Varmblodig travare & galoppträning mm

Re: Varmblodig travare & galoppträning mm

Välkommen hit :) jag är iof oxå relativt ny här :crazy:
Jag blev travar ägare förra helgen och människan som sålde hästen sa till mig att Brasse inte kunde fatta galopp om man inte sa galopp..hmm jo hästen kan det. Tänk på att försöka driva hästen med sitsen oxå när du ska göra en galoppskänkel. Det är väl det tips jag kan ge dej. Jag har dock ett annat problem...han galopperar inte när man longerar honom?! :confused:

hehe. min går inte fram alls när man longerar. han hatar det! :o

Ett jättetack för alla tips! :bow:
Har kommit igång med stretchingen, tog ett par gånger innan hon förstod vad jag menade... Det var ju enklare att backa eller gå runt för att få tag på godiset, hon tyckte att matte var hemskt krånglig :)
Nu når hon till flanken ungefär, fast det är mycket svårare åt vänster.
Avslappningen vid ridning fortsätter vi att jobba på...

Superbra bilder, tack så hemskt mycket för tipset!

Sv: Re: Varmblodig travare & galoppträning mm

hej ! , jag har en fd travare som jag skolat om själv till western . jag gjorde så här , jag släppte henne lös i en alternativt mindre hage , som inte var hennes egen , manade på henne och när hon galopperade så berömde jag henne jätte mycket så att hon kände att det var okej att galoppera ! sen när man ska testa i ridningen så kan man ta in dem på en liten volt och ställa dem t.ex till höger om man vill fatta vänster galopp , och tvärtom , och tänk på att när du vill fatta vänster så går du i vänster varv och samma med vilten , I hope this makes any sense ... :) nu kan min ''lilla'' tjej galoppera från halt , good luck ;)

Sv: Varmblodig travare & galoppträning mm

Är ny användare här på Bukefalos, och med risk för att bli tjatig skulle jag vilja ta upp ämnet omskolning av travare.
Är sedan ca ett halvår tillbaka fodervärd till ett varmblodssto och trots att vi gjort vissa små framsteg känns det för det mesta som om vi står och stampar på samma ställe utan att komma någonstans.
Grunderna sitter, hon är väldigt lyhörd och känslig för hjälperna, skritten och traven går hyfsat (även om hon går med sänkt rygg och högt huvud). Hon blir dock väldigt "flängig" i traven, har svårt att gå på böjt spår, och galoppen går inte alls, jag tror inte att hon förstår vad jag menar med galoppfattningen. (Hon galopperar ibland vid longering)
Är det någon med erfarenhet av omskolade travare som kan ge mig några tips på saker jag ska tänka på, övningar jag göra med min häst osv skulle jag vara OERHÖRT tacksam.

Välkommen till Buke:)

Finns säkert liknande trådar här på buke :) om du söker så kan du ju få ännu fler tips.!

Träna mycket i skog och mark,träna på balans och styrka på volter, klättra mycket för att bygga upp musklerna på din häst.

:)

Liknande trådar

Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 602
Senast: henry_
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 591
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar