Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Hej, har ni några bra tips på övningar som förbättrar galoppen? :)
Svar
9
· Visningar
1 526
Senast: quizzi
·
Hästhantering Hur går man till väga för att vänja en häst vid att stå ensam i stallet utan att bli helt utom sig? Mitt 5-åriga halvblod blir...
Svar
4
· Visningar
1 439
Senast: Moggie
·
Hästhantering Jag har min häst ute på foder, då jag nyss fått barn. Ska ganska snart få tillbaka hästen. jag köpte hästen som unghäst, och red in...
Svar
12
· Visningar
2 432
Senast: angelwings
·
H
Ridning hej har letat med ryttar häst i närheten av där jag bor, men hittar inget som passar! vet inte mer va ja ska gö, nån som har...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: hier
·
K
Ridning Hur mycket kan en välriden islänning bära på en lite lättare turridning på 1 timme? Undrar för jag hör så många olika bud!
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: REIN
·
E
Ridning Jag försöker föreställa mig hur hästens muskler ska jobba när jag rider och undrar om man inom klassisk ridkonst är eniga om det eller...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
26 480
Senast: kryddan
·
I
Träning Ja som rubriken lyder, nu är ett år sedan ridningen kändes bra. Då gick hästen bättre än någonsin och det var skit kul att rida och...
Svar
17
· Visningar
2 103
Senast: Ignalina
·
A
Hästhantering Hej! Jag skulle vilja få lite tips om hur man får hästen att förstå halt från ryggen. Jag har hanterat mitt sto enbart från marken...
Svar
7
· Visningar
1 324
B
Hästhantering Ja du. Denna ständiga fråga. Men jag börjar bli lite smått frustrerad när jag tänker på det. Är det verkligen humant (hästomant)...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
11 763
Senast: Rimfrost
·
Hästhantering Han är inte rädd av sig eller nervig, utan kan gå lugnt med när man leder honom för att på ett ögonblick dra åt sig grimskaftet och dra...
2
Svar
38
· Visningar
9 180
Senast: cahs
·
Ridning Får se om ni har några tips. Jag och min häst tar träningen i vår egen takt, nu har hon börjat söka sig ner på tygeln i skritt och...
Svar
15
· Visningar
2 504
Senast: kardemumma
·
Hästhantering Efter en liten olycka i stallgången blev min fölunge rädd för oss. Vi skulle flytta över sto med föl för att göra rent i hennes box och...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: Ponylove
·
  • Låst
Ridning Jaha, då vart den gamla tråden låst så då fortsätter vi väl här! :D Igår hade vi markarbete. Egentligen skulle jag haft en häst som...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
74 997
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Har ett kallblod som jag själv kör och en kompis rider. Hästen är väldigt pigg och i traven känner hon att hon inte har kontroll...
Svar
19
· Visningar
2 204
Senast: Amha
·
M
Hästhantering Har precis köpt ett varmblodssto som är 12 år. Hon är av den nerviga typen och låg i rang. I vårt stall finns bara två hagar att välja...
Svar
12
· Visningar
2 605
Senast: mackan
·
Hästhantering Har aldrig hört talas om att någon haft problem att få in hästen i en skrittmaskin (mjo kanske första gången) Men för övrigt. Jag tänker...
2
Svar
22
· Visningar
4 913
Senast: Lazio
·
S
Hästhantering Jag har i Söndags varit och tittat på en häst. Huuuur fin som hälst. Såå snäll och framåt vid hantering utanför stallet. Men det...
Svar
17
· Visningar
6 171
Hästhantering Om ett par månader ska min häst för första gången i livet åka på tävling, vilket kommer att ske över en helg och hon kommer att stå i...
Svar
6
· Visningar
1 374
Hästhantering Har i dag varit på NH kurs. Det var först ett pass på marken och sedan ett i ridningen. Jag har aldrig varit på någon sådan kurs och...
2
Svar
32
· Visningar
3 822
Senast: cillaj
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 244
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur