Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 029
Senast: vanimelde
·
M
Ridning Hej! Min dotter är 6½ år och hon har nyligen blivit "med häst", inte vår egen men en lugn och fin c-ponny som hon får rida hur mycket...
Svar
3
· Visningar
1 402
Senast: heidi maria
·
Ridning Någon här som har en Irlänsk Hunter? Berätta lite om din häst och vad du använder den till, var du köpte den, bild vore kul oxå :D Jag...
Svar
12
· Visningar
2 096
Senast: Spirit
·
Hästhantering Någon mer som har en häst som skiter i krubban? Min kära häst har under många år nästan alltid skitit i foderkrubban. Har provat o...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Kokosboll
·
Hästhantering Trillade in i en gammal long reining tråd från 08 och blev helt såld efter att ha sett filmklipp:love: Så, ni som pysslar med long...
2
Svar
34
· Visningar
4 655
Senast: proxyma
·
P
Ridning Har en ponny som så vitt jag vet aldrig tävlat och som jag vet kan bli spänd i pressade situationer. Både hon och jag älskar att hoppa...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Kallebus
·
I
  • Låst
Ridning Jag ska förhoppningsvis flytta till Kalmar till hösten och letar efter en ridskola i närheten men det verkar lite tomt på dem. Hittar...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: IngelaH
·
J
Hästhantering Har precis köpt en ny häst som jag provred 2 gånger och allt fungerade kanon även traven. Tog första ridturen själv igår och det gick...
Svar
9
· Visningar
3 909
Senast: HannaZ
·
Hästhantering Mitt ena pucko (eller det är väll kanske just det han inte är ^^) har lärt sig att öppna grindar med munnen och jag vet inte riktigt vad...
Svar
4
· Visningar
1 355
Senast: Apollo 13
·
Hästhantering Nu är det dags att slutmäta min "ponny". 28 Juli år 2009 var han mätt till 147,5 av de förra ägarna. Nu har vi mätt honom lite på skoj...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 696
Senast: chap13
·
Hästhantering Vad gör man åt det? Strömmen är det inga fel på och hon har respekt för tråden, men inte handtagen. Tycker att tråden är så hårt...
2
Svar
27
· Visningar
3 988
Senast: moholmarabs
·
Hästhantering Hej alla duktiga hästmänniskor! Jag skull behöva lite hjälp med att reda ut några frågetecken jag har angående min häst:) Den...
2
Svar
39
· Visningar
4 908
Senast: Ayumi
·
F
Träning Tänkte starta en tråd om hur man tycker att en ridskola ska vara och se ut! Tycker det är intressant att veta andras åsikter kring...
2
Svar
34
· Visningar
4 137
T
Träning Önskar att det vore flera som började rida vid äldre ålder,vilken känsla hade igår min första lektion för en privat tränare. Okey jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 778
Senast: Bowman
·
C
Hästhantering Jag har en paint/fullblods korsning, fem år, precis blivit inriden, eller ja...inriden och inriden... det går att hoppa upp och trava ch...
2
Svar
30
· Visningar
2 922
Senast: mackan
·
Träning jag vet inte riktigt vad jag ska göra då min häst börjar bli galen! han lyckas förstöra hagkompisarna täcken och biter dom i benen då...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: HH_gullet
·
Träning På vilken sida av vägen ska man gå om man leder sin häst?Vi måste gå på väg för att komma till och från hagen varje dag....Alla vet ju...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 084
Senast: HannaZ
·
Hästhantering Jag fick igår hem en snäll och trevlig häst som dock inte känner mig eller stallägaren som tar in och ut vardagar. Jag vill känna att...
2
Svar
22
· Visningar
2 855
Ridning Hej! Jag bara kom och tänka på en sak när jag satt här och läste lite i trådarna. Hur ställer sig SvRF till hjälptyglar och andra...
Svar
10
· Visningar
1 732
Ridning Vad tycker ni, är det bra eller dåligt att varva ridningen med körning? Kan det göra hästen hetare? Jag testade att köra min häst...
Svar
17
· Visningar
2 253
Senast: bambi82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama