Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Jag funderar skarpt på att byta ut mitt vanliga träns mot ett bettlöst. Visserligen har jag ett väldigt milt bett till honom, men det är...
Svar
6
· Visningar
1 424
Senast: Yrja
·
A
Hästhantering Hej Alla Är ny här därför jag måste prata av mig... Jag fingerar alla namn i denna berättelse... 2006 lade jag ut en annons om...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 929
Senast: Sjunior202
·
P
Ridning Hej allihop! Jag är ganska ny här inne på Buke.. Hittar inte det jag söker så jag börjar en ny tråd.. När kan barn börja rida?? Inte på...
Svar
4
· Visningar
6 135
Senast: hillevie
·
Träning Mina pållar är ganska kräsna när det kommer till "massa skit" som man stoppar i maten åt dom. Lucern var ju i början det jävligaste...
Svar
4
· Visningar
1 386
Senast: Seabaz
·
M
Träning Min häst går ihop med en annan häst i hagen och dem är kompisar och leker och så tillsammans men den andra hästen har så mycket mer...
Svar
15
· Visningar
6 468
Senast: Pula
·
P
Träning Hej, Min unghäst nu 5 år, har en tendens att falla in i pass skritt när man vill skritta på korta tyglar, aldrig på långa tyglar...
Svar
15
· Visningar
4 133
Senast: malou78
·
Hästhantering Har ett sto som jag under åren haft en del problem med. Hon har aldrig gillat att jobba, sedan hon blev inriden vid tre års ålder har...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 271
Senast: Buck
·
Ridning Jag skulle så gärna vilja både intrevallträna, klättra i backar, rida en sväng i skogen över stock och sten och ta längre ridturer nu...
Svar
7
· Visningar
1 876
Senast: Popcorn
·
Z
Hästhantering Några dagar innan jul fick vi hem en liten shetandsponny som min kusin ska få rida på. Men jag har aldrig varit med om en sån envis...
Svar
7
· Visningar
1 562
N
Ridning Jag behöver tips om födelsedagspresent till maken som snart fyller 40 år. Han har två drömmar (givetvis fler) som jag skulle vilja...
Svar
3
· Visningar
1 041
Ridning Jag har börjat fundera på lite grejer angående min unghäst (hbl 3 år iår) som jag vill prova allt med, vill ha en riktig allroundhäst...
Svar
12
· Visningar
2 589
P
Träning Jaa, vad gör ni när ni i såna situationer? Vanligtvis brukar jag ha sällskap med som draghjälp vilket funkar jättebra men ibland är...
2
Svar
22
· Visningar
2 539
Senast: Elina8
·
A
Träning Hur ska man lära en häst att acceptera skänkeln? Min gör inte det och det blir självklart problem iom det. Några tips på övningar? :bump:
Svar
18
· Visningar
4 354
Senast: Stopek
·
K
Ridning Hejsan! Jag är inte så bra på att tajma sitsen när hästen hoppar,ni kanske inte förstår men.. jag brukar alltid ställa mig upp innan...
Svar
5
· Visningar
1 808
Senast: ZorroLouise
·
H
Hästhantering Hej, Jag väntar föl till våren och har ett sto och en valack. Jag vet att jag måste dela på dem men hur långt innan fölningen bör jag...
Svar
9
· Visningar
1 300
Senast: simpan
·
Träning hejsan! Jag har ett stoföl född i mars 2008. marwin - Nation zenith xx. Hon går nu med unghäst på 2år och hon e lätt att leda i hage...
Svar
11
· Visningar
1 951
Senast: MamaJustify
·
Hästhantering Hej! Är inte riktigt säker på var denna tråd ska ligga, handlar ju mest om hästar utan vår inblandning. Iaf.. I vår hage har vi 3...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag skall hämta en 8 månaders nordisföl på söndag. Enligt ägaren så har den åkt transport flera gånger med sin mamma och den har då...
2
Svar
24
· Visningar
2 420
Senast: pannkakssmet
·
Ridning Har börjat sätta igång -07an som jag har och hon är otroligt pigg och positiv inställd till varje ridtur. Idag upptäckte jag dock att...
Svar
6
· Visningar
1 502
Träning En av treåringarna (fyller fyra i år) som jag nu har i träning gnisslar ibland tänder vid ridning. Hon är en känslig och försiktig...
2
Svar
25
· Visningar
4 264
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar