Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Hur vet man om hästen är låst i någon sida? Min vill verkligen inte gå rätt i vänster varv, han bara flyter in och i det andra varvet...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: worthless
·
L
Träning Jag är hyfsat nybörjare och vet inte riktigt hur det skall kännas eller se ut när man får hästen i form. Idag kändes hästen dock...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 564
Senast: Piggelkot
·
Hästhantering jag har sett att det finns typ 1000 olika sidor om lastning, men min häst går gärna in i transporten, men där inne får han panik och...
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: Anna Karlsson
·
Ridning Tips på vilken akademisk/spansk sadel som skulle kunna passa? Hon har anläggningsyta på ca 46-50 cm (ögonmått) mätt från...
Svar
1
· Visningar
1 084
Senast: Chine
·
Hästhantering vi har hittat en häst i Norrland (vi själva bor i Bohuslän) Vi har tänkt att åka och titta på hästen, och om man skulle bestämma sig...
Svar
7
· Visningar
1 399
Senast: Lydia
·
S
Träning HEJ, jag ärmedryttare på ett 5 årigt fjordingsto som står på min lilla ridskola. jag och min syster delar på henne och rider varranan...
Svar
11
· Visningar
1 567
Senast: Sagiiish
·
Ridning Alla erfarna duktiga Hästmänniskor! Jag har en lite fundering. Jag har en unghingst som blir 2,5 år den första mars och jag har redan...
2
Svar
20
· Visningar
6 035
Senast: Foliehatt
·
Ridning Har letat ett bra tag nu och det verkar inte som att nån säljer lösa nosjärn till kapsoner längre? Det enda jag hittar som kommer nära...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: Immer
·
L
Ridning För någon vecka sedan gjorde min medryttarhäst illa sig i överläppen i samband med att vi gick omkull. Därför rider jag nu på ett...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Jag vill gärna rida varje dag, men tappar motivationen helt nu i all denna snön!! Som skåning är jag inte riktigt van och det är ju kul...
2
Svar
20
· Visningar
2 926
Senast: anjescka
·
Ridning Konstig rubrik kanske men jag har funderat mer och mer på det här. Många släpper ut sina hästar på sommarbete och låter den således vila...
2
Svar
39
· Visningar
5 739
Senast: Mysaan
·
L
Ridning Nu är det ett nytt år och nya mål som gäller :) Jag har inte så som mål att börja tävla i år men jag tänkte att man måste börja...
Svar
11
· Visningar
1 566
Senast: Mysaan
·
M
Hästhantering Jag fixade fram pat parellis personlighets karta och gjorde på mina tre killar. Jag vet egentligen inte så mkt om pat, mer än att många...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 033
Senast: kroklista
·
Ridning Hej! Tänkte ställa några frågor som jag gärna vill ha svar på :) Hur ofta ska man klättra- med en häst som saknar lite muskler men...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Roucle
·
M
Hästhantering Dela med er av roliga lekar/övningar! :D Som t.ex att försöka låta hästen springer efter en i hagen. Att bygga snöhinder och låta...
Svar
1
· Visningar
1 160
Senast: kroklista
·
P
Träning Hej, skulle behöva hjälp med att veta vad jag skall göra när "min" ponny bockar när jag t.ex är ute på åkern och galopperar. Problemet...
Svar
9
· Visningar
1 831
Senast: Flixon
·
P
Träning Vad anser ni är rimligt att betala för inridning, tillridning (och omskolning av travare/galoppare)? Vad ska ingå? (mat strö o.s.v.) Hur...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Lolami
·
Hästhantering Själv är jag en s k NH-människa. Jag har fallit för det tänket därför att, så som iaf jag förstått det som, man använder hästens språk...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
15 917
Senast: Nila
·
Hästhantering Jag åkte av min häst för ett tag sen och känner mig nu lite spänd och stressad inför nästa gång jag ska våga sitta upp (har ridförbud...
2
Svar
30
· Visningar
8 411
Senast: wrangler
·
Ridning Vad är intervallträning bra för? Hur ofta borde man göra det? Hur gör man det på bästa sätt?
Svar
1
· Visningar
1 219
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama