Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering Hej, Det är så att jag för ca: 5 år sedan slutade rida då jag helt enkelt träffade min nuvarande sambo som bodde i ... där fanns inte...
2
Svar
27
· Visningar
3 208
Senast: alegria
·
Hästhantering Hej alla hästälskare :) Jag har en medryttarhäst, ett Svenskt Varmblod på 170 cm och ganska kraftig (Jag är själv bara 160 cm), han är...
2
Svar
23
· Visningar
3 108
Hästhantering Vår ponny var ursnäll att lasta en lång tid, tills den en dag plötsligt började krångla. Inget speciellt har hänt, men vi började...
Svar
6
· Visningar
7 974
Senast: fejko
·
5
Hästhantering Min nya häst som jag har haft nu i snart två månader har börjat sätta sig på tvären. De första veckorna kunde jag rida själv och med...
2
Svar
34
· Visningar
12 365
Senast: FreSus
·
L
Ridning Har stött på hästar som är villiga att arbeta länge och hårt men dock inte är särskild intreserade av att springa fort. Om man letar...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: lovasijasz
·
  • Låst
Ridning Hej hej (: ska snart vara med i en klubbtävling (hoppning) och funderar på att rida en häst som är C-Ponny, jag är 170 och väger 47...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: IngelaH
·
Träning Min häst går i stadig form i skritt och trav och är mjuk och fin där. Halvhalterna går igenom utan problem. Men när jag ska göra en...
Svar
10
· Visningar
1 852
Senast: Pallen
·
B
Hästhantering Jag har fått ett stort problem och måste tyvärr välja mellan 2hästar. Den första hästen har jag haft i 3år han e genom go i stallet men...
Svar
11
· Visningar
1 845
Senast: worthless
·
Ridning Jobbar ni ofta med kapson +lina? Hade inte förstått träningen med kapson och lina tills jag fick testa idag och måste säga att jag...
Svar
3
· Visningar
1 395
Senast: Totola
·
M
Träning På min ridskola har vi en ponny som är rädd för nästan allt. Folk på läktaren,sin egen skugga, hinder mm. Han är utbildad dressyr...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: em-pirre
·
Ridning Började fundera lite när jag läste tråden om orsaken till att folk använder pessoabett och andra hissbett. Kom att tänka på vissa...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 591
Hästhantering Ja jisses vilket avslut på både min hästkarriär och veckan. Idag när jag närmade mig stallet så trodde jag C raggat upp sin gamla...
2
Svar
36
· Visningar
5 040
Senast: tinkerlover
·
A
Hästhantering Om ca ett halvår ska jag och min vän ta varsin ponny på foder. Min kompis har ett stall på gården som ponnyerna ska stå i. 20 meter...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: aalice
·
Ridning Från att ha ridit "vanlig ridning" (lite som skogsmulleridning) och tanken finns att köpa en islänning, så undrar jag, måste man gå och...
Svar
10
· Visningar
1 328
I
Hästhantering Jag undrar vad som räknas som sällskap till häst och vad som inte är lagligt? Jag vill INTE ha svar som säger att en häst är det...
2
Svar
31
· Visningar
3 200
Senast: Dalmas
·
Ridning Hej alla! Gott nytt år på er!!! Nu är det nytt år, och något som jag tyckte var kul var en presentationstråd från förr. Så nu...
2
Svar
20
· Visningar
3 805
Träning Jag har ett halvblodssto på 5 år men efter i utbildning p g a flertalet skador. Hon är helt återställd och friskförklarad på klinik...
2
Svar
39
· Visningar
5 724
Senast: Fiorano
·
L
Träning Hemma hos mig finns tre hästar varav två är hingstar och en är ett dräktigt sto. De går i varsin egen hage med varsin egen utebox i...
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Min 7:åriga häst har vilat i princip sedan i augusti förra året, av två skäl: Mitt tappade sug och avsaknad av sadel. Det tappade...
Svar
1
· Visningar
1 856
Senast: Vita_N_6520
·
Hästhantering Sett en del som hanterar på endast traditionellt vis, alltså ingen NH, som har koraller på gården. Aldrig begripit riktigt vad de...
Svar
16
· Visningar
2 628
Senast: Ewelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama