Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag är 15 år och ska snart börja på en intensivkurs på en ridskola nu under våren. Står även i kölistan på två ridskolor för att...
Svar
5
· Visningar
3 223
Senast: loote
·
T
Träning Hittade ingen tråd för våra pållar som är födda 2009 så nu skapade jag en. Ni känner säkert till dom andra trådarna? (07, 06 och 05)...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: Toscanova
·
A
Träning Ja, som rubriken lyder, hur ser/vet man vilken galopp hästen har? Både från marken och från ryggen?
Svar
1
· Visningar
1 625
Senast: pinky
·
E
Träning Min ridlärare tjatar hela tiden på att vi ska korta stegen och när vi har rätt eller fel sittben i traven. Men hon har aldrig förklarat...
Svar
4
· Visningar
2 282
Senast: Ace
·
Träning Jag köpt ene ny häst som kom till mig för 4 veckor sedan. Ett fyra årigt sto från Tyskland, hon hade varit i sverige i ca 6 veckor innan...
Svar
8
· Visningar
1 553
Senast: pulkaskurk
·
Ridning Jag har nu ridit för två olika instruktörer som, om jag fattat rätt, har HELT olika åsikt om vartåt magögonen/bäckenet ska vara riktat...
2
Svar
27
· Visningar
3 439
Senast: drysno
·
Ridning Vad tycker ni att är en bra tid att vänta på att tävla en ny inköpt häst? Det kan ju ta flera månader att lära känna den, men i vissa...
Svar
4
· Visningar
1 235
Senast: Emsan
·
E
Ridning Som jag förstår på TR, så får man tävla ungponny bland storhästar, om ryttaren är äldre än 18. Men jag har inte än hittat något som...
Svar
6
· Visningar
2 629
Senast: eelinsvensson
·
Ridning Jag är en av de som inte har ridit ordentligt i vinter. Jag har helt enkelt inte hunnit, eller snarare orkat. Jag går i nian, och...
2
Svar
28
· Visningar
2 904
Träning Va Galoppombyte är svårt att träna på? jag vill lära mig på det.
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Deimion
·
H
Ridning Hej :) jag är en 14 årig tjej som har ridit på ridskola i ca 3,5 år nu. Jag tycker det är jätte kul att rida och sköta hästar hur som...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 498
Senast: Totola
·
Ridning HUR känner man att hästen går i fel galopp???Obalans? Har även svårt att känna ( utan att titta) när jag sitter ner på fel ben i...
Svar
12
· Visningar
3 554
Senast: Tahari
·
Hästhantering Vad tror ni om att köra in ett fjortonårigt welsh mountain sto? Självfallet är det individuellt, men är det ngn som kört in en äldre...
Svar
9
· Visningar
1 302
O
Ridning Jag har pratat med en tjej som köpte min 20 åriga dam .. hon sa att hon inte ridit hästen i skogen något alls , hon har ägt hästen i...
Svar
19
· Visningar
3 994
Senast: Augusti_
·
D
Träning Har en häst med mycket fullblod i som är jäkligt svår på tävling (ej hemma) när dottern skall sitta upp. Först får man gå med honom en...
Svar
6
· Visningar
1 437
Senast: mirona
·
Hästhantering Hej! Jag har nyligen köpt en häst. Hästarna är ute många timmar, vilket är bra, men min häst går i en liten hage, som en "ruta" där han...
Svar
18
· Visningar
3 284
Senast: worthless
·
Ridning Jag tror nämligen att någon stulit den! :D Kort bakgrund; Haft uppehåll i ridningen i nästan 4 år (eller något sånt) och har nu...
Svar
15
· Visningar
2 195
Senast: Kookaburra
·
Ridning Vet inte om denna tråden hamnar rätt nu, om inte så flytta den gärna;) Min häst fick för ett par veckor sedan efter ett besök på...
Svar
2
· Visningar
2 274
Senast: MalinM
·
F
Ridning Hej! Hittade ingen sånhär tråd och eftersom jag är fruktansvärt uttråkad så passar jag på att skapa en själv! (kan även vara så att jag...
Svar
11
· Visningar
8 029
Senast: Tahari
·
Ridning Ja.. Som överskriften antyder, barbackaridning, ägnar ni er åt det någongång? Själv har jag precis börjat göra det. Det känns som att...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 334
Senast: EllenNathalia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar