Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Ridning Jag behöver tips om födelsedagspresent till maken som snart fyller 40 år. Han har två drömmar (givetvis fler) som jag skulle vilja...
Svar
3
· Visningar
1 042
Ridning Jag har börjat fundera på lite grejer angående min unghäst (hbl 3 år iår) som jag vill prova allt med, vill ha en riktig allroundhäst...
Svar
12
· Visningar
2 594
P
Träning Jaa, vad gör ni när ni i såna situationer? Vanligtvis brukar jag ha sällskap med som draghjälp vilket funkar jättebra men ibland är...
2
Svar
22
· Visningar
2 539
Senast: Elina8
·
A
Träning Hur ska man lära en häst att acceptera skänkeln? Min gör inte det och det blir självklart problem iom det. Några tips på övningar? :bump:
Svar
18
· Visningar
4 380
Senast: Stopek
·
K
Ridning Hejsan! Jag är inte så bra på att tajma sitsen när hästen hoppar,ni kanske inte förstår men.. jag brukar alltid ställa mig upp innan...
Svar
5
· Visningar
1 809
Senast: ZorroLouise
·
H
Hästhantering Hej, Jag väntar föl till våren och har ett sto och en valack. Jag vet att jag måste dela på dem men hur långt innan fölningen bör jag...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: simpan
·
Träning hejsan! Jag har ett stoföl född i mars 2008. marwin - Nation zenith xx. Hon går nu med unghäst på 2år och hon e lätt att leda i hage...
Svar
11
· Visningar
1 952
Senast: MamaJustify
·
Hästhantering Hej! Är inte riktigt säker på var denna tråd ska ligga, handlar ju mest om hästar utan vår inblandning. Iaf.. I vår hage har vi 3...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag skall hämta en 8 månaders nordisföl på söndag. Enligt ägaren så har den åkt transport flera gånger med sin mamma och den har då...
2
Svar
24
· Visningar
2 422
Senast: pannkakssmet
·
Ridning Har börjat sätta igång -07an som jag har och hon är otroligt pigg och positiv inställd till varje ridtur. Idag upptäckte jag dock att...
Svar
6
· Visningar
1 503
Träning En av treåringarna (fyller fyra i år) som jag nu har i träning gnisslar ibland tänder vid ridning. Hon är en känslig och försiktig...
2
Svar
25
· Visningar
4 267
Senast: Bison
·
Ridning Jag går i funderingar på att börja rida på ridskola igen men många tycker jag ska satsa på något annat. Det hela ligger till som så...
2
Svar
23
· Visningar
3 887
Senast: Tahari
·
Hästhantering Min ponny Sillen: Han verkade inte förstå sig på hästspråk i början, vår flocks ledare har jagat honom så otroligt mycket, och han är...
Svar
10
· Visningar
1 412
Hästhantering Hej! Jag har fått problem med min häst, behöver snabb hjälp! Info: Valack 16år Bor på lösdrift Fodring med grovfoder 2 ggr/dag...
Svar
15
· Visningar
1 953
Senast: Bullet
·
Ridning Har ett litet problem som alla kämpar med. Formen. Ingen kan igentligen rida eller vara expert, bara mer erfaren. Och nu frågar jag er...
Svar
4
· Visningar
1 492
Senast: lady_vip
·
Träning Hej! Jag har en 8-åring som är riden sen han var 4-åring. Jag har ridit både dressyr och hoppträningar, i skog och mark så han...
Svar
6
· Visningar
2 197
Senast: REIN
·
B
Ridning Jag ska köpa sadel och är lite vilse i djungeln .... Valet står (tror jag) mellan en Espaniola och en Relvas med antingen läderbom...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: Gimlan
·
Träning Imorgon är min och min dams första tur bettlöst. Hon har aldrig gått utan bett och är skolad väldigt traditionellt som en dressyrhäst...
2
Svar
23
· Visningar
3 018
Senast: PineappleHeart
·
T
Träning Överallt så är det bidrag och satsningar på de unga......det känns precis som om att vi som är lite till åren inte finns eller vi...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: fio
·
C
Träning Hej alla hästglada/galna! :rofl: Jag behöver hjälp! Har varit borta från ridningen en låååång tid, 16 år sedan jag slutade på...
Svar
16
· Visningar
3 160
Senast: arabenettan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka