josefinefreed
Trådstartare
Sv: Vad gör man om en häst bits?
Ska nog testa det
Ska nog testa det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du skall absolut inte, slå hästen! Varken på mulen eller bogen, det ställer till mer än vad det gör nytta. Du får prata med ägaren om detta, och se till att inte någon handmatar hästen. Låt inte hästen komma in i ditt territorium..
Flytta hästen innan den kommer så långt som att den kan bita dig. Ledarskap måste komma in i bilden. Men det är upp till ägaren.
Jag har lång erfarenhet av hästar med problem och slår man en sådan häst, gör man problemet större..
Men.. han gör det ju när man hanterar han jämt, om han te.x försöker smita ut ur boxen innan man satt på han grimman så brukar jag backa honom, men de gillar han INTE, han hugger.
När man leder honom, om han kmr för nära, då hugger han.. Är man o hälsar på han o ska prata i hagen, då hugger han..
Ge mig nåra förslag på vad som kan vara hans ANLEDNING, då han gör detta emot alla. Inkl. småbarn.
Nja, det är väl inte jätte-erfarna som hanterar honom.
Om han mår bra, nja kan inte tippa på det hurredu.. Han har som sagt världens kalleankafötter, övergödd och har världens fettnacke, ingen uppmärksamhet, borstas kanske nångång varannanvecka osv. osv.
Det sa jag inte heller. Du frågade om hästen mår bra, och nej det gör han inte. Han kan knappt gå och ena benet bak börjar vrida sig.
Han har ridits med grimma och grimskaft av barn förut.
fast oavsett orsak så är det inte okej för en häst att bita, det är ju en olat som bör avlägsnas fort som f*n av säkerhets skäl
Som någon tidigare sa här så är det nog att han ser (och är) sig själv som högst i rang ibland oss, och att han vill bestämma. Antar det iallafall, kan inte komma på ngt annat. :/
Eller också är det så att han bits för att han inte mår bra.
Här nedan skriver du ju att det knappast beror på det?
Jag:
Om han mår bra, nja kan inte tippa på det hurredu.. Han har som sagt världens kalleankafötter, övergödd och har världens fettnacke, ingen uppmärksamhet, borstas kanske nångång varannanvecka osv. osv.
Du:
Att vara överviktig eller borstas för sällan får knappast hästen att börja bitas.
Det kanske inte är en häst för nybörjare?