Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Hej! Jag har en c-ponny på sju år som beter sig lite underligt. han är visserligen som tre i huvudet men dem borde iallafall inte bete...
Svar
4
· Visningar
1 466
Senast: claire
·
Ridning Nu börjar jag bli totalt svältfödd på att träffa folk med samma intresse som jag nämligen historiskt inriktad ridning i största...
Svar
8
· Visningar
1 489
Senast: Saima
·
Hästhantering hej, jag är gravid och känner att ridningen ej fungerar. Då det är väldigt lätt att ta ut mitt sto för att longera, så har jag gjort det...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: Buck
·
Träning Jag tidigare fått rida halva diagonalen skänkelvikning, vid medellinjen lägga en 10 m volt inåt och sedna fortsätta på diagonalen i...
2
Svar
31
· Visningar
3 194
Senast: pinky
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
7 964
Senast: xmobilexd
·
O
Ridning När jag rider min häst kan hon inte bestämma sin "öronposition". hon typ viftar med öronen typ mellan tjurig och glad hela tiden :crazy...
Svar
4
· Visningar
1 773
Hästhantering Hej De e så att jag sköter och motionerar 2 stycken ponnier 3 gånger i veckan. En 14 årig Connermara hingst jätte lugn o fin , och en...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: Ponylove
·
Ridning Bör det räcka med fyra "normalkorta" brodd för att ge sig ut på is/frusen sjö, eller ska man satsa på sex stycken och/eller eventuellt...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Riley
·
Träning Funderar lite på detta med hoppning i trav eller galopp. Vad finns för för och nackdelar med de båda sätten? Har en 6åring som inte...
Svar
2
· Visningar
1 301
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag undrar hur många det är som är noga med att stretcha sin häst efter träning/tävling och vad ni märker för effekter av detta...
Svar
15
· Visningar
1 632
Senast: axel
·
H
Hästhantering Hej! Jag vet inte om jag postat i rätt forum nu, men jag har en fråga om tillstånd att ha hästar i stan. Det är så att jag och det...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: Lobelia
·
K
Hästhantering Min skötponny, ett gotlandsruss, litar inte på mig, har någon ett förslag på övningar eller saker som kan bygga upp tilliten? jag...
Svar
3
· Visningar
2 273
Senast: Lager
·
A
Hästhantering Har en ung arabvalack som blir 2år i maj. Han kastrerades för ca 4 veckor sedan. Som hingst gick han inte ha med de andra av mina...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Arabar
·
Hästhantering Hej! Min rara häst går ju på lösdrift nuförtiden. I hagen har vi 4 hästar- men det har varit lite rörigt i flocken pga dödsfall och...
Svar
18
· Visningar
1 934
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har försökt googla fram ursprunget till utbildningsskalan men inte hittat någon bra länk. Jag är nyfiken på NÄR den definierades...
2
Svar
22
· Visningar
4 453
Senast: buffy_
·
Hästhantering Vi har en tvååring i stallet som tränar på att vara ensam nu när han är skadad efter en spark. Sjukhage och ibland står han inne i...
Svar
15
· Visningar
2 590
Senast: Torill
·
F
Träning Min lilla pålla blev buköppnad 1 december å får således travas på töm sen ett par veckor tillbaka. Nu har dock bjudningen försvunnit...
Svar
7
· Visningar
1 247
Senast: Lydia
·
L
Träning Har skaffat mig ett 5-årigt sto som hos förra ägaren mest skrittat och påbörjat trav lite smått. Är tömkörd, löshoppad och löslongerad...
Svar
7
· Visningar
1 700
N
Hästhantering Jag kommer att ta hem en 18åring nästa vecka som stått två år som jag förstått det. Jag skulle vilja ha alla tips i världen som jag kan...
Svar
2
· Visningar
906
Hästhantering varje gång man kommer ut med något nytt i hagen bli mitt föl helt överlycklig och nyfiken. det kan tex vara en kärra med fulllastad med...
Svar
15
· Visningar
3 334
Senast: Sofiesofie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama