Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Fann ingen aktuell tråd i ämnet så jag startar en ny som jag gärna vill att ni delar med er av era erfarenheter, bra som dåliga. Hur...
2
Svar
20
· Visningar
5 293
Senast: Flyleaf
·
I
Träning Jag har funderat på en sak ett tag nu och skulle uppskatta era åsikter kring detta. Jag har en häst som under flera år haft en låsning i...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: Lager
·
S
Hästhantering Min valack har helt plötsligt blivit svårfångad så fort han ser grimman drar han i 180. Han har alltid varit lättfångad har haft han i...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Lager
·
Träning Hej! Går en nybörjar kurs på en ridskola. Förra gången tränade vi lättsits,och ridläraren pratade om att man kan hamna i ''fel'' trav...
Svar
13
· Visningar
12 001
Senast: loote
·
Hästhantering Jag tror att mitt varmblod har patellaupphakning i ena bakbenet. Vissa mornar när jag tar ut henne ur boxen blir hon stående med ena...
Svar
8
· Visningar
5 196
Träning Min hbl valack som är 4 i år har rejält sadeltvång. Jag har bara haft honom en månad och man kan ju säga att jag gått på en riktig nit...
2
Svar
26
· Visningar
5 388
F
Hästhantering Jag har varit medryttare åt en häst var ägare jag anmält för vanvård av sin häst. Och nu undrar jag, om hästen tas omhand, vart hamnar...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: FashionSuicide
·
Träning Tänkte bara kolla om någon har bra tips på att lära hästen att stå still vid uppsittning... Några år sedan jag hade unghäst sist, och...
Svar
12
· Visningar
2 514
Senast: Boj
·
Ridning Hej! I sommar bär det av till Mallorca och har läst att det ska vara fint att rida där :laugh: Är det någon som har gjort detta och har...
Svar
16
· Visningar
5 264
Senast: loote
·
Ridning vad bör man tänka på när man ska köpa en ridtravare? hur små kan de vara? är ridtravare en lämplig ras för oss som inte har några...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 653
Senast: Supernova
·
Hästhantering I helgen var jag på en tömkörningskurs:). Där var det en tjej med sin häst som gjorde en uppvärmning på sin häst (från marken) som jag...
Svar
4
· Visningar
954
S
Hästhantering Är jätteinspirerad, letar efter råd och tips om frihetsdressyren. Fallet är så att jag är medryttare/skötare på en dominant...
Svar
5
· Visningar
1 732
Senast: Ponnytant
·
K
Hästhantering Hej hitta ingen tråd som hjälpte mig. Har haft mitt Islandssto i 1 vecka nu, hon är 5 år och köpt henne ohanterad. Eftersom jag är...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: skuggi
·
Ridning Såg en tjej som har en Triangelmärkt häst. Hästen har vad hon kallar "Utläkt Spatt". Är det okej att hoppa med en sådan häst? Eller vad...
2
Svar
34
· Visningar
6 020
Senast: Kilauea
·
E
Hästhantering Jag är 23 år , van med hästar men vill inte ha en tävlingshäst , vill ha en skogsmulle häst. Är 163 lång och väger 54 kilo. MVH Emma
Svar
10
· Visningar
1 623
E
Ridning Jag har två stora olater när jag rider. Den första är att när hästen börjar gå för fort eller jag blir rädd så gör jag två...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: GotAsecret
·
Hästhantering Jag har fått boka om två kliniktider nu! Vi lasttränar varje dag och hästen går på och vi stänger med bom och ramp. Men idag igen så...
2
Svar
28
· Visningar
3 126
Senast: axel
·
Hästhantering Ska leverera en ettåring i morgon och vi har alltid tidigare strippat transporten och låtit åringarna stå lösa, vilket har funkat...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Minna_A
·
Hästhantering När jag tömkör min häst så drar han upp huvudet och vill komma undan ganska mycket. Vad kan det bero på? Jag hat ett vanligt 3-delat...
Svar
10
· Visningar
1 873
Senast: Mariaauto
·
B
Ridning Hej! Jag är på jakt efter en rak stång till min häst som har en liten mun på 11,5 cm. Har ridit honom på en portugisisk unghäststång men...
Svar
4
· Visningar
1 556
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025