Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Va Galoppombyte är svårt att träna på? jag vill lära mig på det.
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Deimion
·
H
Ridning Hej :) jag är en 14 årig tjej som har ridit på ridskola i ca 3,5 år nu. Jag tycker det är jätte kul att rida och sköta hästar hur som...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 482
Senast: Totola
·
Ridning HUR känner man att hästen går i fel galopp???Obalans? Har även svårt att känna ( utan att titta) när jag sitter ner på fel ben i...
Svar
12
· Visningar
3 536
Senast: Tahari
·
Hästhantering Vad tror ni om att köra in ett fjortonårigt welsh mountain sto? Självfallet är det individuellt, men är det ngn som kört in en äldre...
Svar
9
· Visningar
1 301
O
Ridning Jag har pratat med en tjej som köpte min 20 åriga dam .. hon sa att hon inte ridit hästen i skogen något alls , hon har ägt hästen i...
Svar
19
· Visningar
3 982
Senast: Augusti_
·
D
Träning Har en häst med mycket fullblod i som är jäkligt svår på tävling (ej hemma) när dottern skall sitta upp. Först får man gå med honom en...
Svar
6
· Visningar
1 437
Senast: mirona
·
Hästhantering Hej! Jag har nyligen köpt en häst. Hästarna är ute många timmar, vilket är bra, men min häst går i en liten hage, som en "ruta" där han...
Svar
18
· Visningar
3 272
Senast: worthless
·
Ridning Jag tror nämligen att någon stulit den! :D Kort bakgrund; Haft uppehåll i ridningen i nästan 4 år (eller något sånt) och har nu...
Svar
15
· Visningar
2 189
Senast: Kookaburra
·
Ridning Vet inte om denna tråden hamnar rätt nu, om inte så flytta den gärna;) Min häst fick för ett par veckor sedan efter ett besök på...
Svar
2
· Visningar
2 257
Senast: MalinM
·
F
Ridning Hej! Hittade ingen sånhär tråd och eftersom jag är fruktansvärt uttråkad så passar jag på att skapa en själv! (kan även vara så att jag...
Svar
11
· Visningar
7 997
Senast: Tahari
·
Ridning Ja.. Som överskriften antyder, barbackaridning, ägnar ni er åt det någongång? Själv har jag precis börjat göra det. Det känns som att...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 330
Senast: EllenNathalia
·
Hästhantering En av våra hästar skulle ut och åka snart. Han har inte åkt något på 4 år så vi började lasta ett tag innan för att se hur han var. Igår...
2
Svar
20
· Visningar
3 652
Senast: Amha
·
X
Hästhantering Ibland känns det totalt som att jag misslyckas med allt och alla. Hästar som människor. Jag jobbar på detta att bli bättre och det har...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: xmobilexd
·
  • Låst
Ridning Jag har en dispyt med några ryttarkompisar angående en ryttares vikt och skulle vilja höra några andra åsikter i frågan. Ryttaren är...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag har på senare tid börjat intressera mig mycket för akademisk ridning och lärt mig mycket intressant och för mig vettiga resonemang...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 353
Senast: monster1
·
Ridning Var nyss på träning med ny tränare. Denne menade att " sittbenen endast verkar samlande/bromsande, inte drivande". Hur använder ni...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 421
Senast: Totola
·
F
Ridning Hur ofta bör hästarna ridas? Det är inviduellt ja. Om den hästen som jag rider inte blir riden på 2-3 dagar i rad i veckan så blir den...
2
Svar
22
· Visningar
20 029
Senast: tuaphua
·
E
Ridning Hej! =) Fick nyligen veta att där i sommar kommer gå islandshästar i hagen mitt emot min bästa väninnas hus, till min stora glädje...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Elina8
·
Hästhantering På fredag ska jag flytta min ponny 20 mil till ett nytt stall:) Jag har lite frågor som jag skulle behöva svar på:angel: 1) Ska jag...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: Nomina
·
S
Ridning (Hoppas att detta kommer rätt nu, sitter vid märklig dator) Nu är jag trött på alla som inte rider AR, aldrig ens har provat men har...
Svar
19
· Visningar
2 038
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama