Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Hej! För en vecka sedan hämtade jag hem min drömhäst SAGA. Ett 12 årigt halvblod som de senaste 3 åren gått på lösdrift ( fick ett föl...
Svar
13
· Visningar
2 335
Senast: eldur94
·
L
Ridning hej! Jag är helt ny inom "hästvärlden". Började rida som vuxen nybörjare (37 år) av en slump i Augusti förra året och är nu "helt...
Svar
8
· Visningar
9 762
Senast: Praefatio
·
L
Hästhantering hej köpte min första häst för två veckor sen. en treårig nordsvensk valack. allt gick bra o rätt lugnt till när ja släppte ihop...
2
Svar
22
· Visningar
3 252
Senast: Lotus
·
L
Hästhantering Jag har en fråga, går det att longera en häst och att den galopperar? Tänk om den sliter sig, ska man träna horsemanship före? Tacksam...
Svar
4
· Visningar
1 278
Senast: neferra
·
V
Träning Har ett 1-årigt sto som är snäll i all hantering utom att ledas i grimma då hon ibland sliter sej och bara drar iväg... Någon som har...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Har en pålle jag lånar som är rädd om sina öron. Det är aldrig något problem när man står och borstar eller myser, då brukar han vara...
Svar
5
· Visningar
3 725
Hästhantering Har ett mkt. allvarligt problem som jag vill ha seriösa svar på, av dom som har erfarenhet av PMS ston !!! Vi har bara 3 hästar. Vårat...
2
Svar
31
· Visningar
5 193
Senast: moon
·
Ridning Är det vanligt att man rider med olika långa stigläder av olika anledningar? Jag vet en tjej som alltid rider med ena lädret längre...
2
Svar
27
· Visningar
5 188
Senast: dengra
·
Ridning Hästen jag rider har börjat med "olaten" att bita sig fast i bettet, spänna halsen och bli väldigt svårstoppad. Hon är precis igångsatt...
2
Svar
22
· Visningar
8 224
Senast: MissFideli
·
Ridning Vet inte om det här är rätt forum, men försöker i alla fall! Har en foderhäst, en riktig klippa! Lugn och otroligt trevlig inne i...
Svar
6
· Visningar
1 455
Senast: Faynie
·
M
Träning Hej! Nu vet jag inte om denna tråden kommer rätt nu, men jag hoppas det! Det är så att vi har en Fjordvalack, Silver - 99. Vi har...
2
Svar
35
· Visningar
5 862
Senast: roockmadde
·
Hästhantering Har flyttat min shettis till ett lösdrift där det går 2 andra shettisar. Dessa blir knappt alls hanterade då det är sonen (han e över...
Svar
4
· Visningar
1 896
Hästhantering Jag har tagit hand om ett sto som mått mkt dåligt, även fysiskt för hon har haft ont i korset och nu fått hjälp av kiropraktor. Nu ser...
Svar
15
· Visningar
3 712
Senast: labb
·
Ridning Hej jag skulle behöva lite råd och stöttning nu känns det som. Jag köpte min ridtravare för ett år och några månader sedan, hon var...
Svar
10
· Visningar
1 609
Senast: zabby
·
Träning Jag har ju en shettis som blir 3 i år. Inkörning är påbörjad men hon växte ur selen och jag vill att hon ska ha en ordentlig för att...
2
Svar
21
· Visningar
2 536
Senast: lotta2
·
Ridning Tusan vilken tur man har haft med sin häst! Här får man läsa en hel massa trådar om olika problem folk har; kan inte rida ut för att...
Svar
0
· Visningar
848
·
J
Ridning Hejsan! Har en varmblodsvalalck på 10 år på foder. Han är väldigt snäll och lättlärd för övrigt och super go att hålla på med...
2
Svar
22
· Visningar
3 147
·
Hästhantering Vi har ett fuxsto med en otroligt stark egen vilja som för det mesta ändå är ganska lätthanterad eftersom hon vet vad som förväntas av...
Svar
18
· Visningar
2 602
Senast: WildWilma
·
L
Träning Jag vet inte om det kommer att funka att försöka lära ett 16årigt sto att trava över bommar! Jag är ingen nybörjare, men jag är inte ett...
Svar
4
· Visningar
1 571
Senast: Ullmerkott
·
Ridning När jag rider mitt travsto och vi travar så kan hon börja passa. Detta kan hända lite när som helst under tiden vi travar. Jag tävlar...
Svar
8
· Visningar
1 626
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka