Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Visste inte riktigt hur jag skulle sammanfatta problemet i rubriken ;) Nu när min yngling ska bli sju börjar hans "snedhet" synas mer...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 515
Senast: henrietta
·
S
Hästhantering Jag har så länge gått och funderat på en fråga, som jag inte riktigt finner något svar på. Ändå blir det fler och fler som lär sina...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: nullo-modo
·
Ridning Min ponny har börjat bocka varje gång jag ska fatta galopp :eek: Tillråga på det blir bocksprången större och större vid varje...
Svar
6
· Visningar
6 004
Senast: Mela94
·
O
Träning Hästen är ca 5år gammal, den är inte speciellt mycket hoppad men mest markarbete har det blivit. När man sätter upp ett "hinder" som är...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: Tibra
·
Hästhantering Förra hösten läste jag Hempflings bok Hästens själ och kunde inte annat än beundra honom... liksom jag beundrar alla människor som kan...
2
Svar
22
· Visningar
3 736
Senast: Hollister
·
Ridning Min häst har nyligen fått spatt konstaterad på båda bak. När vi var hos veterinären pratade vi lite om hur jag ska rida honom...
Svar
1
· Visningar
1 430
Senast: Cha9
·
Hästhantering Jag har ridit min medryttarhäst som är en halvblods valack på 18 år i 3.5 år nu. Han är en av de snällaste och stabilaste häst jag...
Svar
0
· Visningar
1 017
L
Träning Jag har en unghäst på 3år och jag har lite problem med honom då han ska longeras, jag har endast ett stort fält att vara på och så fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 178
Senast: axel
·
M
Hästhantering Jag och min häst håller på med horsemanship sen några veckor tbx. Hon är jätteduktig. Backar jag, backar hon. Hon stannar på kommando...
2
Svar
28
· Visningar
3 282
Senast: moontje
·
Ridning och hur checkar du av hur väl du har lyckats? Eftersom jag tycker detta är en superviktig kvalité för att komma framåt i träningen av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 194
Senast: Totola
·
S
Träning Tyngd på ryggen (shetland) Hej! Jag har en maxad a-ponny (6 år) som jag funderar på att rida in. Han är "stor" och viktbärande och...
Svar
3
· Visningar
1 229
Senast: IngelaH
·
A
Hästhantering Jag är en tjej som har tre hästar i ett större stall där det rör sig 20-talet människor med olika erfarenheter av hästar och...
Svar
7
· Visningar
2 694
Senast: _Isa_
·
T
Ridning Hej alla bukefalister! Jag rider en Kallblodstravare ibland men som kan vara ganska trippig/stressad när man rider. Det är mest när...
Svar
3
· Visningar
1 243
Ridning Nu börjar det bli vår att det kliar i över att få igång hästen. han har lagt på sig en hel del under vintern och detta måste bort ;)...
Svar
4
· Visningar
1 373
Ridning Vet inte om jag postar rätt.. Men jag undrar om det finns olika sorters c-tränarlicenser? vad krävs det för att bli c-tränare??
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Ottilia
·
Ridning Jag har vart inne här förut om hjälp, utan någon vidare respons, så jag försöker igen och hoppas få lite hjälp av er duktiga...
Svar
6
· Visningar
1 504
Senast: oxo
·
M
Ridning Precis som rubriken säger så "slänger" eller kanske rättare sagt lyfter/drar min ridtravare huvudet fram under ridningen. I traven gör...
Svar
15
· Visningar
3 218
Senast: Moggie
·
Hästhantering Beggrepet NH används ju lite fel nu för tiden. Det står ju för Natural Horsemenship. Alltså att handskas med hästar på ett naturligt...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 896
Senast: Indiv
·
Ridning Inann har jag och min häst bara fucuserat på att få lite muskler och kondition så vi kan göra något. Nu har vi kommit en liten bit på...
Svar
11
· Visningar
1 981
Senast: Totola
·
O
Ridning Jag har en d-ponny på sju år, hon är väldigt osäker och jag upplever att hon inte riktigt vet vad hon ska göra när vi kommer på ett...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: olivia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka