bra att ge om det har hänt något traumatiskt för att ta udden av chocken.

Det brukar vara lite konjak i dem, iaf i min sort, och jag tror att det är den enda beståndsdelen som lyckas lugna de som blir hjälpta.

Är nog böjd att hålla med, en slatt konjak i en kopp varm choklad har nog hyfsat lik effekt och är antagligen billigare också.

Hoppas det finns en ordentlig innehållsförteckning på preparatet. Jag tycker det verkar som en skum grej!

Det är ju bara att låta bli det då :)

Det finns innehållsförteckning. Beroende på märke/typ - blomessenser, vatten och konjak. Inga konstigheter.

Liknande trådar

Ridning Jag provade för medryttarskap häromdagen. Det är något av det värsta jag vet, men jag bestämde mig för att fokusera på att vara lyhörd...
Svar
3
· Visningar
2 573
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur