Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Får se om ni har några tips. Jag och min häst tar träningen i vår egen takt, nu har hon börjat söka sig ner på tygeln i skritt och...
Svar
15
· Visningar
2 497
Senast: kardemumma
·
Hästhantering Efter en liten olycka i stallgången blev min fölunge rädd för oss. Vi skulle flytta över sto med föl för att göra rent i hennes box och...
Svar
4
· Visningar
1 972
Senast: Ponylove
·
  • Låst
Ridning Jaha, då vart den gamla tråden låst så då fortsätter vi väl här! :D Igår hade vi markarbete. Egentligen skulle jag haft en häst som...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
74 934
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Har ett kallblod som jag själv kör och en kompis rider. Hästen är väldigt pigg och i traven känner hon att hon inte har kontroll...
Svar
19
· Visningar
2 202
Senast: Amha
·
M
Hästhantering Har precis köpt ett varmblodssto som är 12 år. Hon är av den nerviga typen och låg i rang. I vårt stall finns bara två hagar att välja...
Svar
12
· Visningar
2 571
Senast: mackan
·
Hästhantering Har aldrig hört talas om att någon haft problem att få in hästen i en skrittmaskin (mjo kanske första gången) Men för övrigt. Jag tänker...
2
Svar
22
· Visningar
4 901
Senast: Lazio
·
S
Hästhantering Jag har i Söndags varit och tittat på en häst. Huuuur fin som hälst. Såå snäll och framåt vid hantering utanför stallet. Men det...
Svar
17
· Visningar
6 075
Hästhantering Om ett par månader ska min häst för första gången i livet åka på tävling, vilket kommer att ske över en helg och hon kommer att stå i...
Svar
6
· Visningar
1 373
Hästhantering Har i dag varit på NH kurs. Det var först ett pass på marken och sedan ett i ridningen. Jag har aldrig varit på någon sådan kurs och...
2
Svar
32
· Visningar
3 821
Senast: cillaj
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: anyberg
·
F
Ridning Ni som inte har någon ridbana hur tränar ni era hästar? Jag har ingen, eller jag har en liten ridbana på gräs som lutar lite o den känns...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: Crash
·
Ridning Jag har en liten fundering. Jag har ju en kuse som är dryga 170 i mkh. En dag så provred jag en islänning i D ponny storlek, 148...
Svar
10
· Visningar
1 573
E
Ridning Heeej, jag har en tjej på 13 år som började rida min ponny för ca 4 månader sen och nu har han börjat testa henne.. Hon kan inte rida...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: Aliil
·
V
Hästhantering Hej! Jag vill börja med lite frihetsdressyr på min ponny! Jag såg på ponnyakuten, och jag tycker att pekpinnar vore ett bra...
Svar
4
· Visningar
1 496
Senast: Ewelina
·
Ridning Vad finns det för AR böcker? Har bara läst en och nu kommer jag inte ens ihåg vad den hette.
Svar
9
· Visningar
1 308
Träning Tråden då jag, och övriga som var i kontakt med ponnyn var övertygade att hon inte skulle komma tillbaka till ridning. Och möjligtvis...
Svar
5
· Visningar
1 746
Senast: MaRomer
·
R
Hästhantering Jag har ett ganska stort problem med min medryttarhäst. Han är en arabvallack på 21 år. Hans pappa var en välkänd galopphäst så han har...
Svar
5
· Visningar
6 202
Senast: Alem
·
Hästhantering Hej alla Bukefalosare! Man ser ju många som rider sina hästar med bomull i öronen. Om det är så att hästen är rädd för ljud eller...
2
Svar
31
· Visningar
13 585
Senast: electra1
·
Ridning Jag vill se filmer på bra öpnor och slutor i alla gångarter. Har ni någon film så in med den;)
2
Svar
23
· Visningar
6 768
Senast: Iser
·
Hästhantering Hej! Jag hoppas att jag har satt in tråden på rätt ställe nu. Jag undrar om det är någon som vet om det går att ha ihop hästar och...
2
Svar
25
· Visningar
4 809
Senast: Fannih
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar