Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning Vad menas med att en häst inte har några olater? vet inte om den här tråden är rätt placerad rätt :p
Svar
2
· Visningar
1 424
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Jag har en liten fundering som jag skulle vilja ha lite säkerhets input på. Jag ska ev transportera två hästar i en vanlig transport...
Svar
3
· Visningar
1 601
Senast: ksundstrom
·
Ridning Såg en video idag på en tjej som red sin häst med en longerlina som löpte igenom munnen.. Alltså inget huvudlag utan en helt vanlig...
Svar
3
· Visningar
1 485
Senast: ardennern
·
Träning Jag har en halvblodsvalack, 5 år men efter i utbildning p g a skada. Han är helt återställd och friskförklarad på klinik...
Svar
12
· Visningar
2 397
Senast: lva
·
Träning Hur gör ni alla bukare när hästen vägrar att gå förbi på nåt "farligt ställe"? Går ni av och leder förbi eller "tragglar" ni på tills...
2
Svar
30
· Visningar
2 919
Senast: MaRomer
·
A
Hästhantering Hej, Varför slickar sig hästar på läpparna ibland när man hanterar de.. eller när de ser en i hagen liknande? vad betyder det beteendet?
Svar
2
· Visningar
3 380
Senast: alegria
·
Träning Vet inte om dressyrgnägg är rätt eller om tråden ska ligga på dressyr. Skaffade mig i höstas en kbltravare som "komma igång häst", nu...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Fenestra
·
Ridning Varför är det sådan torka på det här? I min värld brukar vi diskutera allt mellan himmel o jord o även jämföra olika tränares idéer o...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
14 617
Senast: IngelaH
·
Ridning Är sugen på att hoppa ikväll, göra lite gymnastikövningar. Ngn som har lite inspiration?
Svar
1
· Visningar
876
Senast: ardennern
·
N
Ridning Jag hoppas jag lade tråden rätt, annars är det bara och flytta på den. Jo, jag har gått och lagt mig till med en olat helt plötsligt...
Svar
3
· Visningar
1 233
Senast: Nimwen
·
Z
Hästhantering Hej! Jag har ett halvblod sto på 7år, jag brukar borsta henne i boxen, hon står alltid lös, ena sida funkar jätte bra men när jag ska...
Svar
10
· Visningar
2 544
Senast: Lager
·
Ridning Har ett litet problem som jag gärna skulle höra om synpunkter på: Min häst kan ibland (som idag) bli istadig mot skänkeln, vilket...
Svar
8
· Visningar
4 000
Ridning Long story short: har en islandshäst som jag tänkt sälja för jag tycker inte det är kul att rida honom, men jag älskar att vara i...
Svar
17
· Visningar
3 341
Senast: angelaL
·
Ridning Hej! Idag var första gången på 3 (?) månader jag red lektion. Fröken häst har ju varit halt sen December och först nu är hon igång...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 375
Senast: ptr
·
C
Hästhantering Hej, jag undrar om det är någon som har bra tips på hur man får hästen att ta det lugnt och inte vara rädd att gå ut och in i hagen...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Dalmas
·
P
Hästhantering Jag vart väldans inspirerad av ett klipp ur Veckans Brott där de filmat en träning för polishästar. Jättehäftigt! Toleranstränar (kommer...
Svar
10
· Visningar
3 224
Senast: Viggo
·
Hästhantering Har stött på många frågor när det gäller hur man rider sin häst. Själv rider jag helst utan sadel och utan träns. Men skulle också...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
21 295
Senast: Simply me
·
Träning Vet inte om denna tråd ligger rätt men jag hoppas det! Det började med att vi hittade ett litet sår i min häst munn och bestämde att...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Min kompis skickade en bild på en unghäst i estland. Hästen är under inridning och hon har tankar på att köpa den. Men när hon fick se...
2
Svar
24
· Visningar
3 135
Senast: ridtravare
·
Ridning Styrande tygeltag, är det något ni använder er av? Isåfall vilka, i vilka situationer? Tänker t ex på trängande tygeltag, tygeltag...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
17 499
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar