Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Började fundera lite när jag läste tråden om orsaken till att folk använder pessoabett och andra hissbett. Kom att tänka på vissa...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 592
Hästhantering Ja jisses vilket avslut på både min hästkarriär och veckan. Idag när jag närmade mig stallet så trodde jag C raggat upp sin gamla...
2
Svar
36
· Visningar
5 049
Senast: tinkerlover
·
A
Hästhantering Om ca ett halvår ska jag och min vän ta varsin ponny på foder. Min kompis har ett stall på gården som ponnyerna ska stå i. 20 meter...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: aalice
·
Ridning Från att ha ridit "vanlig ridning" (lite som skogsmulleridning) och tanken finns att köpa en islänning, så undrar jag, måste man gå och...
Svar
10
· Visningar
1 330
I
Hästhantering Jag undrar vad som räknas som sällskap till häst och vad som inte är lagligt? Jag vill INTE ha svar som säger att en häst är det...
2
Svar
31
· Visningar
3 203
Senast: Dalmas
·
Ridning Hej alla! Gott nytt år på er!!! Nu är det nytt år, och något som jag tyckte var kul var en presentationstråd från förr. Så nu...
2
Svar
20
· Visningar
3 807
Träning Jag har ett halvblodssto på 5 år men efter i utbildning p g a flertalet skador. Hon är helt återställd och friskförklarad på klinik...
2
Svar
39
· Visningar
5 744
Senast: Fiorano
·
L
Träning Hemma hos mig finns tre hästar varav två är hingstar och en är ett dräktigt sto. De går i varsin egen hage med varsin egen utebox i...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Min 7:åriga häst har vilat i princip sedan i augusti förra året, av två skäl: Mitt tappade sug och avsaknad av sadel. Det tappade...
Svar
1
· Visningar
1 859
Senast: Vita_N_6520
·
Hästhantering Sett en del som hanterar på endast traditionellt vis, alltså ingen NH, som har koraller på gården. Aldrig begripit riktigt vad de...
Svar
16
· Visningar
2 647
Senast: Ewelina
·
Hästhantering Låter ni era hästar ha en fri zon? En zon där dom får bestämma reglerna.. Jag menar, min häst ett 5 årig fullblod han är alltid glad &...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 181
Ridning Är det någon som har monterat eller fått det monterat på sin Espaniola? Skulle vilja se hur det är gjort eftersom det inte passar...
Svar
7
· Visningar
1 697
Senast: Kapson
·
F
Ridning i veckan ska jag åka och kolla på en häst, jag ska provrida den osv. Jag är inte så duktig på att rida nya hästar då jag är van vid en...
Svar
5
· Visningar
2 360
Senast: iNHALE
·
A
Ridning Hej! Är en tjej på 13 år som är ute efter häst! Kollar runt på olika hästar, kallblod såklart! Vart iväg och tittat på en ardenner...
2
Svar
25
· Visningar
2 570
Senast: ardennern
·
Hästhantering Sitter här och funderar lite. Det är nämligen så att mammas häst, som i övrigt är världens snällaste och ofta inte stressar upp sig i...
2
Svar
22
· Visningar
2 156
Senast: MagicaDeHex
·
Hästhantering Vet inte vilket forum det här hör hemma på men... Vi diskuterade ståltrådsstängsel idag i stallet, stämmer det att det är förnjudet...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Sylvatica
·
Träning Jag undrar hur ni som tänkt visa eran 4-åring har lagt upp eller ska lägga upp träningen inför visningen. Jag har själv en 4-åring...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Oliwen
·
Träning Beror det på något generellt när hästen lutar inåt på böjt spår eller kan det bero på typ "vad som helst"? Jag minns att när min häst...
2
Svar
33
· Visningar
3 777
Ridning Hej! jag har världens finaste korsningssto, halvblod/fullblod. Har haft henne i ganska precis ett år nu.. För ca. 3 månader flyttade vi...
Svar
14
· Visningar
1 801
Senast: Ronjuwi
·
Hästhantering hej, har haft min häst i två år nu. (varmblod) 14 år. hon är inte helt inriden, eller hon bestämmer själv när hon vill lyda. men ibland...
Svar
8
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka