Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hejsan! :) Jag tänkte kolla med er människor som är kunniga inom Unghäst ridning! Jag har en egen häst som jag rider normalt...
Svar
2
· Visningar
1 214
Senast: johannaz
·
Träning Hjälp, jag ska hålla min första sitsträningslektion nästa vecka och behöver lite idéer! Någon som har några bra övningar för...
Svar
7
· Visningar
5 397
E
Hästhantering Hejsan! Jag har köpt en häst från en ridskola och han är jättefin att rida o.s.v, men känslig och är lite lättstressad med inget...
Svar
12
· Visningar
4 853
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Har nu flyttat in min häst i ett kollektivstall och är chockad över den dåliga hållningen med djuren men när jag frågar runt i andra...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 092
Senast: Mitrolle
·
E
Hästhantering Jag har en 4 årig basjkir valack som sedan igår helt enkelt tvär vägrar att gå in i stallet om man inte mutar honom med godis.. Jag vill...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 344
Senast: Emblaheart
·
A
Hästhantering Kära buke! Min häst har precis, efter en stor knäoperation fått börja gå ut i liiiten hage. Hon får absolut inte halka, trampa fel...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: sassiball
·
  • Låst
Ridning Vilken gångart föredrar ni att använda innan tramp och vilken gångart använder ni när ni går ur trampet? Jag har aldrig direkt lärt...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
13 659
Senast: Immer
·
Ridning Min kusin har ett medfött handikapp som medför att höger arm slutar strax under armbågen (hon har ingen hand alltså, utan bara en...
2
Svar
20
· Visningar
2 885
Senast: älgen
·
Träning Min dressyrhäst går jätte bra när vi är själva. Men nu har hon börjat skygga för andra hästar. Speciellt vid galopp möten... Jag har...
Svar
17
· Visningar
3 240
Senast: JustMe
·
Ridning Jag har så länge jag kan minnas haft svårt att hitta rätt läge på hästryggen. Hur jag än sitter så känner jag mig sned. (Jag har lite...
Svar
12
· Visningar
1 563
Ridning Jag har ett äldre fullblod (hon bara varit ridhäst, ej gått löp) som har tendenser att jaga upp sig och försöka sticka när vi rider ut...
2
Svar
23
· Visningar
9 528
Senast: Bowman
·
O
Träning Min ponny är så himlans jobbig att rida ute i skogen. På ridbana går det galant, men i skogen är hon jätte pigg och stark, vill man...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: minimaliin
·
S
Ridning Hej! Jag behöver verkligen få lite tips/råd/hjälp angående mitt indiviuella val som jag snart ska välja. Jag går första året på...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: startpompe
·
Hästhantering Har en unghäst som bara rymmer ur hagen. Hon har ingen som helst respekt för eltråden, har även provat med elband ifall hon inte ser...
Svar
15
· Visningar
1 777
Senast: smedsussie
·
F
Ridning Jag har inte orkat med att rida lika ordentligt som vanligt under vintern då det har varit så himla kallt och min ponny har tappat endel...
Svar
1
· Visningar
1 026
Senast: Speedway
·
Ridning När era hästar stått längre än 1-2mån hur går ni tillväga när ni sätter igång dem ?. Hur många dagar/ hur länge / mycket skritt, trav...
Svar
15
· Visningar
2 303
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har en 8 månader ardennerhingts som jag nyligen köpt och han är inte mycket hanterad. Det som vi sysslar med just nu är att ha...
2
Svar
36
· Visningar
6 426
Senast: trailtokan
·
K
Ridning Tja, jag undra om det är någon som vet hur jag ska övertala pappa om en sak. Jag letar medryttarhäst(vilket jag gjort i ett år), och nu...
Svar
12
· Visningar
1 473
Senast: krk
·
J
Hästhantering Hej! Jag har en jättefin storhäst, och han har alltid varit snäll (ganska iallfall..) Men nu så har han blivit väldigt kaxig. Det...
Svar
6
· Visningar
3 509
Senast: malou78
·
S
Hästhantering Hej! jag har ett varmblodssto på 12 år. för ett tag sen så började hon sparka med sitt vänstra ben vid ridning, men endast i skritt...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama