Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Ridning Hej, jag har ett problem med min häst som jag måste lösa! Efter nyår fick jag min häst, en nordsvensk travare på 10år. Dock har hon...
Svar
11
· Visningar
2 222
Senast: TinyWiny
·
M
  • Låst
Hästhantering hej min kompis har ett russ på 8 år hästen är mycket vältränad och grovt byggd. nu har vissa börjat kalla henne djurplågare för att hon...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: IngelaH
·
I
Hästhantering Vilken sorts grimma är bäst när man kör transport? Läder eller "vanlig"?
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Merope
·
J
Träning hur får man hästen att gå på tygeln i galopp?finns det ngn särskilld övning som ger resultat? min häst tappar även formen i...
Svar
3
· Visningar
1 515
Senast: NaturligDressyr
·
Hästhantering Min häst är väldigt rädd och tittig för saker som befinner sig på marken. Om jag leder henne så följer hon med mig över stock och sten...
2
Svar
34
· Visningar
2 384
Senast: meiam
·
Träning Vet inte om denna ligger rätt men testar iaf. Det är så att imorgon ska jag hämta hem min häst, och jag undrar hur ni som har...
Svar
10
· Visningar
2 809
Senast: kvandi
·
Träning Hej! är nybörjare på ridskola och går en intensivkurs för nybörjare och de med lite ridvana. förra gången träna vi på halter. Då...
2
Svar
38
· Visningar
3 246
Senast: hier
·
I
Hästhantering Hej! En kortare tid så kommer min häst att gå ensam med en flock får. Är det någon som haft får som sällskap och kan dela med sig av...
Svar
9
· Visningar
6 624
Senast: Isislover
·
Hästhantering Har precis fått hem min 3 åring som varit på inridning i tre månader. Var och provred henne innan hon kom hem utan problem MEN nu när vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 950
Senast: Lavinia
·
Ridning Skogsmulle som jag är rider jag sällan(eller aldrig) för tränar utan rider mest runt för mig själv. Idag hade jag dock sällskap av en...
Svar
13
· Visningar
2 751
Senast: Totola
·
Hästhantering Någon som har några tankar, eller rättare sagt råd kring det? Hon står blick still när man åker från stallet, men på hemvägen stampar...
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: Riley
·
Träning Läste igenom det nya reglementet för kvalitén och läste till min stora förvåning att man inte längre får bära sporrar. Är det någon som...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: Vita_N_6520
·
M
Ridning Hej jag behöver lite tipps och hjälp av duktiga bukare :) Jag har det här problemet som jag säkert inte är ensam om, när jag rider och...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: Roucle
·
Träning Jag har börjat rida en 20-årig islänning då och då och tanken var att jag skulle träna honom lite, då ägaren bara skogsmulle-rider. Han...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: eneleh
·
Ridning Hej där ute Jag har en travartjej på 12 år, som är envisare än synden och en humörhäst utan dess like. Jag skulle vilja ha lite tips...
Svar
6
· Visningar
1 365
Senast: Totola
·
Hästhantering Tar upp detta sätt ännu en gång. Vi har försökt picka med spöt vid olika tillfällen, både vid lastning och när vi ska in i...
Svar
14
· Visningar
2 412
Senast: Harbor
·
O
Hästhantering Hejsan! jag skulle vilja lära min häst att stegra, hur har ni börjat? väldigt tacksam för svar=) Vill inte höra att men gud de...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
35 561
Senast: arrak
·
E
Ridning Vad för någo ska jag göra om jag vill stärka min varmblodskille i galoppen!? :laugh: Han har jätte bra galopp ute men på en gång när man...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: eerijka
·
Ridning Jag är riktigt konfunderad. Är medryttare på en fullblodskorsning som gärna går med huvudet väldigt högt, han har alltid martingal. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 548
P
Hästhantering Jag var och provred en isis i Söndags och han var väldigt känslig. När ägaren red honom så gick han jättefint. När det var min tur så...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Pacita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka