Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Hästhantering Har nyligen köpt mig ett halvblods sto på 9 år.. Har fått rätt stora bekymmer med henne.. Hon klarar inte av att hennes kompis...
Svar
3
· Visningar
1 006
Träning Hej! När man travar lite för för fort(i ridhuset) hur ska man göra för att det ska gå lite långsammare?. Man ska väl inte hålla på och...
Svar
9
· Visningar
3 827
Senast: loote
·
L
Träning jag behöver rikitgt mycket hjälp! Jag blev lurad när jag köpte min häst ! Han bockar riktigt höga språng efter hindret presis när man...
Svar
11
· Visningar
2 232
Senast: Andrii
·
Hästhantering Ett problem som blivit alldeles för stort=( Har för 2 veckor sedan flyttat mina hästar från vår egen gård till ett inhyrnings stall...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: worthless
·
Hästhantering Jag jobbar för närvarande med att utbilda hästar, dock verkar det vara lika mycket ridning som hantering.... Igår kom 3 hästar, bland...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 718
Senast: Solis
·
Ridning Jag har precis börjat rida en travare som är hur härlig som helst att rida ut på och det är inga problem alls MEN när vi rider i paddock...
Svar
11
· Visningar
1 630
Senast: _linsved_
·
A
Ridning Hej alla hästmänniskor :) Jag har en varmblodskille på 10 år (aldrig varit aktiv inom travet) som jag håller på och utbildar till...
Svar
17
· Visningar
1 853
Senast: pinky
·
Träning Kanske ni tycker jag är lite tidigt ute men jag undrar hur det går med fölisarna födda -08! :bump: Min är ca 10 veckor gammal nu...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 522
Senast: Monifa
·
C
Ridning Ja, tips på övningar för att få både ryttare och hästar som är oliksidiga att börja arbete och så småningom jämna ut sig :d Jag...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: ponnyryttaren56
·
Hästhantering Jag har ett litet problem. Har en 3-årig islandsunghäst som jag skulle vilja lära att bli longerad. Problemet är bara hur? I alla...
Svar
17
· Visningar
9 196
Ridning Skulle behöva tips på hur jag lättast värmer upp på tävlingar. Oftast är det trångt på uppridningen ( dressyr) och inte alltid man har...
Svar
6
· Visningar
1 111
Hästhantering och även ibland med bak. Jag har en ny pålle, ett fyraårigt sto som är helgo. Hon går med på att lastas nu utan större problem men när...
Svar
13
· Visningar
3 091
Senast: Trix
·
Ridning Hej. Jag undrar vad ni tycker att man ska tänka på när man provar en ny häst eller ponny? Och jag t.ex. brukar bli ganska nervös så om...
Svar
1
· Visningar
5 052
Senast: iNHALE
·
P
Ridning Planerar att flytta utomlands och jobba med hästar ett tag. Funderar lite över vilka länder som kan tänkas vara lämpliga där man har en...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: -Remont-
·
Träning Har försökt att hitta mer info o kurs, men det verkar försvinna efter 2009...har Klaus slutat att hålla kurser i Sverige? Har någon...
Svar
0
· Visningar
999
Senast: Hrannar
·
Q
Hästhantering Jag skulle vilja höra era tankar kring det här: Jag har en film som handlar om inridning av hästar på Island. Det är en mycket känd...
Svar
7
· Visningar
1 479
Senast: qrumelur
·
Ridning Hej Nu behöver jag lite tips och råd från er kloka här inne. Har hjälpt en vän med sin häst. Denna häst har en förmåga att lägga...
Svar
10
· Visningar
3 191
Senast: Donnatello
·
P
Ridning Vet inte om tråden kommit rätt, men hoppas det. Jag är 14 år och har en egen ponny. Det är min första och han är d-ponny, men en...
Svar
7
· Visningar
1 943
Senast: Gimlan
·
Q
Träning Kan man lära sig rida en häst utan sadel och träns, alltså enbart med skänklarna?
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 715
Senast: Mallan92
·
L
Hästhantering halojj :), vet inte om jag lagt in dethär på rätt ställe men jag behöver iaf hjälp. Har en medryttarhäst som är helt blockerad och bryr...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: Laurii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur