Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Funderar på om det är bekvämare för hästen att åka brett än smalt. Vi har köpt en hel bom,då vår ena häst får panik om hon står smalt...
Svar
10
· Visningar
3 657
Senast: lundsbo
·
W
Träning Mitt 14-åriga fullblodssto har den sista månaden blivit jättehispig när jag är ute i skogen och rider. Förr har hon inte varit rädd för...
Svar
11
· Visningar
1 726
Senast: mackan
·
Ridning Läste hästannonser och såg en annons där en häst var riden i ca 5 månader och hoppade bana å 130. Är inte det att gå lite fort fram...
2
Svar
37
· Visningar
3 536
Ridning Ja, vad tycker ni kännetecknar en riktigt bra ridlektion?
Svar
11
· Visningar
2 179
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej, jag har ett fullblodssto på 7 år. När jag rider henne kan hon vara rätt spänd och ofokuserad. Någon som har något tips på övningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 509
S
Ridning Jag har en liten fundering om det här med att använda pall. Jag har aldrig använt pall under alla åren jag har ridit. Det var inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
10 810
Senast: PheeHee
·
Ridning Frågar er hobbyryttare (med ambition att tävla lätta klasser dressyr och/eller hoppning). Vad för hästras vill ni helst ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 346
Senast: saule
·
Hästhantering Sitter i skolan och jobbar med en utredning och har då valt "Mulkontakt - för eller emot?" Då jag vet att det har varit mycket prat om...
Svar
14
· Visningar
2 041
Senast: axel
·
Ridning Min häst är efter en väldigt inaktiv sommar och höst rätt otränad. Han har varit skadad en del i höst och haft tappskor hela tiden hela...
Svar
15
· Visningar
1 841
Senast: Praefatio
·
J
Hästhantering Hej, jag har en foderponny, en c-ponny, korsning. Han är en valack född -02. Jag har en hel del problem med honom, Jamba. Vi har problem...
2
Svar
38
· Visningar
4 849
Senast: arabia
·
J
Hästhantering Jag antar att jag kommer att få många reaktioner på den här tråden. Jag vill bara ha svar, inte en massa dömande inlägg och elaka ord...
2
Svar
28
· Visningar
4 927
Senast: ponnypetra
·
Hästhantering Mitt problem med denna dam är att hon skyggar och lägger i backen eller kastar sig när en annan häst kommer emot henne i...
Svar
13
· Visningar
1 471
Senast: clubman
·
Ridning En tråd för oss som rider bettlöst! Varför ni rider bettlöst, bilder när ni rider bettlöst, inspiration mm. =) Jag har ett sidepull...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 651
Senast: _pirate
·
A
Hästhantering Kortfattat, står en unghingst i "mitt" stall, runt halvåret gammal, dock väldigt stor för sin ålder. Inte så mkt hanterad pga privata...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 843
Senast: annorlunda
·
Hästhantering Har haft mitt sto i 3 år nu och hon är en känslig individ. Hon är svårfångad i hagen periodvis. Den lösningen som fungerat bäst...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 432
Senast: Augusti_
·
Ridning Hur ska man hålla tyglarna under ett vanlig ridpass? :crazy: :eek: Skrittar fram med hängande tyglar såklart. Men när man väl kan...
Svar
10
· Visningar
5 730
E
Hästhantering Min medryttarhäst är rätt svårfångad i hagen och far runt som en galning när man ska hämta honom. Igår var första gången jag skulle...
Svar
9
· Visningar
1 572
Senast: Lager
·
  • Låst
Träning Såg att ett svenskt företag säljer hobbles, dvs remmar som man spänner fast fram- eller bakhovarna i varandra med så att hästen inte kan...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 682
Senast: Digbil
·
Ridning När vi hade hopplektion en gång sa min ridlärare att vi får hoppa den höjd vi klarar av. Och vi hoppar oftast 70 cm, ibland upp till 90...
2
Svar
23
· Visningar
2 806
Senast: Nila
·
R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 750
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025