Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Skulle idag avliva min gamla häst som var 25 år. Min pappa hade pratat med en person som jobbar på ett slakteri i närheten och talat om...
Svar
11
· Visningar
1 874
Senast: Ahi
·
M
Ridning Jag har ett litet problem med mitt halvblod. Han är en valack född -96 och har gått på ridskola i 3 år innan jag köpte honom. Han är...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Moa_och_Gadd
·
Ridning Jag har ett arabsto på 19 år som har fått stå en hel del i perioder nu. Mycket på grund av att jag går i nian och har väldigt lite tid...
Svar
7
· Visningar
1 200
Senast: Isituss
·
Ridning Har ni lyckats hålla i gång era hästar under vinterhalvåret? Jag tycker att det har gått sådär denna vintern :( förra vintern var det...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: Popcorn
·
Ridning Som så många andra ridtravare så har min häst svårt med galoppen. Enda gångerna jag fått henne i galopp har varit när vi hoppat en...
Svar
16
· Visningar
2 936
Senast: EgoGirl
·
A
Ridning Har lite problem med mitt varmblod:s vid ridning skjuter han Över ryttaren på höger sida,och inte så lite heller..:s sadel är utprovad...
Svar
19
· Visningar
4 622
Ridning Vi har haft en så otroligt dålig vinter på gården iår vad gäller ridmöjligheter! Paddocken skottades fram, blev ojämn vid plusgraderna...
Svar
6
· Visningar
1 451
Träning Min unghäst har svårt för att galoppera under ryttare. Han har inte styrkan och balansen för att kunna fatta galopp och när han väl har...
Svar
13
· Visningar
5 782
S
Ridning Jag undrar hur ni göra... Det gick bra att rida i skogen innan, men nu efter tö känner jag att underlag inte är bra. Det finns ju...
Svar
7
· Visningar
1 421
Senast: ffengvall
·
Hästhantering Brukar ni klia varandra ni och era hästar? Typ när man kommer till boxen eller hagen och så början man klia så kliar ens goseälskling...
2
Svar
22
· Visningar
2 592
S
Hästhantering Hej! Jag har en känslig valack som älskar att hoppa och vill alltid göra bra ifrån sig. Han är 8år efter Levantos. Jag tränar...
Svar
6
· Visningar
1 921
Senast: Lager
·
Hästhantering Har fått upp en liten ponny till stallet, valack 6 år. Ståt hos uppfödaren hela sitt liv och har inte blivit så jätte mycket hanterad...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: Sammet
·
J
Hästhantering Hejhej, jag har börjat fundera helt plötsligt (har ingen egen häst eller sköthäst eller liknande) på om man kan klickerträna hästar...
Svar
3
· Visningar
1 239
Senast: LindgrenV
·
P
  • Låst
Ridning Nu får någon ta och hjälpa mig.. Vad faan är AR ridning? Har googlat som en took men hittar inte något.. :confused:
Svar
2
· Visningar
2 330
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Har tänkt lite på det där med att pulsa snö och så. Många säger ju att det är nyttigt, men i måttliga mängder, då det slider på senor...
Svar
7
· Visningar
2 227
Senast: Tagliabue
·
Ridning Deltar du på Clinics/träningar i klassisk dressyr och/eller AR (för "tillresta tränare")? Har ni några råd till en "blivande...
2
Svar
21
· Visningar
2 964
Senast: Dressyr
·
Träning verkar helt omöjligt vid uppsittning!!!! Har nu slut på ideér:( Vi har testat det mesta tror jag och nu står det still...ja,inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 247
Träning Hej! :) Det här med Natural Horsemanship :D Jag skulle vilja veta det mesta inom denna hästhållning, kopiera gärna! 1. Utrustning...
Svar
16
· Visningar
2 754
Senast: Home
·
Ridning Tänkte att jag startar en ny tråd där jag lägger ut bilder och skriver vad jag tycker om sadeln som jag nu haft i en vecka och bestämt...
2
Svar
20
· Visningar
6 706
Senast: bigganl
·
R
Träning Hur tränar ni era hästar inför 3års-testet? det vanligaste är ju att börja när hästarna är ca 2,5 år men löshopparna ni hästarna och så...
Svar
8
· Visningar
1 734
Senast: Micha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka