Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering Som sagt här ovan, undrar om hästar tittar dit öronen är riktade.. dvs om hans öra är riktad till mig när man longerar, betyder det då...
Svar
4
· Visningar
1 561
Senast: alegria
·
S
Ridning Skulle bli glad om ni kunde ge tips på vad jag kan förbättra i min sits och inverkan på hästen för att få den i en lite mer ärlig form...
2
Svar
31
· Visningar
4 118
Senast: ffengvall
·
R
Ridning Hejsan! Jag har ett ganska stort problem med min medryttarhäst. Han är väldigt het och känslig, och skulle tex. flyga i luften om man...
Svar
4
· Visningar
2 735
Senast: Verdandi
·
M
Träning Hej, jag ska nu bli halvfodervärd på ett 4:a årigt halvblods sto. Jag har provridit henne två gånger och älskar henne. Busig, pigg och...
Svar
11
· Visningar
3 408
Senast: Houdinie
·
Ridning Jag håller på att sätta igång min ena shettis och av förståeliga skäl kan jag inte rida ut med honom. Det gick fram till för en vecka...
2
Svar
20
· Visningar
3 801
Senast: schelin_j
·
A
Hästhantering Har fått problem med mitt sto, då hon har fäst sig för mycket vid ett föl som kommit att stå i hagen bredvid henne eftersom fölet nu är...
Svar
12
· Visningar
1 579
Senast: sandrafors
·
Ridning Hejsan, jag sitter nu i den svåra situationen att jag och min familj skall ge ett bud på en häst vi har varit och provridit några...
Svar
10
· Visningar
1 723
Senast: Heulwen
·
Ridning Det vet jag inte hur många gånger jag har hört i vinter, både här på Buke, på fb och IRL... T.o.m. i bantningstråden där man väl...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 492
Senast: tinkerlover
·
S
Ridning Hej! Jag har en häst som jag vill börja tömköra:) Vilken utrustning behöver man? Hur ska man börja? Kanske känner ni nån bra bok? Mvh
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Speedway
·
Ridning Hej hej! Jag har ridit på en ridskola i många år nu och jag har bestämt att jag ska bli medryttare, men inte förrän i höst eftersom...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: Kiraya
·
Ridning Har en ridtravare som är 19 år och jag har snart ägt han i 3 år. Har kämpat med galoppen hela tiden men nu det senaste halvåret så har...
Svar
11
· Visningar
2 847
Senast: Mary91
·
G
Ridning Hejsan. Jag heter Anna och är helt ny här på Bukefalos och nybörjare när det gäller ridning. Jag kommer att börja rida på ridskola i...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
17 570
Senast: Fibusen
·
Träning För ett par veckor sedan blev jag medryttare till ett sto på 8 år. Hon har den senaste tiden inte blivit riden regelbundet utan har i...
Svar
15
· Visningar
1 954
Senast: Annnaw
·
S
Hästhantering :) ! Tips o råd tack!! ;) Vad gör jag åt en Valack som vaktar ett sto hela tiden o jagar bort den andra valacken så fort han kommer...
Svar
9
· Visningar
2 829
Senast: traceys
·
B
Ridning Jag har en d-ponny (mycke storhäst över honnom) som jag inte riktigt vet vilket bett jag ska rida på, några tipps? - Skriver de som...
Svar
6
· Visningar
1 226
Träning När jag stod i duschen nyss funderade jag på hur mycket man egentligen ska kunna innan man, utan att ljuga eller förvränga sanningen...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 193
Träning Rider väldigt grundläggande ute i skogen för tillfället för att bygga upp min häst. Har börjat försöka samla henne något och det går...
Svar
4
· Visningar
1 402
Senast: Guldaskig
·
I
Hästhantering Hejsan. Jag har en liten fråga då alla som jag har frågat verkar tycka olika om detta. Om hästen blir rädd för något ofarligt tex en...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 405
Senast: Seabaz
·
S
Hästhantering En dum och onödig fråga kanske, men hur är det när man åker in till klinik? Är det träns på hästen som gäller eller går det bra med...
Svar
9
· Visningar
1 662
Senast: sirpa40
·
Hästhantering visste inte vart jag skulle lägga tråden riktigt... men till saken då:) jag satt och kikade runt lite på nätet och kom till en sida...
Svar
19
· Visningar
3 089
Senast: timme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama