Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Heiisan. Har en Islandshäst på 28 år.. Han vill absolut inte stå still när man ska sitta upp .. Hur fasiken gör jag? .. Vill att han...
Svar
7
· Visningar
1 529
Senast: FailGirl
·
G
Hästhantering Hej! har en varmblodskille som är helt underbar. Men så fort jag hoppar upp blir han "tossig" och sprallig.:bump: trippar sidleds...
Svar
7
· Visningar
1 650
Senast: Lager
·
S
Ridning Jag har köpt ett avelsto (osedd och lite utan eftertanke... :angel:) som gick 3 års men efter det stått i avelsboxen 7-8 år...
Svar
1
· Visningar
1 165
S
Hästhantering Har ett fullblod, fd galoppör som enligt förra ägaren har åkt både ensam och med kompis i transporten utan problem, och har åkt mkt...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: speedy2002
·
Ridning Hej hej! Jag har inte egen häst (söker medryttarhäst i stockholm btw) men har hand om en häst på min ridskola som kräver lite mer av...
Svar
6
· Visningar
1 731
Senast: mausan
·
E
Ridning Jag har haft mitt varmblod i fyra år nu, i början tyckte hon det var jätteroligt att hoppa ner i diket när det kom bilar, sen vande hon...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: KasperTim
·
Ridning Jag fortsätter att stilla min nyfikenhet angående senskador och gaffelbandsskador!:idea: Nu undrar jag om någon har erfarenhet av att...
Svar
4
· Visningar
3 476
Senast: Zoo
·
Hästhantering Jag har problem med mitt 10 åriga sto som har varit i min ägo i snart 2 månader. Ett av problemen som hela tiden upp står är vid...
Svar
17
· Visningar
1 872
Senast: Trix
·
Hästhantering Flyttade min lilla mini till ett lösdrift där det går 2 andra shettisar. Dessa ska ha gått ihop sedan de var föl (är nu 6 år). Men efter...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Russin8
·
Ridning Hur lägger ni upp ert longerings pass för hästen, och vad använder ni för utrustning? :)
Svar
4
· Visningar
1 261
Senast: em76
·
H
Träning Ja, det är ju väldigt viktigt. Det var väldigt länge sedan jag red för instruktör nu, och senaste hästen jag hade vill jag minnas att...
Svar
2
· Visningar
1 637
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Jag har en unghäst med ett beteende som jag tänkte att någon annan kanske kan ge mig en ny synvinkel på och som kanske gör att jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
H
Ridning Jag har en häst, varmblod 13 år. Jag har haft honom i tre år, och då han sakta byggts upp, då han var ganska nedgången, så har jag...
Svar
19
· Visningar
1 724
Senast: danilo
·
M
Ridning Jag har ett eng. fullblod som är rätt så känslig i munnen(?) men endå stark. Vid användning av vanligt tvådelat bett så drar han...
Svar
12
· Visningar
1 536
Hästhantering Har en valack som ibland är sur mot andra hästar, inte när man rider men om man står stilla eller om en häst kommer upp nära rumpan. Då...
Svar
2
· Visningar
1 057
Senast: Melrose
·
Hästhantering Har haft en kompis ute i stallet idag som gick en kurs för John moore. Vi skulle testa ett par övningar på min pålle idag, hon är ett...
Svar
18
· Visningar
2 193
Senast: Fannih
·
Hästhantering Mitt halvblod som jag har haft i flera år fick iförrgår helt plötsligt för sig att inte gå ut på vägen. Denna väg rider vi efter flera...
Svar
5
· Visningar
1 977
M
Hästhantering Har ett kallblodsto på elva år som inte gjort så mycket mer än gått lite på travet... Hon är jätte snäll att rida i skogen på, börjar...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Lager
·
E
Träning Hej! Nu är det så att jag har ett fyraårigt sto som på sistone lagt sig till med en trevlig liten ovana, nämligen att bocka. När hon...
Svar
11
· Visningar
1 763
Senast: Donnatello
·
F
Träning Hejhej, har en femåring därhemma som har blivit hur sne som helst åt höger. Hon har alltid haft lättare i höger varv, men nu har hon...
Svar
5
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka