Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Hej! Jag är i stort behov av att höra era framgångshistorier. Med det menar jag om ni haft ett problem med er häst som ni löst och det...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: zabby
·
S
Träning Hej på er! Jag har en 13- åring blandrassto. När jag rida henne, kan jag inte kontrollera henne. Hon springer hela tiden jättefort. Så...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 953
Senast: Brun
·
K
  • Låst
Hästhantering Vad betalar ni som har er håst uppstallad varje månad?:)
Svar
1
· Visningar
782
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hur mycket kan man träna,arbeta en 4 åring? Tips och ideer mottages gärna. 4 åringen är ett bruks nordis sto. Är riden i ett år,mycket...
Svar
11
· Visningar
2 526
M
Träning Hej, nu är det så att jag har ett litet problem. Jag är medryttare på en häst sedan 2 månader tillbaka och älskar denna tjej! Hon är...
Svar
17
· Visningar
4 344
Senast: _Elly_
·
Hästhantering Har ett jobbigt problem med min nya häst som jag haft i drygt en månad. Dom 2-3 första veckorna var det som helst inga problem att...
Svar
13
· Visningar
2 149
Senast: NightShade
·
  • Låst
Hästhantering Hellooo, nu är det så att jag håller på att lära min häst stegring ifrån hästryggen och så småningom gå över till marken när han kan...
2
Svar
34
· Visningar
3 650
·
S
Hästhantering Vad kan era ettåringar? Och hur är dom att hantera?
Svar
16
· Visningar
1 634
Senast: nypet
·
Träning Hej, jag är medryttare till en island vallack. När vi är ute kan han ibland bli lite väl pigg och trippa fram på framdelen men han...
Svar
16
· Visningar
1 721
Senast: Gry
·
L
Ridning Min nya polle har svårt för att acceptera bettet. Han lyssnar inte, arbetar inte och går inte i form. Han bara irriterar sig på bettet...
Svar
13
· Visningar
3 102
Senast: Chine
·
Hästhantering Min åring (10:a) har en tendens till hjorthals (ev) och har en stor underhals. Min fråga är att kan man redan nu "arbeta" på att ta bort...
Svar
3
· Visningar
1 001
D
Ridning Hej, jag har ett problem med min häst som jag måste lösa! Efter nyår fick jag min häst, en nordsvensk travare på 10år. Dock har hon...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: TinyWiny
·
M
  • Låst
Hästhantering hej min kompis har ett russ på 8 år hästen är mycket vältränad och grovt byggd. nu har vissa börjat kalla henne djurplågare för att hon...
Svar
1
· Visningar
1 080
·
I
Hästhantering Vilken sorts grimma är bäst när man kör transport? Läder eller "vanlig"?
2
Svar
26
· Visningar
3 934
Senast: Merope
·
J
Träning hur får man hästen att gå på tygeln i galopp?finns det ngn särskilld övning som ger resultat? min häst tappar även formen i...
Svar
3
· Visningar
1 515
Senast: NaturligDressyr
·
Hästhantering Min häst är väldigt rädd och tittig för saker som befinner sig på marken. Om jag leder henne så följer hon med mig över stock och sten...
2
Svar
34
· Visningar
2 382
Senast: meiam
·
Träning Vet inte om denna ligger rätt men testar iaf. Det är så att imorgon ska jag hämta hem min häst, och jag undrar hur ni som har...
Svar
10
· Visningar
2 802
Senast: kvandi
·
Träning Hej! är nybörjare på ridskola och går en intensivkurs för nybörjare och de med lite ridvana. förra gången träna vi på halter. Då...
2
Svar
38
· Visningar
3 243
Senast: hier
·
I
Hästhantering Hej! En kortare tid så kommer min häst att gå ensam med en flock får. Är det någon som haft får som sällskap och kan dela med sig av...
Svar
9
· Visningar
6 615
Senast: Isislover
·
Hästhantering Har precis fått hem min 3 åring som varit på inridning i tre månader. Var och provred henne innan hon kom hem utan problem MEN nu när vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 894
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV