Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har ett äldre fullblod (hon bara varit ridhäst, ej gått löp) som har tendenser att jaga upp sig och försöka sticka när vi rider ut...
2
Svar
23
· Visningar
9 591
Senast: Bowman
·
O
Träning Min ponny är så himlans jobbig att rida ute i skogen. På ridbana går det galant, men i skogen är hon jätte pigg och stark, vill man...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: minimaliin
·
S
Ridning Hej! Jag behöver verkligen få lite tips/råd/hjälp angående mitt indiviuella val som jag snart ska välja. Jag går första året på...
Svar
6
· Visningar
1 298
Senast: startpompe
·
Hästhantering Har en unghäst som bara rymmer ur hagen. Hon har ingen som helst respekt för eltråden, har även provat med elband ifall hon inte ser...
Svar
15
· Visningar
1 778
Senast: smedsussie
·
F
Ridning Jag har inte orkat med att rida lika ordentligt som vanligt under vintern då det har varit så himla kallt och min ponny har tappat endel...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: Speedway
·
Ridning När era hästar stått längre än 1-2mån hur går ni tillväga när ni sätter igång dem ?. Hur många dagar/ hur länge / mycket skritt, trav...
Svar
15
· Visningar
2 314
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har en 8 månader ardennerhingts som jag nyligen köpt och han är inte mycket hanterad. Det som vi sysslar med just nu är att ha...
2
Svar
36
· Visningar
6 445
Senast: trailtokan
·
K
Ridning Tja, jag undra om det är någon som vet hur jag ska övertala pappa om en sak. Jag letar medryttarhäst(vilket jag gjort i ett år), och nu...
Svar
12
· Visningar
1 474
Senast: krk
·
J
Hästhantering Hej! Jag har en jättefin storhäst, och han har alltid varit snäll (ganska iallfall..) Men nu så har han blivit väldigt kaxig. Det...
Svar
6
· Visningar
3 515
Senast: malou78
·
S
Hästhantering Hej! jag har ett varmblodssto på 12 år. för ett tag sen så började hon sparka med sitt vänstra ben vid ridning, men endast i skritt...
Svar
3
· Visningar
1 190
Senast: Popcorn
·
L
Hästhantering Hur gör ni? Ska jag rida in min 3-åring själv eller lämna honom på inridning? Jag har tidigare ridit in några olika hästar, en är idag...
Svar
16
· Visningar
1 551
Senast: Vita_N_6520
·
B
Träning Hej! Undrar vad det kostar att "ta bort" hästen på hemmaplan jämfört med att man kör iväg och slaktar den? Vad förlorar man i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 254
Ridning Min 9 åriga dotter har en trevlig exmoorponny vars enda nackdel är att han ibland blir för stark för henne. Vi rider mycket ut i skogen...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Vita_N_6520
·
Träning Ni som haft i väg era hästar skickade på tillridning pga att dom varit svåra att rida t. ex bockat, stegrat etc. Har det gett något...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: _Amazing_
·
Ridning Till våren ska jag sätta igång min medryttarhäst (19 år) som under ett års tid haft svår fång och har tidvis stått stillastående i boxen...
Svar
6
· Visningar
7 655
Senast: desiree
·
Ridning Jag har köpt en mini shettis å har 2 tjejer som vill rida på henne men jag vet ej.. Vad tycker ni e max vikt för en rejäl donna på ca 85...
Svar
2
· Visningar
4 495
Senast: misen
·
Träning Min dotter har en B-ponny som på senare tid har lagt till med en olata att stanna i tid och otid. Han började med detta när han gått...
Svar
6
· Visningar
1 561
Senast: Ponylove
·
Ridning Jag skulle behöva ha förslag på hur jag kan variera träningen när jag har tillgång till ridhus. Under de senaste månaderna har det ju...
Svar
6
· Visningar
1 764
Senast: claire
·
L
Ridning Jag har efter ett par rejäla olyckor på uteritter blivit fruktansvärt rädd för detta. Jag har ridit många år men nu har det blivit en...
2
Svar
20
· Visningar
3 095
Senast: claire
·
Ridning Min häst har en tendens att dra iväg i traven, särskilt när jag rider lätt. Jag tror att det kan handla om balans. Jag har inte haft...
Svar
4
· Visningar
1 484
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka