Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning vad bör man tänka på när man ska köpa en ridtravare? hur små kan de vara? är ridtravare en lämplig ras för oss som inte har några...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 596
Senast: Supernova
·
Hästhantering I helgen var jag på en tömkörningskurs:). Där var det en tjej med sin häst som gjorde en uppvärmning på sin häst (från marken) som jag...
Svar
4
· Visningar
953
S
Hästhantering Är jätteinspirerad, letar efter råd och tips om frihetsdressyren. Fallet är så att jag är medryttare/skötare på en dominant...
Svar
5
· Visningar
1 731
Senast: Ponnytant
·
K
Hästhantering Hej hitta ingen tråd som hjälpte mig. Har haft mitt Islandssto i 1 vecka nu, hon är 5 år och köpt henne ohanterad. Eftersom jag är...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: skuggi
·
Ridning Såg en tjej som har en Triangelmärkt häst. Hästen har vad hon kallar "Utläkt Spatt". Är det okej att hoppa med en sådan häst? Eller vad...
2
Svar
34
· Visningar
6 012
Senast: Kilauea
·
E
Hästhantering Jag är 23 år , van med hästar men vill inte ha en tävlingshäst , vill ha en skogsmulle häst. Är 163 lång och väger 54 kilo. MVH Emma
Svar
10
· Visningar
1 622
E
Ridning Jag har två stora olater när jag rider. Den första är att när hästen börjar gå för fort eller jag blir rädd så gör jag två...
Svar
4
· Visningar
1 257
Senast: GotAsecret
·
Hästhantering Jag har fått boka om två kliniktider nu! Vi lasttränar varje dag och hästen går på och vi stänger med bom och ramp. Men idag igen så...
2
Svar
28
· Visningar
3 124
Senast: axel
·
Hästhantering Ska leverera en ettåring i morgon och vi har alltid tidigare strippat transporten och låtit åringarna stå lösa, vilket har funkat...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Minna_A
·
Hästhantering När jag tömkör min häst så drar han upp huvudet och vill komma undan ganska mycket. Vad kan det bero på? Jag hat ett vanligt 3-delat...
Svar
10
· Visningar
1 865
Senast: Mariaauto
·
B
Ridning Hej! Jag är på jakt efter en rak stång till min häst som har en liten mun på 11,5 cm. Har ridit honom på en portugisisk unghäststång men...
Svar
4
· Visningar
1 555
Senast: Totola
·
P
Hästhantering Hej! Hästen jag rider är vädligt svår att sitta upp på.. Då hon vägrar stå still.. Hon backar, snurrar.. Jag tror det kan bero på en...
Svar
14
· Visningar
2 713
Senast: Verdandi
·
K
Träning Jag har ett ganska stort problem. Jag har ridit sedan jag var sex år. Nu är jag femton och det sista jag är är rädd. Jag har ridit...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: Exhistensia
·
G
Hästhantering Hej! Jag har ganska nyligen blivit "medryttare" på en ridskolehäst. Just nu så går han inte i verksamheten och ingen får hantera...
Svar
7
· Visningar
1 668
·
Ridning Jag har blivit hästskötare på en dressyrhäst och ganska nyss fick jag börja rida honom. Han är 17 år och utbildad St. George, alltså en...
2
Svar
22
· Visningar
3 215
Senast: magnik90
·
L
Hästhantering Hej igen! Nu har det gått 3 veckor sedan vi hämtade hem vår härliga Saga! Hon är ett 12 årigt halvblodsto som gått på lösdrift de...
Svar
13
· Visningar
1 743
T
Hästhantering Det finns tre hästar i vårt stall, de två andra går tillsammans i hagen och har boxarna bredvid varandra. Vår går i egen hage och har...
2
Svar
21
· Visningar
2 486
Träning Pållen är inte riden mkt alls fastän han är 9år. Har bara gått rakt fram i skogen några gånger om året. Men nu tränas han sedan 6 veckor...
Svar
5
· Visningar
1 738
·
Ridning Hej! Jag har anmält mig till ett ridläger i sommar, med inrikting hoppning! Man rider då två pass om dagen (det är fem dagar), varav...
Svar
8
· Visningar
1 542
·
Hästhantering Finns en två-åring (fyller snart) i mitt gamla stall,förra sommaren vart han mycket hanterad,nu i vintras så har han inte blivit så...
Svar
1
· Visningar
951
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama