Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Låter ni era hästar ha en fri zon? En zon där dom får bestämma reglerna.. Jag menar, min häst ett 5 årig fullblod han är alltid glad &...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 177
Ridning Är det någon som har monterat eller fått det monterat på sin Espaniola? Skulle vilja se hur det är gjort eftersom det inte passar...
Svar
7
· Visningar
1 696
Senast: Kapson
·
F
Ridning i veckan ska jag åka och kolla på en häst, jag ska provrida den osv. Jag är inte så duktig på att rida nya hästar då jag är van vid en...
Svar
5
· Visningar
2 359
Senast: iNHALE
·
A
Ridning Hej! Är en tjej på 13 år som är ute efter häst! Kollar runt på olika hästar, kallblod såklart! Vart iväg och tittat på en ardenner...
2
Svar
25
· Visningar
2 552
Senast: ardennern
·
Hästhantering Sitter här och funderar lite. Det är nämligen så att mammas häst, som i övrigt är världens snällaste och ofta inte stressar upp sig i...
2
Svar
22
· Visningar
2 155
Senast: MagicaDeHex
·
Hästhantering Vet inte vilket forum det här hör hemma på men... Vi diskuterade ståltrådsstängsel idag i stallet, stämmer det att det är förnjudet...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Sylvatica
·
Träning Jag undrar hur ni som tänkt visa eran 4-åring har lagt upp eller ska lägga upp träningen inför visningen. Jag har själv en 4-åring...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Oliwen
·
Träning Beror det på något generellt när hästen lutar inåt på böjt spår eller kan det bero på typ "vad som helst"? Jag minns att när min häst...
2
Svar
33
· Visningar
3 766
Ridning Hej! jag har världens finaste korsningssto, halvblod/fullblod. Har haft henne i ganska precis ett år nu.. För ca. 3 månader flyttade vi...
Svar
14
· Visningar
1 800
Senast: Ronjuwi
·
Hästhantering hej, har haft min häst i två år nu. (varmblod) 14 år. hon är inte helt inriden, eller hon bestämmer själv när hon vill lyda. men ibland...
Svar
8
· Visningar
1 442
F
Ridning Vad menas med att en häst inte har några olater? vet inte om den här tråden är rätt placerad rätt :p
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Jag har en liten fundering som jag skulle vilja ha lite säkerhets input på. Jag ska ev transportera två hästar i en vanlig transport...
Svar
3
· Visningar
1 599
Senast: ksundstrom
·
Ridning Såg en video idag på en tjej som red sin häst med en longerlina som löpte igenom munnen.. Alltså inget huvudlag utan en helt vanlig...
Svar
3
· Visningar
1 484
·
Träning Jag har en halvblodsvalack, 5 år men efter i utbildning p g a skada. Han är helt återställd och friskförklarad på klinik...
Svar
12
· Visningar
2 384
Senast: lva
·
Träning Hur gör ni alla bukare när hästen vägrar att gå förbi på nåt "farligt ställe"? Går ni av och leder förbi eller "tragglar" ni på tills...
2
Svar
30
· Visningar
2 917
Senast: MaRomer
·
A
Hästhantering Hej, Varför slickar sig hästar på läpparna ibland när man hanterar de.. eller när de ser en i hagen liknande? vad betyder det beteendet?
Svar
2
· Visningar
3 365
Senast: alegria
·
Träning Vet inte om dressyrgnägg är rätt eller om tråden ska ligga på dressyr. Skaffade mig i höstas en kbltravare som "komma igång häst", nu...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Fenestra
·
Ridning Varför är det sådan torka på det här? I min värld brukar vi diskutera allt mellan himmel o jord o även jämföra olika tränares idéer o...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
14 615
Senast: IngelaH
·
Ridning Är sugen på att hoppa ikväll, göra lite gymnastikövningar. Ngn som har lite inspiration?
Svar
1
· Visningar
871
·
N
Ridning Jag hoppas jag lade tråden rätt, annars är det bara och flytta på den. Jo, jag har gått och lagt mig till med en olat helt plötsligt...
Svar
3
· Visningar
1 228
Senast: Nimwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama