Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Vet inte om jag placerade tråden i rätt forum men den hamnade här iaf :) I höstas började jag ta hand om min kusin och hennes pappas...
2
Svar
22
· Visningar
2 556
Senast: Lager
·
C
Träning Helt enkelt, varför gör man halt? Vad är en halt? Varför gör man halt? Hur gör man halt? Tacksam för svar!
Svar
9
· Visningar
1 836
·
Hästhantering Jag har nu fått problem med min höft och kommer därför att få avstå från ridningen en tid framöver, så att kroppen får återställa sig...
Svar
10
· Visningar
3 481
Senast: Lolami
·
K
Ridning Hej, har ett litet problem med en häst jag brukar rida på en ridskola. Jag är helt säker på att felet ligger hos mig för jag är...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: kitos
·
Hästhantering Min häst har blivit lite skadad och ska vara konvalescent med endast skrittpromenader i drygt en månad, och sedan sättas igång långsamt...
Svar
2
· Visningar
3 841
Senast: belivemeitstrue
·
A
Träning jag är ganska ny med att rida och så och jag undra om man ska ha fötterna på något speciellt sett i galoppen? Skulle vara jättesnällt...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: amlab
·
P
Hästhantering Vad tänker dom med? Nu är det andra hästen på kort tid som inte går in i transporten pga folket. Mkt svårlastade hästar enligt ägarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 221
Senast: Görel
·
Träning Hittade ingen tidigare tråd om detta.. :) Hade varit roligt om vi som har unga ponnysar och hästar kunde följas åt!! :laugh: Det blir...
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: Luna10
·
B
Hästhantering Min häst har en spricka i bogen vilket leder till boxvila i minst 4 veckor... Hon är en häst som lätt "går in i sig själv" och blir...
Svar
6
· Visningar
1 281
·
Hästhantering i morgon åker jag och hämtar min 8 månader gamla unghäst, ja skall köra med strippat släp och lös. Hur bommar man igen skötardörren från...
Svar
16
· Visningar
1 941
I
Hästhantering Hej! Jag har en häst som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Hon hetsar upp sig väldigt ofta och spänner sig, när man fattar galopp så...
Svar
5
· Visningar
1 176
·
A
Träning Hej, behöver lite hjälp här..! :confused: Jag och min kompis har börjat vara med två små shettisar, vi går promenader med dom och...
2
Svar
31
· Visningar
3 496
·
Q
Hästhantering Ja, som rubriken lyder: Vilken typ av bett väljer du att sätta i munnen på en unghäst när den ska vänjas vid bett?
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 553
Senast: kroklista
·
Hästhantering Tror att min nya häst är luftsnappare, inget förra ägaren nämnde öht. Eller det verkar som att den, ja hur ska jag förklara. Den...
Svar
11
· Visningar
3 394
·
A
Träning hejsan, håller på att hoppa in en häst kan man väl kalla det, hoppar 1 gång i veckan. Hon älskar att hoppa, men vi har ett problem...
Svar
7
· Visningar
1 717
Senast: Ahlen
·
Hästhantering i helgen skall ja hämta min fölis (8 månader ) det är ca 40 mils resväg och kommer ta många timmar med tanke på väglag mm. Våra hästar...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Ottilia
·
B
Träning Ridutrustning för oss som har handikapp eller har värk. Efter som föra tråden spårade ut, och jag tycker frågan är väldigt intressant...
Svar
15
· Visningar
5 675
Senast: Jossan_89
·
K
Hästhantering Min kompis har en häst, och när man går ut med henne på en promenad exempelvis så blir hon verkligen hur pigg som helst! Det är ju inte...
Svar
15
· Visningar
1 679
Ridning Som överskiften säger, vad behövs? Hästen ifråga har stått 1 år och är rids nu kortare turer i alla gångarter 1-3 ggr/v. Vad ger det och...
Svar
4
· Visningar
1 780
Senast: mackan
·
C
Ridning Ska kanske presentera mej då jag inte så ofta är här, men läser en hel del. Jag rider AR sedan ca 4 år tillbaka. Har tyvärr haft en del...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 790
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar