Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har en ridtravare som är 19 år och jag har snart ägt han i 3 år. Har kämpat med galoppen hela tiden men nu det senaste halvåret så har...
Svar
11
· Visningar
2 859
Senast: Mary91
·
G
Ridning Hejsan. Jag heter Anna och är helt ny här på Bukefalos och nybörjare när det gäller ridning. Jag kommer att börja rida på ridskola i...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
17 647
Senast: Fibusen
·
Träning För ett par veckor sedan blev jag medryttare till ett sto på 8 år. Hon har den senaste tiden inte blivit riden regelbundet utan har i...
Svar
15
· Visningar
1 955
Senast: Annnaw
·
S
Hästhantering :) ! Tips o råd tack!! ;) Vad gör jag åt en Valack som vaktar ett sto hela tiden o jagar bort den andra valacken så fort han kommer...
Svar
9
· Visningar
2 839
Senast: traceys
·
B
Ridning Jag har en d-ponny (mycke storhäst över honnom) som jag inte riktigt vet vilket bett jag ska rida på, några tipps? - Skriver de som...
Svar
6
· Visningar
1 226
Träning När jag stod i duschen nyss funderade jag på hur mycket man egentligen ska kunna innan man, utan att ljuga eller förvränga sanningen...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 194
Träning Rider väldigt grundläggande ute i skogen för tillfället för att bygga upp min häst. Har börjat försöka samla henne något och det går...
Svar
4
· Visningar
1 403
Senast: Guldaskig
·
I
Hästhantering Hejsan. Jag har en liten fråga då alla som jag har frågat verkar tycka olika om detta. Om hästen blir rädd för något ofarligt tex en...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 416
Senast: Seabaz
·
S
Hästhantering En dum och onödig fråga kanske, men hur är det när man åker in till klinik? Är det träns på hästen som gäller eller går det bra med...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: sirpa40
·
Hästhantering visste inte vart jag skulle lägga tråden riktigt... men till saken då:) jag satt och kikade runt lite på nätet och kom till en sida...
Svar
19
· Visningar
3 091
Senast: timme
·
A
Hästhantering Hej, Det är så att jag för ca: 5 år sedan slutade rida då jag helt enkelt träffade min nuvarande sambo som bodde i ... där fanns inte...
2
Svar
27
· Visningar
3 211
Senast: alegria
·
Hästhantering Hej alla hästälskare :) Jag har en medryttarhäst, ett Svenskt Varmblod på 170 cm och ganska kraftig (Jag är själv bara 160 cm), han är...
2
Svar
23
· Visningar
3 123
Hästhantering Vår ponny var ursnäll att lasta en lång tid, tills den en dag plötsligt började krångla. Inget speciellt har hänt, men vi började...
Svar
6
· Visningar
7 990
Senast: fejko
·
5
Hästhantering Min nya häst som jag har haft nu i snart två månader har börjat sätta sig på tvären. De första veckorna kunde jag rida själv och med...
2
Svar
34
· Visningar
12 579
Senast: FreSus
·
L
Ridning Har stött på hästar som är villiga att arbeta länge och hårt men dock inte är särskild intreserade av att springa fort. Om man letar...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: lovasijasz
·
  • Låst
Ridning Hej hej (: ska snart vara med i en klubbtävling (hoppning) och funderar på att rida en häst som är C-Ponny, jag är 170 och väger 47...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: IngelaH
·
Träning Min häst går i stadig form i skritt och trav och är mjuk och fin där. Halvhalterna går igenom utan problem. Men när jag ska göra en...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: Pallen
·
B
Hästhantering Jag har fått ett stort problem och måste tyvärr välja mellan 2hästar. Den första hästen har jag haft i 3år han e genom go i stallet men...
Svar
11
· Visningar
1 846
Senast: worthless
·
Ridning Jobbar ni ofta med kapson +lina? Hade inte förstått träningen med kapson och lina tills jag fick testa idag och måste säga att jag...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: Totola
·
M
Träning På min ridskola har vi en ponny som är rädd för nästan allt. Folk på läktaren,sin egen skugga, hinder mm. Han är utbildad dressyr...
Svar
2
· Visningar
1 142
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka