Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Hej! Jag tycker att vanliga ridvästar är hemskt klumpiga! Så jag kollade på börjes, och där finns det travvästar som sitter tajt mot...
Svar
9
· Visningar
2 365
Senast: svea
·
Ridning Det diskuteras i de andra trådarna om hur fler och fler går vidare till en annan ny(?) stil. Är det någon som orkar förklara vad den...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 369
Senast: Immer
·
Hästhantering Jag fick hem ett fyraårigt halvblodssto för ca fem veckor sedan. En riktig liten pärla:-) Hemma hade jag redan en halvblodsvalack och en...
Svar
12
· Visningar
2 315
Träning Hejsan. Skulle behöva lite hjälp här, har ett 6-årigt fullblodssto på foder, hon har haft träns på sig ganska länge, men inte så mycke...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: millen
·
L
Hästhantering Okej.. Nu vet inte jag hur man gör detta men, är ny här! Men jag behöver hjälp. Min medryttarhäst, Mira, har problem med att lita på...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Undrar om det är någon som har något bra förslag på hur man tränar bort följande beteende vid lastning: 1) Lasta på fungerar...
2
Svar
24
· Visningar
2 982
Senast: TantEster
·
D
Träning Varmblodig travare & galoppträning mm Är ny användare här på Bukefalos, och med risk för att bli tjatig skulle jag vilja ta upp ämnet...
2
Svar
27
· Visningar
5 573
Senast: _Amazing_
·
Träning Jag undrar, vad gör man om en häst bits? Om den helt utan anledning bara hugger och biter på en.. Vad gör man då? "Daskar" till dem på...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 810
Senast: ridtravare
·
K
Träning Visste inte vart tråden skulle läggas, men det här kändes bra.. tror jag? :grin: Jag har en 16årig hingst som jag länge funderat på...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: Rie
·
M
Träning När jag var fem år började jag rida på ridskola och gick där en gång i veckan tills jag fyllde 15 år, alltså ca 11 år. Efter 11 år på...
2
Svar
25
· Visningar
4 172
Senast: monster1
·
Hästhantering Jag var och hämtade en häst för snart två veckor sedan, och redan i början av lastningen märkte jag att det är inte en "lättlastad"...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 631
Senast: Capel
·
Hästhantering Droppen som fått bägaren att rinna över har fallit... Helt enkelt att kostatera att pållen e ett hopplöst fall. Måste ha benskydd o...
2
Svar
21
· Visningar
3 694
Senast: Silkisif
·
E
Ridning Halloj! Jag har en varmblodsvallack som är riden i flera år, han är jätte fin i ridningen, frammåt och posetiv. Han kan gå kort...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: Totola
·
Ridning Jag undrar om det finns ngn här som kan tipsa om vart man kan åka i skåne om man vill bada med sin häst? Vilka regler gäller osv...
Svar
11
· Visningar
11 455
Senast: Pallen
·
Träning Hejsan, jag skulle behöva lite tips och övningar för att bygga upp min hästs halsmuskler. Såklart siktar man ju på en kraftig och snygg...
Svar
12
· Visningar
2 547
Ridning Har en K2 på min amazonas jeanne d'arc som suttit fint på min häst med wide i bomstorlek. Har nu köpt en ST espaniola K4 som jag vet att...
Svar
18
· Visningar
4 768
Senast: bigganl
·
Hästhantering Jag har under mina år med hästar stött på väldigt många huvudskygga travare. Nån som vet vad det kan bero på, nånting med hur travhästar...
2
Svar
26
· Visningar
3 245
Senast: InaNorlin
·
P
Ridning Hej! Jag har precis börjat rida ett sto som inte blivit riden på ett x antal år... Det är så, att vid ridning så blir hon väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: Bakam
·
Träning Nyupptäckt sitsproblem, yay! :D Jag red två mindre pigga pållar idag, blev fotad och upptäckte att jag inte verkar kunna använda mina...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Totola
·
K
Hästhantering Hej! Jag är en tjej på 14 å'r med 7 års ridvana. Jag funderar starkt på fodethäst, men anser ni att jag skulle klara av det? I...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: tinkerlover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.