Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vet inte om det här är rätt forum, men försöker i alla fall! Har en foderhäst, en riktig klippa! Lugn och otroligt trevlig inne i...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Faynie
·
M
Träning Hej! Nu vet jag inte om denna tråden kommer rätt nu, men jag hoppas det! Det är så att vi har en Fjordvalack, Silver - 99. Vi har...
2
Svar
35
· Visningar
5 856
Senast: roockmadde
·
Hästhantering Har flyttat min shettis till ett lösdrift där det går 2 andra shettisar. Dessa blir knappt alls hanterade då det är sonen (han e över...
Svar
4
· Visningar
1 896
Hästhantering Jag har tagit hand om ett sto som mått mkt dåligt, även fysiskt för hon har haft ont i korset och nu fått hjälp av kiropraktor. Nu ser...
Svar
15
· Visningar
3 692
Senast: labb
·
Ridning Hej jag skulle behöva lite råd och stöttning nu känns det som. Jag köpte min ridtravare för ett år och några månader sedan, hon var...
Svar
10
· Visningar
1 608
Senast: zabby
·
Träning Jag har ju en shettis som blir 3 i år. Inkörning är påbörjad men hon växte ur selen och jag vill att hon ska ha en ordentlig för att...
2
Svar
21
· Visningar
2 533
Senast: lotta2
·
Ridning Tusan vilken tur man har haft med sin häst! Här får man läsa en hel massa trådar om olika problem folk har; kan inte rida ut för att...
Svar
0
· Visningar
848
·
J
Ridning Hejsan! Har en varmblodsvalalck på 10 år på foder. Han är väldigt snäll och lättlärd för övrigt och super go att hålla på med...
2
Svar
22
· Visningar
3 143
·
Hästhantering Vi har ett fuxsto med en otroligt stark egen vilja som för det mesta ändå är ganska lätthanterad eftersom hon vet vad som förväntas av...
Svar
18
· Visningar
2 599
Senast: WildWilma
·
L
Träning Jag vet inte om det kommer att funka att försöka lära ett 16årigt sto att trava över bommar! Jag är ingen nybörjare, men jag är inte ett...
Svar
4
· Visningar
1 569
Senast: Ullmerkott
·
Ridning När jag rider mitt travsto och vi travar så kan hon börja passa. Detta kan hända lite när som helst under tiden vi travar. Jag tävlar...
Svar
8
· Visningar
1 626
·
T
Ridning Hej! Jag tycker att vanliga ridvästar är hemskt klumpiga! Så jag kollade på börjes, och där finns det travvästar som sitter tajt mot...
Svar
9
· Visningar
2 364
Senast: svea
·
Ridning Det diskuteras i de andra trådarna om hur fler och fler går vidare till en annan ny(?) stil. Är det någon som orkar förklara vad den...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 364
Senast: Immer
·
Hästhantering Jag fick hem ett fyraårigt halvblodssto för ca fem veckor sedan. En riktig liten pärla:-) Hemma hade jag redan en halvblodsvalack och en...
Svar
12
· Visningar
2 308
Träning Hejsan. Skulle behöva lite hjälp här, har ett 6-årigt fullblodssto på foder, hon har haft träns på sig ganska länge, men inte så mycke...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: millen
·
L
Hästhantering Okej.. Nu vet inte jag hur man gör detta men, är ny här! Men jag behöver hjälp. Min medryttarhäst, Mira, har problem med att lita på...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Undrar om det är någon som har något bra förslag på hur man tränar bort följande beteende vid lastning: 1) Lasta på fungerar...
2
Svar
24
· Visningar
2 979
Senast: TantEster
·
D
Träning Varmblodig travare & galoppträning mm Är ny användare här på Bukefalos, och med risk för att bli tjatig skulle jag vilja ta upp ämnet...
2
Svar
27
· Visningar
5 570
Senast: _Amazing_
·
Träning Jag undrar, vad gör man om en häst bits? Om den helt utan anledning bara hugger och biter på en.. Vad gör man då? "Daskar" till dem på...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 797
Senast: ridtravare
·
K
Träning Visste inte vart tråden skulle läggas, men det här kändes bra.. tror jag? :grin: Jag har en 16årig hingst som jag länge funderat på...
Svar
4
· Visningar
1 312
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama