Min häst vägrar gå in...

Sv: Min häst vägrar gå in...

Eller så kan du förklara vad medlet ska göra för att få hästen att sluta visa att den inte vill in av någon anledning?
Tror inte att tex örtet är verkningslösa men det här är ett hanteringsproblem som verkar sitta i att hästen av någon anledning inte vill in och att Du inte kan hantera det. Stöter man på problem i hanteringen bör första tanken inte vara något medel, utan att hantera det som det problem det är. Skulle mer tro att det beror på stallmiljö. Hade han inga problem med det före igår?

Nej inga alls!

Homeopati är inte kemi det är det som är grejen! Jag diskuterar inte med folk som inte tror på det alla måste komma på det själva!

Det är väl kemi i allra högsta grad!
Precis som allt man tillför kroppen utifrån som är tänkt att påverka den.

Jag tror på homeopati till viss del, speciellt på djur som inte "vet" vad placeboeffekt är, men det får ju finnas någon rim och reson i det hela också för att det ska vara trovärdigt.

Inte ens homeopater (de jag varit i kontakt med åtminstone) ger vilka medel som helst för vilka problem som helst, det finns ju alltid någon slags tanke bakom det hela.

Så VAD är det för fel på din häst som gör att han beter sig som han gör?

Homeopati är inte kemi det är det som är grejen! Jag diskuterar inte med folk som inte tror på det alla måste komma på det själva!

Hur ska man komma på det då om ingen vill diskutera det....

Jag tolkar det som att du inte haft hästen så länge (?) och att den helt enkelt testar dig. Självklart kan du droga hästen lugn men det löser inte problemet.

Jag var helt seriös.
Kan det bota oönskade beteende bara så där så vill jag gärna ha ett livs förbrukning.

Och så kan man smyga ner homeopat-blask i maten till våldtäktsmän, mördare, terrorister, fortkörare och såna som fimpar på gatan. :idea:

Så är världens alla problem lösta!

Det är väl kemi i allra högsta grad!
Precis som allt man tillför kroppen utifrån som är tänkt att påverka den.

Jag tror på homeopati till viss del, speciellt på djur som inte "vet" vad placeboeffekt är, men det får ju finnas någon rim och reson i det hela också för att det ska vara trovärdigt.

Inte ens homeopater (de jag varit i kontakt med åtminstone) ger vilka medel som helst för vilka problem som helst, det finns ju alltid någon slags tanke bakom det hela.

Så VAD är det för fel på din häst som gör att han beter sig som han gör?

De vet jag ju inte men jag kom fram till att lachesis stämmer in på att han är huvudskygg och har väldigt stor aptit först men äter i omgångar sedan och även just detta att han helt plötsligt får för sig att inte vara med. Han nickar aven den del med huvudet och hatar att man tar honom på överdelen av huvudet.

Jag var helt seriös.
Kan det bota oönskade beteende bara så där så vill jag gärna ha ett livs förbrukning.

Det är ju seriöst också som sagt du måste hitta något som orsakar detta beteende i outspädd form och sedan bota lika med lika med det homeopatiska medlet. Som är den utspädda varianten av det som orsakar liknande problem.

Och så kan man smyga ner homeopat-blask i maten till våldtäktsmän, mördare, terrorister, fortkörare och såna som fimpar på gatan. :idea:

Så är världens alla problem lösta!

Fattar ni inte så skit i att lägga er i lär er nåt först!

Hur ska man komma på det då om ingen vill diskutera det....

Jag tolkar det som att du inte haft hästen så länge (?) och att den helt enkelt testar dig. Självklart kan du droga hästen lugn men det löser inte problemet.

Det är just där problemet ligger du vet inte vad homeopati är och utgår från att det är droger O.o

Det är ju seriöst också som sagt du måste hitta något som orsakar detta beteende i outspädd form och sedan bota lika med lika med det homeopatiska medlet. Som är den utspädda varianten av det som orsakar liknande problem.

Öhhh.. Jaha..
Eller jag menar VA?

Ursäkta om jag blev lite oseriös nu. Jag kan svamla, men det där tog nog priset.

Jag ville ha hjälp inte kritik för att jag tror på natur medicin och inte skolmedicinen så skriv nåt tips som kan hjälpa mig istället det vore till mer hjälp!

Jag ville ha hjälp inte kritik för att jag tror på natur medicin och inte skolmedicinen så skriv nåt tips som kan hjälpa mig istället det vore till mer hjälp!

Tycker det är jättebra att du tror på naturmedicin.
Jag tror också på att det kan bota diverse åkommor som vi har.

Men om du funderar lite.
Hur står är chansen att en människa eller ett djur bryter ett beteende genom att man matar den med medicin?

Jag tror att tråden spårat ur lite för att du från början inte talade om att hästen kanske har ett medicinskt problem, utan det framställdes som att du ville bota vanligt dålig uppfostran med homeopati. Det får man ju förstå att folk ifrågasätter...

Att känna till alla fakta är A och O om man ska kunna ge bra råd och hålla en vettig diskussion på ett forum. :)

Oavsett vad hästen har för fel som kan botas medicinskt, så måste du ta tag i problemet att han drar iväg med dig, det blir otroligt lätt en ful ovana.

Det var ju dock du som förde in tankarna på droger.

Men om man bara vill ha en sorts svar så är det nog bäst att vända sig till likasinnade människor.

Lycka till! :bump:

Det är just där problemet ligger du vet inte vad homeopati är och utgår från att det är droger O.o

Enligt nationalencyklopedin:

droger
, råämnen med medicinska effekter, utvunna ur torkade växter eller växtdelar. Droger av detta slag har tidigare använts också i relativt obearbetad form efter standardisering i avseende på styrka. Under inverkan av engelska drug används ordet numera ofta i betydelsen narkotika, missbrukspreparat.

Enligt nationalencyklopedin:

droger
, råämnen med medicinska effekter, utvunna ur torkade växter eller växtdelar. Droger av detta slag har tidigare använts också i relativt obearbetad form efter standardisering i avseende på styrka. Under inverkan av engelska drug används ordet numera ofta i betydelsen narkotika, missbrukspreparat.

:bow:

"Kronans Droghandel" säljer ju knappast heroin över disk... ;)

Kontakta en tränare som kan hjälpa dig med markarbetet med din häst.

Basjkirer är hästar med stark egen vilja och behöver, som andra hästar som ligger närmare "urhästen" än andra raser, i högre grad en trygg ledare att följa annars tar de egna initiativ. Din häst kör med dig för att han kan. Du är genomskådad som svag och du behöver hjälp av en tränare på plats.

Senast ändrad:

:bow:

"Kronans Droghandel" säljer ju knappast heroin över disk... ;)

Nä men man kan ju alltid kolla om det har något mot hästar som inte vill gå in i stallet.

Jag har en hund som inte alltid kommer när jag ropar, en homeopat kanske kan hjälpa mig med det också?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästhantering Jag vet inte hur man hanterar en häst som i stället för att gå rakt fram på spåret, vid en speciell punkt vägrar att gå och viker av i...
Svar
11
· Visningar
2 164
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 762
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 432
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet