Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Rider en häst som är imp. Irland, 8år. Då dess ägare finns här (jag är fodervärd) vill jag inte nämna några namn men vi kan _kalla_ den...
Svar
1
· Visningar
1 557
Senast: Ellicious
·
Ridning har ni några bra övningar för mig och min lilla dam, så att vi kan mjuka upp och länga ut hennes höger sida? hn böjer sig jättefunt...
Svar
18
· Visningar
7 275
Senast: fiaskurken
·
Ridning Hej! Jag har bokat en resa till Thailand. 2-3 veckor i februari kommer vi att vara borta :D Tanken var att en kompis till mig...
2
Svar
24
· Visningar
3 830
Senast: fiaskurken
·
L
Hästhantering Jag har nått en gräns med min häst då jag tror att han har något slags mentalt problem. Jag köpte min häst när han var 2 år, han är...
Svar
12
· Visningar
5 557
Senast: Anaconda
·
G
Ridning Ska hålla i dagridläger under sportlovet. En dag har tema dressyr där barnen ska ha ett pass teori och ett ridpass. Deltagarna är barn...
Svar
6
· Visningar
1 775
Senast: gusfri
·
Hästhantering hur stöttar/underlättar man bäst? Nu ska min shettis återigen förlora sin boxkompis. Boxkompisen är utdömd & ska tas bort inom 2...
Svar
3
· Visningar
1 655
O
Ridning I dressyrprogram är ju alltid arb trav att man sitter ner, men på en ridskola där jag red sa dom alltid "& vi kommer fram i arb trav" -...
Svar
8
· Visningar
15 802
Senast: Gry
·
Ridning Hej! Jag skulle vilja ut på en långritt i sommar med min häst.:laugh: Undrar nu om det finns någon/några som har lust att hänga med...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Hæst
·
Träning Har en fem åring som är väldigt het och stressad. Jag har så smått börjat träna galopp fattning med honom. Mitt problem är att han slår...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: hanoirocks
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ni brukar göra när era hästar blir tittiga under ridning. Min nordis blir som sagt lite tittig när det blåser. Han...
Svar
11
· Visningar
1 949
Senast: NightShade
·
Hästhantering Funderar på om det är bekvämare för hästen att åka brett än smalt. Vi har köpt en hel bom,då vår ena häst får panik om hon står smalt...
Svar
10
· Visningar
3 678
Senast: lundsbo
·
W
Träning Mitt 14-åriga fullblodssto har den sista månaden blivit jättehispig när jag är ute i skogen och rider. Förr har hon inte varit rädd för...
Svar
11
· Visningar
1 727
Senast: mackan
·
Ridning Läste hästannonser och såg en annons där en häst var riden i ca 5 månader och hoppade bana å 130. Är inte det att gå lite fort fram...
2
Svar
37
· Visningar
3 538
Ridning Ja, vad tycker ni kännetecknar en riktigt bra ridlektion?
Svar
11
· Visningar
2 191
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej, jag har ett fullblodssto på 7 år. När jag rider henne kan hon vara rätt spänd och ofokuserad. Någon som har något tips på övningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 512
S
Ridning Jag har en liten fundering om det här med att använda pall. Jag har aldrig använt pall under alla åren jag har ridit. Det var inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
10 835
Senast: PheeHee
·
Ridning Frågar er hobbyryttare (med ambition att tävla lätta klasser dressyr och/eller hoppning). Vad för hästras vill ni helst ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 347
Senast: saule
·
Hästhantering Sitter i skolan och jobbar med en utredning och har då valt "Mulkontakt - för eller emot?" Då jag vet att det har varit mycket prat om...
Svar
14
· Visningar
2 042
Senast: axel
·
Ridning Min häst är efter en väldigt inaktiv sommar och höst rätt otränad. Han har varit skadad en del i höst och haft tappskor hela tiden hela...
Svar
15
· Visningar
1 847
Senast: Praefatio
·
J
Hästhantering Hej, jag har en foderponny, en c-ponny, korsning. Han är en valack född -02. Jag har en hel del problem med honom, Jamba. Vi har problem...
2
Svar
38
· Visningar
4 849
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar