Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering Hej! Jag vet inte om jag postat i rätt forum nu, men jag har en fråga om tillstånd att ha hästar i stan. Det är så att jag och det...
Svar
2
· Visningar
1 156
Senast: Lobelia
·
K
Hästhantering Min skötponny, ett gotlandsruss, litar inte på mig, har någon ett förslag på övningar eller saker som kan bygga upp tilliten? jag...
Svar
3
· Visningar
2 275
Senast: Lager
·
A
Hästhantering Har en ung arabvalack som blir 2år i maj. Han kastrerades för ca 4 veckor sedan. Som hingst gick han inte ha med de andra av mina...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: Arabar
·
Hästhantering Hej! Min rara häst går ju på lösdrift nuförtiden. I hagen har vi 4 hästar- men det har varit lite rörigt i flocken pga dödsfall och...
Svar
18
· Visningar
1 935
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har försökt googla fram ursprunget till utbildningsskalan men inte hittat någon bra länk. Jag är nyfiken på NÄR den definierades...
2
Svar
22
· Visningar
4 459
Senast: buffy_
·
Hästhantering Vi har en tvååring i stallet som tränar på att vara ensam nu när han är skadad efter en spark. Sjukhage och ibland står han inne i...
Svar
15
· Visningar
2 602
Senast: Torill
·
F
Träning Min lilla pålla blev buköppnad 1 december å får således travas på töm sen ett par veckor tillbaka. Nu har dock bjudningen försvunnit...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: Lydia
·
L
Träning Har skaffat mig ett 5-årigt sto som hos förra ägaren mest skrittat och påbörjat trav lite smått. Är tömkörd, löshoppad och löslongerad...
Svar
7
· Visningar
1 701
N
Hästhantering Jag kommer att ta hem en 18åring nästa vecka som stått två år som jag förstått det. Jag skulle vilja ha alla tips i världen som jag kan...
Svar
2
· Visningar
908
Hästhantering varje gång man kommer ut med något nytt i hagen bli mitt föl helt överlycklig och nyfiken. det kan tex vara en kärra med fulllastad med...
Svar
15
· Visningar
3 349
Senast: Sofiesofie
·
C
Träning Hej! Här kommer en ganska ovanlig tråd. När jag gick på ridskola så var det väldigt många saker som jag tyckte lärdes ut fel.:eek...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
16 424
Senast: Nimwen
·
S
Träning Satt och kikade på ponnyakuten och tänkte på en sak: Jag har alltid lärt mig att en häst aldrig ska slå o piska med svansen när den...
Svar
15
· Visningar
8 943
Senast: Kirie
·
Ridning Jag har funderat på en sak! Jag förstår varför det är bra o rida en häst i form för att den ska hålla bättre osv. Men samtidigt slår det...
Svar
16
· Visningar
2 652
Senast: ZorroLouise
·
R
Hästhantering För att göra en lång historia kort; Har en häst som kom till mig som 3-åring. Var då mycket aggressivt lagd, sur och otrevlig. Bet fram...
2
Svar
27
· Visningar
6 810
Senast: galite
·
Ridning Kan hoppning göra att hästen bygger överben på frambenen om den landar för tungt? Var isåfall?
Svar
6
· Visningar
1 916
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Som ni säkert vet så har sedan förut haft lite problem med min häst men har löst det mesta & det är inte så långt kvar innan vi når...
2
Svar
33
· Visningar
4 885
Senast: Chima
·
Hästhantering Hejsan! Har precis kommit hem från den jobbigaste ridturen någonsin. Min häst har alltid varit trafiksäker eller så trafiksäker som man...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: NightShade
·
Hästhantering hej, jag har ett problem som jag brusar upp antagligen för mycket då jag är lite stressad för vet ska komma och chippa och vaccinera...
Svar
14
· Visningar
2 597
Senast: Heididiane
·
Hästhantering Ibland blir jag inte klok på våra kära 4 benta. Min nya häst kom för 3 veckor sedan. Det visade sig att hon var dräktig och ska föla i...
2
Svar
24
· Visningar
3 606
Senast: MaRomer
·
Träning Hur långt tycker ni att det är ok att åka med en häst för en dags tävling? Om man tänker att hästen ska gå en klass på fm, sedan får stå...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka