Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Hästhantering Hej! Jag har ett halvblod sto på 7år, jag brukar borsta henne i boxen, hon står alltid lös, ena sida funkar jätte bra men när jag ska...
Svar
10
· Visningar
2 540
Senast: Lager
·
Ridning Har ett litet problem som jag gärna skulle höra om synpunkter på: Min häst kan ibland (som idag) bli istadig mot skänkeln, vilket...
Svar
8
· Visningar
3 990
Ridning Long story short: har en islandshäst som jag tänkt sälja för jag tycker inte det är kul att rida honom, men jag älskar att vara i...
Svar
17
· Visningar
3 336
Senast: angelaL
·
Ridning Hej! Idag var första gången på 3 (?) månader jag red lektion. Fröken häst har ju varit halt sen December och först nu är hon igång...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 375
Senast: ptr
·
C
Hästhantering Hej, jag undrar om det är någon som har bra tips på hur man får hästen att ta det lugnt och inte vara rädd att gå ut och in i hagen...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Dalmas
·
P
Hästhantering Jag vart väldans inspirerad av ett klipp ur Veckans Brott där de filmat en träning för polishästar. Jättehäftigt! Toleranstränar (kommer...
Svar
10
· Visningar
3 219
Senast: Viggo
·
Hästhantering Har stött på många frågor när det gäller hur man rider sin häst. Själv rider jag helst utan sadel och utan träns. Men skulle också...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
21 275
Senast: Simply me
·
Träning Vet inte om denna tråd ligger rätt men jag hoppas det! Det började med att vi hittade ett litet sår i min häst munn och bestämde att...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Min kompis skickade en bild på en unghäst i estland. Hästen är under inridning och hon har tankar på att köpa den. Men när hon fick se...
2
Svar
24
· Visningar
3 133
Senast: ridtravare
·
Ridning Styrande tygeltag, är det något ni använder er av? Isåfall vilka, i vilka situationer? Tänker t ex på trängande tygeltag, tygeltag...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
17 497
Senast: tuaphua
·
Träning Hello! För snart en månad sedan var jag och hämtade min nordis! :love: Han är född -06. Då jag köpte honom var han endast...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: Fibban
·
E
Hästhantering Hejsan! I stallet där jag rider (ridskola) finns en häst som är väldigt svårtränsad. Han har nog inte ont för när man rider honom så...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Erica
·
S
Hästhantering Hej alla. Jag vet inte riktigt om detta hör in här, eller hör hemma här, men hittade ingen vettigare spalt att skriva det. :angel: Kan...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: secretcase
·
M
Hästhantering Jag ska börja hjälpa en person att träna sina hästar. Det är nio stycken varav en är hingst (och är för sig själv) två föl och resten...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Lager
·
Hästhantering Jag e så grymt arg just nu. Hjälper till med 3 hästar i stallet, o nu har ägarn till dessa bestämt att de ska bort. O nu ska han avliva...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
31 828
Ridning Jag är lite osäker på om mitt problem är ridnings- eller hanteringsrealterat. Men jag testar lägga en tråd här, då får vi se vad ni...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: Iser
·
Ridning Jag ska hålla ett föredrag på min utbildning i morgon om gångarten Trav och ryttarens sits och inverkningar (i trav alltså). Vad...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: LionQueen
·
L
Hästhantering Jag har en shettis på 18 år som är världens lugnaste coolaste. Jag kör henne, longerar ( men inte så mycket varje gång ) och barn rider...
Svar
19
· Visningar
1 871
Senast: fejko
·
Träning Jo men så är det. Han litar bara på mig, ingen annan. Det är bara jag som kan rida på honom, alla andra är han dum mot. Folk till...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 157
Hästhantering Tyckte att det skulle vara roligt att veta hur era hästar beter sig eller vilka hyss de hittar på så här i vårtider :) Min gris...
Svar
8
· Visningar
2 945
Senast: Dialhard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur