Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej alla, jag tror att jag postat rätt men mod. får flytta om det blivit fel! Såhär då: Min förra medryttarhäst är sedan något år...
Svar
11
· Visningar
1 803
Hästhantering Jag har en valack född 2007 som jag köpte i Januari 2010, så gott som ohanterad. Han gick över bommen & ut genom skötardörren när jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 305
Senast: Sondar
·
H
Träning Nu är det såhär att när jag (och ägaren) ska rida denna häst går sadlingen superbra - inga reaktioner. Men så fort vi har kommit ut från...
Svar
9
· Visningar
1 342
Senast: Tibra
·
A
Ridning Jag har alltid haft väldigt mjuka händer i min ridning, nästan för mjuka ibland. Rider mycket med sätet, skänklarna och rösten och min...
Svar
5
· Visningar
1 483
Senast: IngelaH
·
Hästhantering vad har ni lärt era hästar för trick? min häst har jag lärt: buga korsa benen vinka ha huvet på sne och backa, följa efter...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: vanimelde
·
P
Ridning Err, helt usel rubrik. Jag har börjat bygga upp en nordisvalack på 7 år, han har inte gjort eller sett så mycket i sitt liv men vi...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Tregly
·
Z
Hästhantering Om hästen: Hingst, 2år, 165+ i mkh (ej över 170cm just nu, men kommer att växa och bli högre än så). Är (nästintill) dagligen hanterad...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 265
Hästhantering Jag och en till diskuterade hästhantering av buffliga hästar efter att vi varit på en praktikplats där jag tyckte då att de gick sakern...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 798
Senast: aapples
·
Ridning Vad tycker ni om sk. vilodagar? Min häst (8 år, fullt frisk) brukar inte ha några direkt vilodagar, idag tänkte jag istället skritta ut...
Svar
3
· Visningar
1 067
Hästhantering Som vissa här inne kan ha noterat har jag under årens gång postat otaliga trådar om mitt nu 9-åriga tidigare farligt explosiva och...
Svar
13
· Visningar
6 826
Senast: Riley
·
Träning Jag hjälper en kompis att rida en unghäst, valack och snart 6 år. Han är endast riden sedan i somras (inte särskilt regelbundet) och han...
Svar
0
· Visningar
797
Senast: trailtokan
·
C
Ridning Vad är bäst att ha för bett på en föredetta ridskolehäst som man vill få mjuk i munnen igen?
Svar
8
· Visningar
1 191
Träning Vet inte om tråden är på rätt ställe så moderatorn får flytta den isf. För några veckor sedan började min häst att stegra sig vid...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Träning Hur många tränare har ni och hur ofta tränar ni för tränare? Har ni en dressyr och en annan hopptränare? Hur många olika tränare...
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: Rouise
·
Hästhantering Innan jag börjar gnälla vill jag bara nämna att jag är väldigt glad för min häst..i alla fall för det mesta:angel: Vi är fortfarande i...
Svar
15
· Visningar
1 863
Senast: MalinM
·
Hästhantering Hej! Jag ska kanske få hem 2 shettisar i sommar, en mini och en på ca en meter.:) Nu är det så att jag ska ev flytta min egna shettis...
Svar
2
· Visningar
866
Ridning Jag försöker träna på att hålla min ridtravare lugn i olika situationer, eftersom hon kan stressa upp sig själv ibland. Har övat mycket...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: Jeanette
·
P
Hästhantering Jag har några udda beteenden som jag undrar över. Det första är två hästar som står tillsammans, bara de två. De går bra ihop då båda...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Aia
·
J
Ridning Jag håller på med ett examensarbete inom handikapps ridning och jag undrar vart man kan hitta information om detta? Har 3 böcker som jag...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: spoff
·
Hästhantering Jag hade en så intressant diskussion idag med några kompisar så tänkte fortsätta den här :) Just nu (häromkring) är det väldigt...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
39 669
Senast: sanio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.