Min häst vägrar gå in...

Sv: Min häst vägrar gå in...

Han är allmänt trotsig, men lurad är jag inte, 2 homeopater som säger samma sak.. då måste det ju vara sant eller hur.

Och jag läste nåt på Internet, flera sidor skrev om det.. Alltså måste det vara sant.. Vad var det dom skrev?? "Förintelsen har aldrig ägt rum".

Källkritik är bra!

/Lavinia, som håller med övriga. Du har ett hanteringsproblem, din häst gör som den vill och struntar i dej! Du måste bryta beteendet, ta hjälp av nån som kan hästar!

Men varför inte bara köra NH! mycket enklare än massa homeapati! ;)det bygger ju på naturligt beteende så varför inte testa :) många hästar bara trotsar igenom att göra sånt! ;) låter som vissa är ganska lurade. :rofl:

prova backa in han, gör alla konstiga saker för att han ska bli förvirrad och inte tänka på var han är och så :) sådana saker brukar oftast va skit hästen har för sig, får den inte panik när den gör de så är den ju inte direkt rädd :) kan faktiskt tipsa om att kolla på ponnyakuten på http://svtplay.se/ just nu håller dom på med en häst som är rädd för spolspiltan och inte går in i den, han retar hästen med ett spö på rumpan så han blir med intressant än vad att stå utanför :) hade kanske hjälpt dig också så kolla på avsnitt 7 :)
(dom står inte i spolspilta men hästen är rädd för vattnet så ungefär samma sak)

Tack för tipset men det har inte varit fler problem, dessutom kommer han att åka hem nästa helg:(

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 192
Hästhantering Jag vet inte hur man hanterar en häst som i stället för att gå rakt fram på spåret, vid en speciell punkt vägrar att gå och viker av i...
Svar
11
· Visningar
2 164
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 762
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 432
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar