Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har hand om en häst nu, som jag inte blir riktigt klok på. Han är 12 år gammal, men beter sig väldigt omoget i stallet och hantering...
Svar
8
· Visningar
1 689
Senast: Zephira
·
Ridning Jag är så nyfiken på att veta hur man gör när man lär hästen göra en sluta för hand( som på filmen). förövrigt lär man ju hästan att gå...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 820
Senast: axel
·
S
Träning Hej! Jag har tidigare varit med och ridit in, och även ridit in själv, en del hästar av olika raser, bland annat islandshäst. Men med...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Pallen
·
Ridning Är det någon som har erfarenhet om att få en häst som ridits på ett skarpt bett (pessoa) samt ridits dåligt (endast...
Svar
19
· Visningar
2 767
Senast: tuaphua
·
C
Hästhantering Jag köpte min första häst för 10 mån sen. Ett islandssto som blir 11 år i år en häst som jag käpte med hjärtat och inte hjärnan om man...
Svar
12
· Visningar
1 789
Senast: Cosmic
·
J
Träning Hejsan alla glada bukare! Det är så här att jag har försökt fått min häst hältutredd på hemmaplan nu är det ju så att veterinären...
Svar
15
· Visningar
1 973
Senast: clubman
·
Ridning Hej svejs! Tyckte det kunde vara kul o starta en tråd för oss "come back"- ryttare. Alltså för oss vuxna som red som barn/ ungdomar...
Svar
13
· Visningar
1 698
Senast: Rugge
·
L
Ridning Jag har precis börjat som medryttare som en häst, och kom iförrgår på att min rygg är ju sned :o Kände efter en stunds trav att jag...
Svar
0
· Visningar
1 193
Senast: Lionheart
·
J
Ridning Hej allesammans! Nu är det så att jag har en ponny som för några år sedan började hacka tänder när jag rider. Han tar ut tungan o...
Svar
14
· Visningar
4 078
Senast: Ganesco
·
G
Hästhantering Vet inte riktigt om jag lägger denna tråd rätt nu annars får ni gärna flytta den. Jag skulle behöva hjälp med om någon kunde berätta för...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
13 360
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Igår försökte jag köra lite dressyr på min typ medryttarhäst, som är fjording och brukar vara utan gas. Men igår var han nästan utan...
Svar
16
· Visningar
1 545
D
Hästhantering Hej, jag har ett litet problem.. För ett halvfår sen ungefär, fick jag min B-ponny som var väldigt hanterad och snäll men inte inriden...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Petunia
·
Hästhantering Har blivit väldigt nyfiken på det här med NH. Jag har aldrig testat det men tycker det verkar intressant. Har gjort ett uppehåll från...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: Minnie
·
Hästhantering Äntligen har det hänt. Och jag är så glad. Min häst har aldrig åkt hästtransport, och hästen är 6 år. Hon har bara blivit transporterad...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: karindk60
·
Hästhantering En fin kallblodskille kom till mig sommaren-10. då 8 år, hingst, kastrerades. I stor ohandterad, gått själv i hela sitt liv, haft hästar...
Svar
6
· Visningar
1 698
Senast: nowa
·
A
Hästhantering Har ett litet problem med en minishettis just nu.. Jag kan självklart inte rida på honom, och körning/tömkörning är jag inte så bra...
Svar
15
· Visningar
2 005
Senast: urkella
·
S
Träning Hejsan! :) Jo det är såhär att när jag rider och framförallt när jag skall sakta av från gallop så tappar jag stigbyglarna och blir...
2
Svar
21
· Visningar
2 106
Senast: Lavinia
·
Träning Har fått lära mig (och gör) att lätta sittbenen ngt från sadeln i rygging. Inte så att de släpper från sadeln men mera för att öppna en...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 489
Senast: sthu
·
C
Ridning Hej! Har haft mitt vb i ca 4 månader, jätte snäll o underbar att ha o göra med, när de gäller ridningen går allt jätte bra i skritt o...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: jenna85
·
Ridning Hur mycket kan/bör man trava på asfalt? Vad jag förstår är det en något förlegad åsikt att det sliter massor på hästen att trava på...
Svar
18
· Visningar
3 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka