Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min 3-åring har gått i hage hela vintern pga all snö som varit. Nu har jag börjat hantera henne igen och hon lyssnar bra, stannar...
Svar
6
· Visningar
1 459
Senast: vicsan
·
E
Träning Jag har börjat rida ett hollänskt varmblod. Hon är en rätt speciell häst och hon är absolut inte slö om jag säger så. Hon tycker...
Svar
9
· Visningar
3 939
Ridning min stora dröm är att göra en långritt längs några av de ridleder som finns i sverige. då kan man sova över bekvämt efter en dag i...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: orri
·
Ridning Såg i en annan tråd att någon hade blivit rekommenderad av vet att galoppera istället för att trava vid igångsättning efter skada...
Svar
11
· Visningar
5 000
Senast: CarolineB
·
Träning Kan vargtänder ha inverkan på ridningen? Hade tandläkare ute till mitt 5 åriga fullblod idag & en vargtand rök (hade bara en)...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Piquer
·
S
Hästhantering Min kompis häst har ett problem. När man ska leda ut den ur boxen för att ta den vidare till hagen kastar den med huvudet och slår i...
Svar
14
· Visningar
1 710
Senast: Sandris
·
Ridning Ja, vad säger ni folket? Avlastningssits eller lättridning, varför, varför inte?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 316
Senast: bigganl
·
T
Hästhantering Hej på er! Jag är en ny tjej här på forumet som skulle vilja ha lite respons från andra hästintresserade och kunniga :) Jag...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: RingoBar
·
S
Ridning Hejsan alla glada och kloka hästfolk! Nu har jag fått hjärnsläpp så jag ber er om lite hjälp.. Inga PÅHOPP ELLER IDIOTFÖRKLARINGAR...
Svar
11
· Visningar
1 766
Senast: --Elin--
·
Ridning Hur gör ni med era ston (eller hästar kanske) som har mycket humör? Mitt sto har normalt mycket humör och en egen vilja, dominant och...
2
Svar
27
· Visningar
6 730
Senast: busigdemon
·
E
Ridning Om någon missat den: http://www.youtube.com/watch?v=4qneWLFaNSw&feature=player_embedded#at=279 :)
2
Svar
22
· Visningar
3 269
Senast: Freyr
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 338
Senast: Anonym
·
S
Ridning Jag har ett varmblod som har lite småsaker som jag inte är helt 100 på hur jag ska få bukt med... Skulle vara bra om ni ville hjälpa...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Ms_Antrop
·
J
Träning Hejsan! Nu tycker jag det är jobbigt att tillbringa dagar för att hitta rätt information! Så ja, jag har använt sökfunktionen men är...
Svar
2
· Visningar
5 120
Senast: johannaz
·
Ridning Jag har nyligen blivit intresserad av akademisk ridkonst. Jag uppskattar att se på det men känner att rida det är inte min grej. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: Migo
·
Hästhantering Jag brukar löslongera mina hästar ibland på min lilla ridbana, jag har två gamla ston som fungerar bra ihop och på senare tid har jag...
Svar
5
· Visningar
1 926
Senast: gadriel
·
N
Hästhantering Hej! Jag har en unghäst som är snart 3 år gammal. Vi har nyligen bytt stall och hon trivs jätte bra som tur är - men... Vi har ett...
Svar
7
· Visningar
1 508
Senast: MissLee
·
C
Hästhantering hej! jag har ett stort problem. Min häst som jag haft i snart 3 år, som alltid varit jätte snäll och trevlig mot människor har helt...
2
Svar
25
· Visningar
7 381
Senast: JennyE
·
Ridning Hejsan! Nu behöver jag ER hjälp! Innan jag blir tokig.... Ska försöka beskriva kortfattat: Har en 15-årig arabvalack som...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: Irival
·
Ridning Jag rider en häst som är jättejobbig i munnen vid ridning. Tuggar, gapar och slänger med huvudet ofta. Har testat massor med olika...
2
Svar
34
· Visningar
4 422
Senast: hooneeymoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar