Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Vad gör man åt det? Strömmen är det inga fel på och hon har respekt för tråden, men inte handtagen. Tycker att tråden är så hårt...
2
Svar
27
· Visningar
3 992
Senast: moholmarabs
·
Hästhantering Hej alla duktiga hästmänniskor! Jag skull behöva lite hjälp med att reda ut några frågetecken jag har angående min häst:) Den...
2
Svar
39
· Visningar
4 934
Senast: Ayumi
·
F
Träning Tänkte starta en tråd om hur man tycker att en ridskola ska vara och se ut! Tycker det är intressant att veta andras åsikter kring...
2
Svar
34
· Visningar
4 142
T
Träning Önskar att det vore flera som började rida vid äldre ålder,vilken känsla hade igår min första lektion för en privat tränare. Okey jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 788
Senast: Bowman
·
C
Hästhantering Jag har en paint/fullblods korsning, fem år, precis blivit inriden, eller ja...inriden och inriden... det går att hoppa upp och trava ch...
2
Svar
30
· Visningar
2 928
Senast: mackan
·
Träning jag vet inte riktigt vad jag ska göra då min häst börjar bli galen! han lyckas förstöra hagkompisarna täcken och biter dom i benen då...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: HH_gullet
·
Träning På vilken sida av vägen ska man gå om man leder sin häst?Vi måste gå på väg för att komma till och från hagen varje dag....Alla vet ju...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 123
Senast: HannaZ
·
Hästhantering Jag fick igår hem en snäll och trevlig häst som dock inte känner mig eller stallägaren som tar in och ut vardagar. Jag vill känna att...
2
Svar
22
· Visningar
2 859
Ridning Hej! Jag bara kom och tänka på en sak när jag satt här och läste lite i trådarna. Hur ställer sig SvRF till hjälptyglar och andra...
Svar
10
· Visningar
1 734
Ridning Vad tycker ni, är det bra eller dåligt att varva ridningen med körning? Kan det göra hästen hetare? Jag testade att köra min häst...
Svar
17
· Visningar
2 254
Senast: bambi82
·
S
Ridning Vi planerar köpa häst att rida ut i skogen på. Har två hundar som givetvis gärna vill följa med ut i skogen, den ena är hästvan sedan...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 744
Senast: Satis
·
Ridning Jag har en medryttare som inte är jätte skicklig ryttare dock är hon hyfsat van. Vad jag menar med inte jätteskicklig är att hon har...
2
Svar
36
· Visningar
8 097
Senast: Raderad medlem 94602
·
M
Ridning Hejsan! Har ni tips på hur man ska göra med en häst som bockar när han blir rädd? Alltså att ryttaren kommer ur balans och då passar...
Svar
6
· Visningar
1 540
P
Hästhantering Jag har en häst som står och sparkar på boxväggarna när hon står inne i boxen. Speciellt så sparkar hon på den väggen som är mot...
Svar
5
· Visningar
1 795
Senast: sirpa40
·
Hästhantering Nu e jag irriterad på hästens hagkompisar. nån av dem, eller båda biter sönder vår hästs täcken. De är fulla av små hål. Tänkte att...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 065
Senast: Tibra
·
Ridning Är det någon som rider på sjöar nu när det är is överallt? Jag har en mindre skogsjö tio min skrittväg ifrån mig som jag är väldigt...
2
Svar
20
· Visningar
2 936
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har köpt en 4 årig travhäst som har tidigare blivit körd och elite tränad sen han var föl. Mitt intresse är inte att köra honom...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Seabaz
·
Ridning Jag bor och pluggar i Lund men ska hem till familjen och för att jobba ett par veckor hemma i Blekinge. Jag fick den galna idén att rida...
Svar
8
· Visningar
1 713
Senast: Popcorn
·
P
Hästhantering Jag har stor fobi för just älgar, jag har bott på landet hela mitt liv men jag fixar inte det.... hur gör ni när ni står framför en älg...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 413
Senast: Lionheart
·
Ridning Som en liten spinoff. Vi verkar ju ha olika referns på vad som är samling. Låt denna diskussion inte nämna ordet AR ;) utan bara visa på...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
26 279
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar