Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Om någon missat den: http://www.youtube.com/watch?v=4qneWLFaNSw&feature=player_embedded#at=279 :)
2
Svar
22
· Visningar
3 271
Senast: Freyr
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 398
Senast: Anonym
·
S
Ridning Jag har ett varmblod som har lite småsaker som jag inte är helt 100 på hur jag ska få bukt med... Skulle vara bra om ni ville hjälpa...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Ms_Antrop
·
J
Träning Hejsan! Nu tycker jag det är jobbigt att tillbringa dagar för att hitta rätt information! Så ja, jag har använt sökfunktionen men är...
Svar
2
· Visningar
5 137
Senast: johannaz
·
Ridning Jag har nyligen blivit intresserad av akademisk ridkonst. Jag uppskattar att se på det men känner att rida det är inte min grej. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: Migo
·
Hästhantering Jag brukar löslongera mina hästar ibland på min lilla ridbana, jag har två gamla ston som fungerar bra ihop och på senare tid har jag...
Svar
5
· Visningar
1 928
Senast: gadriel
·
N
Hästhantering Hej! Jag har en unghäst som är snart 3 år gammal. Vi har nyligen bytt stall och hon trivs jätte bra som tur är - men... Vi har ett...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: MissLee
·
C
Hästhantering hej! jag har ett stort problem. Min häst som jag haft i snart 3 år, som alltid varit jätte snäll och trevlig mot människor har helt...
2
Svar
25
· Visningar
7 406
Senast: JennyE
·
Ridning Hejsan! Nu behöver jag ER hjälp! Innan jag blir tokig.... Ska försöka beskriva kortfattat: Har en 15-årig arabvalack som...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Irival
·
Ridning Jag rider en häst som är jättejobbig i munnen vid ridning. Tuggar, gapar och slänger med huvudet ofta. Har testat massor med olika...
2
Svar
34
· Visningar
4 429
Senast: hooneeymoon
·
Träning Har hand om en häst nu, som jag inte blir riktigt klok på. Han är 12 år gammal, men beter sig väldigt omoget i stallet och hantering...
Svar
8
· Visningar
1 691
Senast: Zephira
·
Ridning Jag är så nyfiken på att veta hur man gör när man lär hästen göra en sluta för hand( som på filmen). förövrigt lär man ju hästan att gå...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 823
Senast: axel
·
S
Träning Hej! Jag har tidigare varit med och ridit in, och även ridit in själv, en del hästar av olika raser, bland annat islandshäst. Men med...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Pallen
·
Ridning Är det någon som har erfarenhet om att få en häst som ridits på ett skarpt bett (pessoa) samt ridits dåligt (endast...
Svar
19
· Visningar
2 768
Senast: tuaphua
·
C
Hästhantering Jag köpte min första häst för 10 mån sen. Ett islandssto som blir 11 år i år en häst som jag käpte med hjärtat och inte hjärnan om man...
Svar
12
· Visningar
1 790
Senast: Cosmic
·
J
Träning Hejsan alla glada bukare! Det är så här att jag har försökt fått min häst hältutredd på hemmaplan nu är det ju så att veterinären...
Svar
15
· Visningar
1 973
Senast: clubman
·
Ridning Hej svejs! Tyckte det kunde vara kul o starta en tråd för oss "come back"- ryttare. Alltså för oss vuxna som red som barn/ ungdomar...
Svar
13
· Visningar
1 702
Senast: Rugge
·
L
Ridning Jag har precis börjat som medryttare som en häst, och kom iförrgår på att min rygg är ju sned :o Kände efter en stunds trav att jag...
Svar
0
· Visningar
1 193
Senast: Lionheart
·
J
Ridning Hej allesammans! Nu är det så att jag har en ponny som för några år sedan började hacka tänder när jag rider. Han tar ut tungan o...
Svar
14
· Visningar
4 132
Senast: Ganesco
·
G
Hästhantering Vet inte riktigt om jag lägger denna tråd rätt nu annars får ni gärna flytta den. Jag skulle behöva hjälp med om någon kunde berätta för...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
13 374
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar