Brukar ni klia varandra?

Sv: Brukar ni klia varandra?

Min första får klia sig mot mig efter vi ridit, inte annars. Annars kliar jag henne och hon fumlar med läpparna i luften. Den andra står och viftar på bakbenen när hon vill bli kliad vid juvret. Hon är inte så mycke för att bli kliad vid huvud.

Självklart! :love:
Han älskar att bli kliad, särskillt om han har blivit lite svettig efter en ridtur.
Ibland "kliar" han tillbaka också, men bara med mulen då.
Han är som en enorm hundvalp, helst hade han nog legat i knät på mig medan han blir kliad, så det gäller att ha lite koll på honom annars kan man ha en hel häst över sig innan det är färdigt ;) Ibland kommer han och vänder rumpan mot en om han vill bli kliad i svansroten, vilket såklart kan vara lite läskigt för dom som inte är riktigt vana eller hästrädda.

Senast ändrad:

sjalvklart kliar jag mina pallar.. MEN som andra har skrivit, deras mun har inget pa mig att gora, de vet att jag inte ar hast, och far inte klia mig. istallet ar det mulen som gar och halsen stracks ut..
en hast som forsokte klia mig satte tanderna i mig en gang, unghast som inte hade lart sig... det var forsta och sista gangen hon forsokte detta.. efter var det "klia mig men jag vet att jag inte far klia tillbaka"..

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Kilauea
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästhantering Har en häst som jag tidigare skrivit lm här på Buke. Hon har mycket i sitt bagage och jag har jobbat mycket för att vår relation ska bli...
2
Svar
22
· Visningar
2 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat