Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning När jag var fem år började jag rida på ridskola och gick där en gång i veckan tills jag fyllde 15 år, alltså ca 11 år. Efter 11 år på...
2
Svar
25
· Visningar
4 162
Senast: monster1
·
Hästhantering Jag var och hämtade en häst för snart två veckor sedan, och redan i början av lastningen märkte jag att det är inte en "lättlastad"...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 622
Senast: Capel
·
Hästhantering Droppen som fått bägaren att rinna över har fallit... Helt enkelt att kostatera att pållen e ett hopplöst fall. Måste ha benskydd o...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Silkisif
·
E
Ridning Halloj! Jag har en varmblodsvallack som är riden i flera år, han är jätte fin i ridningen, frammåt och posetiv. Han kan gå kort...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: Totola
·
Ridning Jag undrar om det finns ngn här som kan tipsa om vart man kan åka i skåne om man vill bada med sin häst? Vilka regler gäller osv...
Svar
11
· Visningar
11 444
Senast: Pallen
·
Träning Hejsan, jag skulle behöva lite tips och övningar för att bygga upp min hästs halsmuskler. Såklart siktar man ju på en kraftig och snygg...
Svar
12
· Visningar
2 547
Ridning Har en K2 på min amazonas jeanne d'arc som suttit fint på min häst med wide i bomstorlek. Har nu köpt en ST espaniola K4 som jag vet att...
Svar
18
· Visningar
4 764
Senast: bigganl
·
Hästhantering Jag har under mina år med hästar stött på väldigt många huvudskygga travare. Nån som vet vad det kan bero på, nånting med hur travhästar...
2
Svar
26
· Visningar
3 235
Senast: InaNorlin
·
P
Ridning Hej! Jag har precis börjat rida ett sto som inte blivit riden på ett x antal år... Det är så, att vid ridning så blir hon väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: Bakam
·
Träning Nyupptäckt sitsproblem, yay! :D Jag red två mindre pigga pållar idag, blev fotad och upptäckte att jag inte verkar kunna använda mina...
Svar
19
· Visningar
2 357
Senast: Totola
·
K
Hästhantering Hej! Jag är en tjej på 14 å'r med 7 års ridvana. Jag funderar starkt på fodethäst, men anser ni att jag skulle klara av det? I...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: tinkerlover
·
Träning Hej! Jag är 15 år och ska snart börja på en intensivkurs på en ridskola nu under våren. Står även i kölistan på två ridskolor för att...
Svar
5
· Visningar
3 221
Senast: loote
·
T
Träning Hittade ingen tråd för våra pållar som är födda 2009 så nu skapade jag en. Ni känner säkert till dom andra trådarna? (07, 06 och 05)...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: Toscanova
·
A
Träning Ja, som rubriken lyder, hur ser/vet man vilken galopp hästen har? Både från marken och från ryggen?
Svar
1
· Visningar
1 622
Senast: pinky
·
E
Träning Min ridlärare tjatar hela tiden på att vi ska korta stegen och när vi har rätt eller fel sittben i traven. Men hon har aldrig förklarat...
Svar
4
· Visningar
2 280
Senast: Ace
·
Träning Jag köpt ene ny häst som kom till mig för 4 veckor sedan. Ett fyra årigt sto från Tyskland, hon hade varit i sverige i ca 6 veckor innan...
Svar
8
· Visningar
1 553
Senast: pulkaskurk
·
Ridning Jag har nu ridit för två olika instruktörer som, om jag fattat rätt, har HELT olika åsikt om vartåt magögonen/bäckenet ska vara riktat...
2
Svar
27
· Visningar
3 436
Senast: drysno
·
Ridning Vad tycker ni att är en bra tid att vänta på att tävla en ny inköpt häst? Det kan ju ta flera månader att lära känna den, men i vissa...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Emsan
·
E
Ridning Som jag förstår på TR, så får man tävla ungponny bland storhästar, om ryttaren är äldre än 18. Men jag har inte än hittat något som...
Svar
6
· Visningar
2 626
Senast: eelinsvensson
·
Ridning Jag är en av de som inte har ridit ordentligt i vinter. Jag har helt enkelt inte hunnit, eller snarare orkat. Jag går i nian, och...
2
Svar
28
· Visningar
2 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka