Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Igår försökte jag köra lite dressyr på min typ medryttarhäst, som är fjording och brukar vara utan gas. Men igår var han nästan utan...
Svar
16
· Visningar
1 546
D
Hästhantering Hej, jag har ett litet problem.. För ett halvfår sen ungefär, fick jag min B-ponny som var väldigt hanterad och snäll men inte inriden...
Svar
8
· Visningar
2 275
Senast: Petunia
·
Hästhantering Har blivit väldigt nyfiken på det här med NH. Jag har aldrig testat det men tycker det verkar intressant. Har gjort ett uppehåll från...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Minnie
·
Hästhantering Äntligen har det hänt. Och jag är så glad. Min häst har aldrig åkt hästtransport, och hästen är 6 år. Hon har bara blivit transporterad...
Svar
8
· Visningar
1 759
Senast: karindk60
·
Hästhantering En fin kallblodskille kom till mig sommaren-10. då 8 år, hingst, kastrerades. I stor ohandterad, gått själv i hela sitt liv, haft hästar...
Svar
6
· Visningar
1 718
Senast: nowa
·
A
Hästhantering Har ett litet problem med en minishettis just nu.. Jag kan självklart inte rida på honom, och körning/tömkörning är jag inte så bra...
Svar
15
· Visningar
2 005
Senast: urkella
·
S
Träning Hejsan! :) Jo det är såhär att när jag rider och framförallt när jag skall sakta av från gallop så tappar jag stigbyglarna och blir...
2
Svar
21
· Visningar
2 106
Senast: Lavinia
·
Träning Har fått lära mig (och gör) att lätta sittbenen ngt från sadeln i rygging. Inte så att de släpper från sadeln men mera för att öppna en...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 490
Senast: sthu
·
C
Ridning Hej! Har haft mitt vb i ca 4 månader, jätte snäll o underbar att ha o göra med, när de gäller ridningen går allt jätte bra i skritt o...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: jenna85
·
Ridning Hur mycket kan/bör man trava på asfalt? Vad jag förstår är det en något förlegad åsikt att det sliter massor på hästen att trava på...
Svar
18
· Visningar
3 139
J
Träning Hejsan! :) Jag tänkte kolla med er människor som är kunniga inom Unghäst ridning! Jag har en egen häst som jag rider normalt...
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: johannaz
·
Träning Hjälp, jag ska hålla min första sitsträningslektion nästa vecka och behöver lite idéer! Någon som har några bra övningar för...
Svar
7
· Visningar
5 403
E
Hästhantering Hejsan! Jag har köpt en häst från en ridskola och han är jättefin att rida o.s.v, men känslig och är lite lättstressad med inget...
Svar
12
· Visningar
4 871
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Har nu flyttat in min häst i ett kollektivstall och är chockad över den dåliga hållningen med djuren men när jag frågar runt i andra...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 109
Senast: Mitrolle
·
E
Hästhantering Jag har en 4 årig basjkir valack som sedan igår helt enkelt tvär vägrar att gå in i stallet om man inte mutar honom med godis.. Jag vill...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 350
Senast: Emblaheart
·
A
Hästhantering Kära buke! Min häst har precis, efter en stor knäoperation fått börja gå ut i liiiten hage. Hon får absolut inte halka, trampa fel...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: sassiball
·
  • Låst
Ridning Vilken gångart föredrar ni att använda innan tramp och vilken gångart använder ni när ni går ur trampet? Jag har aldrig direkt lärt...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
13 661
Senast: Immer
·
Ridning Min kusin har ett medfött handikapp som medför att höger arm slutar strax under armbågen (hon har ingen hand alltså, utan bara en...
2
Svar
20
· Visningar
2 886
Senast: älgen
·
Träning Min dressyrhäst går jätte bra när vi är själva. Men nu har hon börjat skygga för andra hästar. Speciellt vid galopp möten... Jag har...
Svar
17
· Visningar
3 253
Senast: JustMe
·
Ridning Jag har så länge jag kan minnas haft svårt att hitta rätt läge på hästryggen. Hur jag än sitter så känner jag mig sned. (Jag har lite...
Svar
12
· Visningar
1 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka