Den brune avancerar och vill ta kontakt med ditt röda täcke sto, det ser även ut som den utmanar fuxen lite eller iallafall försöker läsa av vart de står i förhållande till varandra.
Återigen sker samma som de övriga filmerna, fuxen har bestämt att röda täcket är den häst som hon råder över och kan kontrollera. så hon försvarar den, och ser till att den brune återigen blir förpassad på avstånd. Röda täcket är i grund och botten rätt neutral till samtliga hästar, men hon lyder nu under fuxens regim och rättar sig under de direktiv hon får, medans hon utöver det förhåller sig rätt neutral.
hur länge har denna hag konflikt pågått ? (har kanske missat i tråden)?.
om det pågått en längre tid, så ser jag det som en rätt seriös konflikt i det att hästarna separerat sig i två flockar, och fuxen vidhåller sin ståndpunkt på det sätt den gör. det jag menar är att ingen direkt utveckling sker bland individerna rent socialt. de närmar sig inte varandra socialt, utan gränsdragningen markeras konstant. Har det pågått länge skulle jag överväga att fundera på om de är lämpliga att ha tillsammans alla fyra.