Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning Ni som inte har någon ridbana hur tränar ni era hästar? Jag har ingen, eller jag har en liten ridbana på gräs som lutar lite o den känns...
Svar
7
· Visningar
1 395
Senast: Crash
·
Ridning Jag har en liten fundering. Jag har ju en kuse som är dryga 170 i mkh. En dag så provred jag en islänning i D ponny storlek, 148...
Svar
10
· Visningar
1 573
E
Ridning Heeej, jag har en tjej på 13 år som började rida min ponny för ca 4 månader sen och nu har han börjat testa henne.. Hon kan inte rida...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: Aliil
·
V
Hästhantering Hej! Jag vill börja med lite frihetsdressyr på min ponny! Jag såg på ponnyakuten, och jag tycker att pekpinnar vore ett bra...
Svar
4
· Visningar
1 500
Senast: Ewelina
·
Ridning Vad finns det för AR böcker? Har bara läst en och nu kommer jag inte ens ihåg vad den hette.
Svar
9
· Visningar
1 311
Träning Tråden då jag, och övriga som var i kontakt med ponnyn var övertygade att hon inte skulle komma tillbaka till ridning. Och möjligtvis...
Svar
5
· Visningar
1 748
Senast: MaRomer
·
R
Hästhantering Jag har ett ganska stort problem med min medryttarhäst. Han är en arabvallack på 21 år. Hans pappa var en välkänd galopphäst så han har...
Svar
5
· Visningar
6 235
Senast: Alem
·
Hästhantering Hej alla Bukefalosare! Man ser ju många som rider sina hästar med bomull i öronen. Om det är så att hästen är rädd för ljud eller...
2
Svar
31
· Visningar
13 714
Senast: electra1
·
Ridning Jag vill se filmer på bra öpnor och slutor i alla gångarter. Har ni någon film så in med den;)
2
Svar
23
· Visningar
6 778
Senast: Iser
·
Hästhantering Hej! Jag hoppas att jag har satt in tråden på rätt ställe nu. Jag undrar om det är någon som vet om det går att ha ihop hästar och...
2
Svar
25
· Visningar
4 825
Senast: Fannih
·
D
Hästhantering Hej jag tittar på ponnyakuten och det är ett jättebra program MEN när dom visade att en av lägerdeltagarnas ponny kunde komma när man...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: trailtokan
·
K
Hästhantering Hejsan, vet inte om jag är på rätt forum men kan testa iaf :). Det är så att jag har en medryttarponny som är en korsning antagligen...
Svar
1
· Visningar
2 310
H
Ridning Hej! Jag undrar om ni har några idéer eller tankar om min ponny. Hon är världens goaste och är aldrig dum, men däremot, kan hon vara...
Svar
5
· Visningar
1 389
Senast: Sansko
·
Hästhantering Jag har börjat bli irriterad som bara den just nu . Där jag bor passerar en bilväg utanför huset , visserligen en grusväg men...
Svar
15
· Visningar
1 709
Senast: Speedway
·
Ridning Hej alla kära bukebor.. Jag har lite funderingar. Ska ta upp några exempel så ni förstår vad jag är ute efter. Du hittar en annons...
Svar
1
· Visningar
988
Ridning Känner att jag bara vill lägga pengar på en sadelgjord. Och då är frågan. Vilken? Det står mellan en anatomisk svängd eller en med...
Svar
10
· Visningar
4 963
Senast: MaRomer
·
Träning Jag har en valack på 18 år och han är pigg så in i tusan Undrar om någon skulle kunna ge lite tips på övningar vi kan göra när vi rider...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Sofie_
·
S
Ridning Min häst går hur bra som helst i skritten, arbetar på bra osv. men så fort det går snabbare än så, blir han stressad och tar upp...
Svar
6
· Visningar
1 285
L
Träning Har suttit här och på pixbox och tittat på bilder. Och något som slog mig att fasen vad många det är som rider i stolsits :crazy: Och...
Svar
18
· Visningar
6 038
Träning Har någon erfarenhet utav unghästar som har varit "sjukt" svåra att rida in? Hur har ni gått tillväga? Berätta gärna hela...
2
Svar
23
· Visningar
2 576
Senast: Piquer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar