Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Hästhantering med en häst som har visat ett aggressivt beteende vid hantering i 3 år (så länge jag har haft honom). Jag har nu bestämt att jag inte...
Svar
11
· Visningar
1 572
Senast: Lager
·
Ridning Nu börjar det blir konstruktiva diskussioner här vilket jag uppskattar och lär mig massor av. Ny fråga.hur förbättrar man skritten hos...
Svar
13
· Visningar
1 865
Senast: axel
·
H
Hästhantering Förstår mig inget på alla dessa annonser med bilder på hästar med mulen långt bakom lodplanet! Varför annonserar folk med sådana...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 371
·
Ridning hade för skojs skull med min lillebror till stallet i går. Han fick rykta hästen medans jag mockade (mycket allvarliga samtal hade han...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Mirre
·
A
  • Låst
Ridning Hej hej! Har gjort en liknande tråd men nån flyttade den så jag gör en ny. Jag är iallafall en tjej på 13 år som är runt 152 cm lång...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hej. Jag har "hamnat" i ett stall med massor av härliga russtravare, en shettis och ett par varmblod. Jag har shettisen på...
Svar
0
· Visningar
894
Senast: lliissaa
·
Ridning Hej! Nu behöver jag lite hjälp här. Det är så att min häst räcker ut tungan när jag rider, har inte tänkt på att hon gjort det förut...
Svar
4
· Visningar
1 711
Senast: ellipsis
·
A
Ridning Hejsan, idag fick jag höra något om att backa hästen i en kvart, för att den skulle gå i rätt form. Är det något påhitt eller är det...
Svar
14
· Visningar
2 083
Senast: tekphoto
·
P
Hästhantering Jag har 3 hästar: 2 stora och en shettis. Problemet är att den ena av storhästarna "mobbar" den andra. T ex: 1.Släpper inte in henne...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Dalmas
·
Hästhantering Har en ponny som har börjat bocka när hon får mat. Undrar om någon bara kan ha en idé om varför hon gör det, och hur man kanske kan...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: ffengvall
·
Träning Visste inte riktigt hur jag skulle sammanfatta problemet i rubriken ;) Nu när min yngling ska bli sju börjar hans "snedhet" synas mer...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 513
Senast: henrietta
·
S
Hästhantering Jag har så länge gått och funderat på en fråga, som jag inte riktigt finner något svar på. Ändå blir det fler och fler som lär sina...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: nullo-modo
·
Ridning Min ponny har börjat bocka varje gång jag ska fatta galopp :eek: Tillråga på det blir bocksprången större och större vid varje...
Svar
6
· Visningar
5 946
Senast: Mela94
·
O
Träning Hästen är ca 5år gammal, den är inte speciellt mycket hoppad men mest markarbete har det blivit. När man sätter upp ett "hinder" som är...
Svar
4
· Visningar
1 069
Senast: Tibra
·
Hästhantering Förra hösten läste jag Hempflings bok Hästens själ och kunde inte annat än beundra honom... liksom jag beundrar alla människor som kan...
2
Svar
22
· Visningar
3 735
Senast: Hollister
·
Ridning Min häst har nyligen fått spatt konstaterad på båda bak. När vi var hos veterinären pratade vi lite om hur jag ska rida honom...
Svar
1
· Visningar
1 426
Senast: Cha9
·
Hästhantering Jag har ridit min medryttarhäst som är en halvblods valack på 18 år i 3.5 år nu. Han är en av de snällaste och stabilaste häst jag...
Svar
0
· Visningar
1 015
L
Träning Jag har en unghäst på 3år och jag har lite problem med honom då han ska longeras, jag har endast ett stort fält att vara på och så fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 172
·
M
Hästhantering Jag och min häst håller på med horsemanship sen några veckor tbx. Hon är jätteduktig. Backar jag, backar hon. Hon stannar på kommando...
2
Svar
28
· Visningar
3 282
Senast: moontje
·
Ridning och hur checkar du av hur väl du har lyckats? Eftersom jag tycker detta är en superviktig kvalité för att komma framåt i träningen av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 193
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar