Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Hur gör ni? Ska jag rida in min 3-åring själv eller lämna honom på inridning? Jag har tidigare ridit in några olika hästar, en är idag...
Svar
16
· Visningar
1 550
Senast: Vita_N_6520
·
B
Träning Hej! Undrar vad det kostar att "ta bort" hästen på hemmaplan jämfört med att man kör iväg och slaktar den? Vad förlorar man i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 246
Ridning Min 9 åriga dotter har en trevlig exmoorponny vars enda nackdel är att han ibland blir för stark för henne. Vi rider mycket ut i skogen...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Vita_N_6520
·
Träning Ni som haft i väg era hästar skickade på tillridning pga att dom varit svåra att rida t. ex bockat, stegrat etc. Har det gett något...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: _Amazing_
·
Ridning Till våren ska jag sätta igång min medryttarhäst (19 år) som under ett års tid haft svår fång och har tidvis stått stillastående i boxen...
Svar
6
· Visningar
7 624
Senast: desiree
·
Ridning Jag har köpt en mini shettis å har 2 tjejer som vill rida på henne men jag vet ej.. Vad tycker ni e max vikt för en rejäl donna på ca 85...
Svar
2
· Visningar
4 483
Senast: misen
·
Träning Min dotter har en B-ponny som på senare tid har lagt till med en olata att stanna i tid och otid. Han började med detta när han gått...
Svar
6
· Visningar
1 561
Senast: Ponylove
·
Ridning Jag skulle behöva ha förslag på hur jag kan variera träningen när jag har tillgång till ridhus. Under de senaste månaderna har det ju...
Svar
6
· Visningar
1 756
Senast: claire
·
L
Ridning Jag har efter ett par rejäla olyckor på uteritter blivit fruktansvärt rädd för detta. Jag har ridit många år men nu har det blivit en...
2
Svar
20
· Visningar
3 088
Senast: claire
·
Ridning Min häst har en tendens att dra iväg i traven, särskilt när jag rider lätt. Jag tror att det kan handla om balans. Jag har inte haft...
Svar
4
· Visningar
1 482
Senast: Piraja
·
W
Hästhantering Hej. Jag är en vuxen dam som ska hämta hem en åring (Welsh sto) om en vecka. Då jag aldrig har ägt en unghäst skulle jag bli glad om...
Svar
7
· Visningar
1 320
Träning Har nu börjat jobba igång min 6-åring ordentligt efter vintern. Ett återkommande problem för oss är vänstergaloppen. Hon vill inte...
Svar
1
· Visningar
1 136
Senast: grl
·
Ridning Jag lägger tråden här då jag gillar mångas inställning till ridning här. ;) Har ett sto, 6 år, som är en dröm att rida. Hon är...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 239
Senast: axel
·
Ridning Tidningen Ridsport har efter flera dödsolyckor i samband med ridning skrivit spaltmeter om säkerhet. Men i ridhuset där jag rider...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 603
Ridning Jag behöver lite råd... Jag har precis börjat sköta om en 20 årig dam som gått som avelsto & inte blivit riden på 4 år! Hon är helt...
Svar
10
· Visningar
2 464
Senast: _Amazing_
·
Ridning Går det öht att sätta igång en häst på två veckor efter fyra veckors sommarlov? Och hur lägger man upp det på bästa sätt? Om man...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: aramis
·
Hästhantering Hejsan! Vet inte om denna tråd hamnar rätt men jag hoppas på det bästa. Igår var jag med om något väldigt underligt med min...
Svar
12
· Visningar
2 085
Senast: Rie
·
T
Hästhantering Hej Jag sköter och motionerar en shetlandsponny och en connermara hingst 3 dagar i veckan och har dem då som mina egna. Men jag har...
Svar
14
· Visningar
1 505
Senast: sandrafors
·
M
Ridning Nyfiken på vad folk använder för bett? Skriv gärna vf och vad du tycker är bra med bettet osv... :D
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 271
Senast: Alem
·
Hästhantering Ja tror väl att ja la den i rätt iaf :D? Har en nybliven 4 åring som är lite ouppmärksam när dett gäller mark hantering. När jag...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: Anyo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama