Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Finns säkert massvis av transporttrådar.. Här kommer ännu en. Enda sedan jag köpte min ponny för 3 år sen så har transporteringen...
Svar
16
· Visningar
1 655
E
Träning Det är så att jag ska få hem en snart 4 årig basjkir som är helt omusklad och som bara har skrittat och travat så jag undrar först och...
Svar
6
· Visningar
1 317
Senast: _Amazing_
·
Ridning Hejsan, skall provrida första egna hästen och skulle behöva lite tips för er lite mer vanare! Vilka frågor brukar ni ställa? eller vilka...
Svar
7
· Visningar
1 424
O
Träning Hej Jag har för bara någon dag sedan börjat ta hand om en stor varmblods kille då ägaren rest bort. Han har tidigare gått på lösvikt...
Svar
7
· Visningar
1 897
Senast: lobell
·
P
Hästhantering Jag har en häst som inte vill gå in i boxen om jag inte lockar med mat. Är det fel att locka med nåt gott för att få hästen att göra...
Svar
16
· Visningar
3 178
Senast: Eligible
·
E
  • Låst
Träning Hej! Jag undrar bara vilka maxvikter och maxlängder är på olika ponnyer(normalstora)? Tack på förhand!:rofl:
39 40 41
Svar
809
· Visningar
132 214
Senast: Messy
·
  • Låst
Ridning Jag ska givetvis ta hjälp med det, när vi kommer till det, men är så nyfiken på hur man börjar lära en unghäst samling/att bära ryttaren...
25 26 27
Svar
538
· Visningar
51 395
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Om jag leder en häst bara helt vanligt, men den stannar av någon anledning. Om jag då går ett steg tillbaka så jag hamnar någon...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: Hollister
·
V
Hästhantering Hej! Vi är två nybörjare på hästar som dessutom ska lasta hästen o åka till en lektion . nu undrar jag vad man bör tänka på när man...
Svar
10
· Visningar
2 913
Senast: Mia_R
·
J
Hästhantering Jag har nyligen blivit medryttare på en unghäst, han är bara fyra år men inriden och inhoppad fast väldigt grön, så jag undrar om någon...
Svar
1
· Visningar
910
Hästhantering Skulle idag avliva min gamla häst som var 25 år. Min pappa hade pratat med en person som jobbar på ett slakteri i närheten och talat om...
Svar
11
· Visningar
1 872
Senast: Ahi
·
M
Ridning Jag har ett litet problem med mitt halvblod. Han är en valack född -96 och har gått på ridskola i 3 år innan jag köpte honom. Han är...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: Moa_och_Gadd
·
Ridning Jag har ett arabsto på 19 år som har fått stå en hel del i perioder nu. Mycket på grund av att jag går i nian och har väldigt lite tid...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: Isituss
·
Ridning Har ni lyckats hålla i gång era hästar under vinterhalvåret? Jag tycker att det har gått sådär denna vintern :( förra vintern var det...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: Popcorn
·
Ridning Som så många andra ridtravare så har min häst svårt med galoppen. Enda gångerna jag fått henne i galopp har varit när vi hoppat en...
Svar
16
· Visningar
2 924
Senast: EgoGirl
·
A
Ridning Har lite problem med mitt varmblod:s vid ridning skjuter han Över ryttaren på höger sida,och inte så lite heller..:s sadel är utprovad...
Svar
19
· Visningar
4 594
Ridning Vi har haft en så otroligt dålig vinter på gården iår vad gäller ridmöjligheter! Paddocken skottades fram, blev ojämn vid plusgraderna...
Svar
6
· Visningar
1 451
Träning Min unghäst har svårt för att galoppera under ryttare. Han har inte styrkan och balansen för att kunna fatta galopp och när han väl har...
Svar
13
· Visningar
5 767
S
Ridning Jag undrar hur ni göra... Det gick bra att rida i skogen innan, men nu efter tö känner jag att underlag inte är bra. Det finns ju...
Svar
7
· Visningar
1 420
Senast: ffengvall
·
Hästhantering Brukar ni klia varandra ni och era hästar? Typ när man kommer till boxen eller hagen och så början man klia så kliar ens goseälskling...
2
Svar
22
· Visningar
2 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat