Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Ny pålle kommer på fredag, ett sto på fyra år. Jag har bestämt för att inte släpa ihop direkt utan låta de gå i hagarna bredvid varandra...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: iNHALE
·
P
Hästhantering Plötsligt har det blivit så att en av våra hästar inte låter mig sitta upp i sadeln. Det har inte varit några problem tidigare...
Svar
15
· Visningar
3 939
Senast: Big_lady_zola
·
J
Ridning Jag behöver hjälp med att hitta bett till min häst, hon blir extremt stark vid hoppningen och när jag rider ut. Så nu behöver jag...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 341
Senast: TryMe
·
Ridning Nu är våren ialla fall på gång här där jag bor. Äntligen kan man börja klä sig så att det blir lättare att röra på sig. Slippa alla...
Svar
5
· Visningar
1 237
J
Hästhantering Har en vallack som står tillsammans med 2 andra vallacker. Har tidigare varit lite bråkig vid insläpp men har nu blivit värre.. Så...
Svar
2
· Visningar
1 198
Senast: worthless
·
K
Hästhantering Hejsan! Jag behöver hjälp. Det är så att jag rider på ridskola, ca. 3 gånger i veckan. Hästen jag rider där ärungponny, 7 år. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: anyberg
·
Träning Tänkte starta en liten tråd här där ni får skriva hur man gör en häst glad att träffa en. Hur man gör så att hästen ser fram emot ett...
2
Svar
31
· Visningar
8 659
Senast: exclusivef
·
H
Träning Jag är taggad inför tävlingssäsongen nu, och jag tänkte träna upp min ponnys kondition och alla hennes muskler. Jag har redan skrivit...
Svar
3
· Visningar
1 190
Senast: SwedishCaspianHorse
·
Träning Jag är en av alla de vuxna som sitter och följer programmet ponnyakuten. Jag reagerade på att Tobbe Larsson ger hästarna godis ur...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 204
Senast: Mallan92
·
Ridning Funderar på att byta stall. problemet är bara att alla bra stall är så himla långt borta. Ca 17-25km. Eftersom jag då har en tonåring...
2
Svar
33
· Visningar
3 265
Senast: Jerseyite
·
Hästhantering Min 3-åring har gått i hage hela vintern pga all snö som varit. Nu har jag börjat hantera henne igen och hon lyssnar bra, stannar...
Svar
6
· Visningar
1 464
Senast: vicsan
·
E
Träning Jag har börjat rida ett hollänskt varmblod. Hon är en rätt speciell häst och hon är absolut inte slö om jag säger så. Hon tycker...
Svar
9
· Visningar
3 958
Ridning min stora dröm är att göra en långritt längs några av de ridleder som finns i sverige. då kan man sova över bekvämt efter en dag i...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: orri
·
Ridning Såg i en annan tråd att någon hade blivit rekommenderad av vet att galoppera istället för att trava vid igångsättning efter skada...
Svar
11
· Visningar
5 021
Senast: CarolineB
·
Träning Kan vargtänder ha inverkan på ridningen? Hade tandläkare ute till mitt 5 åriga fullblod idag & en vargtand rök (hade bara en)...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Piquer
·
S
Hästhantering Min kompis häst har ett problem. När man ska leda ut den ur boxen för att ta den vidare till hagen kastar den med huvudet och slår i...
Svar
14
· Visningar
1 714
Senast: Sandris
·
Ridning Ja, vad säger ni folket? Avlastningssits eller lättridning, varför, varför inte?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 330
Senast: bigganl
·
T
Hästhantering Hej på er! Jag är en ny tjej här på forumet som skulle vilja ha lite respons från andra hästintresserade och kunniga :) Jag...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: RingoBar
·
S
Ridning Hejsan alla glada och kloka hästfolk! Nu har jag fått hjärnsläpp så jag ber er om lite hjälp.. Inga PÅHOPP ELLER IDIOTFÖRKLARINGAR...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: --Elin--
·
Ridning Hur gör ni med era ston (eller hästar kanske) som har mycket humör? Mitt sto har normalt mycket humör och en egen vilja, dominant och...
2
Svar
27
· Visningar
6 750
Senast: busigdemon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar