Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag hjälper en kompis att rida en unghäst, valack och snart 6 år. Han är endast riden sedan i somras (inte särskilt regelbundet) och han...
Svar
0
· Visningar
798
Senast: trailtokan
·
C
Ridning Vad är bäst att ha för bett på en föredetta ridskolehäst som man vill få mjuk i munnen igen?
Svar
8
· Visningar
1 192
Träning Vet inte om tråden är på rätt ställe så moderatorn får flytta den isf. För några veckor sedan började min häst att stegra sig vid...
2
Svar
24
· Visningar
7 393
Träning Hur många tränare har ni och hur ofta tränar ni för tränare? Har ni en dressyr och en annan hopptränare? Hur många olika tränare...
Svar
10
· Visningar
1 392
Senast: Rouise
·
Hästhantering Innan jag börjar gnälla vill jag bara nämna att jag är väldigt glad för min häst..i alla fall för det mesta:angel: Vi är fortfarande i...
Svar
15
· Visningar
1 863
Senast: MalinM
·
Hästhantering Hej! Jag ska kanske få hem 2 shettisar i sommar, en mini och en på ca en meter.:) Nu är det så att jag ska ev flytta min egna shettis...
Svar
2
· Visningar
866
Ridning Jag försöker träna på att hålla min ridtravare lugn i olika situationer, eftersom hon kan stressa upp sig själv ibland. Har övat mycket...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Jeanette
·
P
Hästhantering Jag har några udda beteenden som jag undrar över. Det första är två hästar som står tillsammans, bara de två. De går bra ihop då båda...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Aia
·
J
Ridning Jag håller på med ett examensarbete inom handikapps ridning och jag undrar vart man kan hitta information om detta? Har 3 böcker som jag...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: spoff
·
Hästhantering Jag hade en så intressant diskussion idag med några kompisar så tänkte fortsätta den här :) Just nu (häromkring) är det väldigt...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
39 702
Senast: sanio
·
J
Hästhantering Vet inte om jag placerade tråden i rätt forum men den hamnade här iaf :) I höstas började jag ta hand om min kusin och hennes pappas...
2
Svar
22
· Visningar
2 558
Senast: Lager
·
C
Träning Helt enkelt, varför gör man halt? Vad är en halt? Varför gör man halt? Hur gör man halt? Tacksam för svar!
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: Lager
·
Hästhantering Jag har nu fått problem med min höft och kommer därför att få avstå från ridningen en tid framöver, så att kroppen får återställa sig...
Svar
10
· Visningar
3 504
Senast: Lolami
·
K
Ridning Hej, har ett litet problem med en häst jag brukar rida på en ridskola. Jag är helt säker på att felet ligger hos mig för jag är...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: kitos
·
Hästhantering Min häst har blivit lite skadad och ska vara konvalescent med endast skrittpromenader i drygt en månad, och sedan sättas igång långsamt...
Svar
2
· Visningar
3 853
Senast: belivemeitstrue
·
A
Träning jag är ganska ny med att rida och så och jag undra om man ska ha fötterna på något speciellt sett i galoppen? Skulle vara jättesnällt...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: amlab
·
P
Hästhantering Vad tänker dom med? Nu är det andra hästen på kort tid som inte går in i transporten pga folket. Mkt svårlastade hästar enligt ägarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 285
Senast: Görel
·
Träning Hittade ingen tidigare tråd om detta.. :) Hade varit roligt om vi som har unga ponnysar och hästar kunde följas åt!! :laugh: Det blir...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Luna10
·
B
Hästhantering Min häst har en spricka i bogen vilket leder till boxvila i minst 4 veckor... Hon är en häst som lätt "går in i sig själv" och blir...
Svar
6
· Visningar
1 281
Senast: belivemeitstrue
·
Hästhantering i morgon åker jag och hämtar min 8 månader gamla unghäst, ja skall köra med strippat släp och lös. Hur bommar man igen skötardörren från...
Svar
16
· Visningar
1 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka