Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Hästhantering Hej jag tittar på ponnyakuten och det är ett jättebra program MEN när dom visade att en av lägerdeltagarnas ponny kunde komma när man...
Svar
2
· Visningar
1 065
Senast: trailtokan
·
K
Hästhantering Hejsan, vet inte om jag är på rätt forum men kan testa iaf :). Det är så att jag har en medryttarponny som är en korsning antagligen...
Svar
1
· Visningar
2 291
H
Ridning Hej! Jag undrar om ni har några idéer eller tankar om min ponny. Hon är världens goaste och är aldrig dum, men däremot, kan hon vara...
Svar
5
· Visningar
1 386
Senast: Sansko
·
Hästhantering Jag har börjat bli irriterad som bara den just nu . Där jag bor passerar en bilväg utanför huset , visserligen en grusväg men...
Svar
15
· Visningar
1 708
Senast: Speedway
·
Ridning Hej alla kära bukebor.. Jag har lite funderingar. Ska ta upp några exempel så ni förstår vad jag är ute efter. Du hittar en annons...
Svar
1
· Visningar
985
Ridning Känner att jag bara vill lägga pengar på en sadelgjord. Och då är frågan. Vilken? Det står mellan en anatomisk svängd eller en med...
Svar
10
· Visningar
4 935
Senast: MaRomer
·
Träning Jag har en valack på 18 år och han är pigg så in i tusan Undrar om någon skulle kunna ge lite tips på övningar vi kan göra när vi rider...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: Sofie_
·
S
Ridning Min häst går hur bra som helst i skritten, arbetar på bra osv. men så fort det går snabbare än så, blir han stressad och tar upp...
Svar
6
· Visningar
1 285
L
Träning Har suttit här och på pixbox och tittat på bilder. Och något som slog mig att fasen vad många det är som rider i stolsits :crazy: Och...
Svar
18
· Visningar
5 976
Träning Har någon erfarenhet utav unghästar som har varit "sjukt" svåra att rida in? Hur har ni gått tillväga? Berätta gärna hela...
2
Svar
23
· Visningar
2 575
Senast: Piquer
·
Hästhantering Ny pålle kommer på fredag, ett sto på fyra år. Jag har bestämt för att inte släpa ihop direkt utan låta de gå i hagarna bredvid varandra...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: iNHALE
·
P
Hästhantering Plötsligt har det blivit så att en av våra hästar inte låter mig sitta upp i sadeln. Det har inte varit några problem tidigare...
Svar
15
· Visningar
3 922
Senast: Big_lady_zola
·
J
Ridning Jag behöver hjälp med att hitta bett till min häst, hon blir extremt stark vid hoppningen och när jag rider ut. Så nu behöver jag...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 326
Senast: TryMe
·
Ridning Nu är våren ialla fall på gång här där jag bor. Äntligen kan man börja klä sig så att det blir lättare att röra på sig. Slippa alla...
Svar
5
· Visningar
1 237
J
Hästhantering Har en vallack som står tillsammans med 2 andra vallacker. Har tidigare varit lite bråkig vid insläpp men har nu blivit värre.. Så...
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: worthless
·
K
Hästhantering Hejsan! Jag behöver hjälp. Det är så att jag rider på ridskola, ca. 3 gånger i veckan. Hästen jag rider där ärungponny, 7 år. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: anyberg
·
Träning Tänkte starta en liten tråd här där ni får skriva hur man gör en häst glad att träffa en. Hur man gör så att hästen ser fram emot ett...
2
Svar
31
· Visningar
8 612
Senast: exclusivef
·
H
Träning Jag är taggad inför tävlingssäsongen nu, och jag tänkte träna upp min ponnys kondition och alla hennes muskler. Jag har redan skrivit...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: SwedishCaspianHorse
·
Träning Jag är en av alla de vuxna som sitter och följer programmet ponnyakuten. Jag reagerade på att Tobbe Larsson ger hästarna godis ur...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 177
Senast: Mallan92
·
Ridning Funderar på att byta stall. problemet är bara att alla bra stall är så himla långt borta. Ca 17-25km. Eftersom jag då har en tonåring...
2
Svar
33
· Visningar
3 255
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar