Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Hej! Jag har en häst på 8 år som är svårlastad. Hon går upp på rampen utan problem med frambenen, men när hon väl står där, kollar hon...
Svar
9
· Visningar
1 670
Senast: claire
·
C
Ridning Jag har lite funderingar på hur vi ska få barnens häst att lyssna bättre och bli mer lättriden. Det är en 12 årig isis som gått på...
Svar
12
· Visningar
2 233
Senast: Badger
·
T
Träning Hej! Min häst är rätt lugn i vanliga fall, men såfort man börjar trava blir hon het, & i galopp blir hon plötsligt lugn igen. Hon är...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: worthless
·
D
Ridning Hejsan :) Jag undrar varför det är så viktigt (enligt många) att tårna pekar framåt? Jag förstår inte, för några år sen var det viktigt...
2
Svar
24
· Visningar
5 855
Senast: monell
·
T
Hästhantering Hej! Tänkte det kanske var någon här som kunde hjälpa mig lite! Jag har ett 5årigt paintsto, köpte henne som 3åring och red in...
Svar
5
· Visningar
1 331
Hästhantering Hej! Håller på med NH med min ponny hemma och hon klarar det mesta utan problem, men hon tycker att det mesta är för lätt och inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 313
L
Träning Detta är första gången jag skriver här, men får hoppas att det blir rätt! jag är medryttare på ett gotlandsruss som har börjat stegra...
2
Svar
24
· Visningar
18 332
Senast: Donnatello
·
Hästhantering Håller på och lasttränar en unghäst för att kunna få iväg henne till seminstationen. Hon verkar inte ett dugg rädd för transporten och...
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: Jasse92
·
Ridning Hej alla AR-ryttare! Jag tycker att det skulle vara roligt med en tråd där AR-ryttare (vilket jag gärna vill prova mer av när jag blir...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: Totola
·
L
Hästhantering tänkte fråga en till sak :D min medryttarhäst sticker när det kommer en cross, någon som har nåt bra förslag på hur man kan få hästen...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Laurii
·
M
Träning hej jag skulle villja ha så mkt tipps och hjälp som möjligt, det är så att jag har ett 6årigt varmblog, har haft han ca 2år, han kunde...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Lenita
·
N
Hästhantering Har nyligen köpt mig ett halvblods sto på 9 år.. Har fått rätt stora bekymmer med henne.. Hon klarar inte av att hennes kompis...
Svar
3
· Visningar
1 004
Träning Hej! När man travar lite för för fort(i ridhuset) hur ska man göra för att det ska gå lite långsammare?. Man ska väl inte hålla på och...
Svar
9
· Visningar
3 821
Senast: loote
·
L
Träning jag behöver rikitgt mycket hjälp! Jag blev lurad när jag köpte min häst ! Han bockar riktigt höga språng efter hindret presis när man...
Svar
11
· Visningar
2 231
Senast: Andrii
·
Hästhantering Ett problem som blivit alldeles för stort=( Har för 2 veckor sedan flyttat mina hästar från vår egen gård till ett inhyrnings stall...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: worthless
·
Hästhantering Jag jobbar för närvarande med att utbilda hästar, dock verkar det vara lika mycket ridning som hantering.... Igår kom 3 hästar, bland...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 713
Senast: Solis
·
Ridning Jag har precis börjat rida en travare som är hur härlig som helst att rida ut på och det är inga problem alls MEN när vi rider i paddock...
Svar
11
· Visningar
1 630
Senast: _linsved_
·
A
Ridning Hej alla hästmänniskor :) Jag har en varmblodskille på 10 år (aldrig varit aktiv inom travet) som jag håller på och utbildar till...
Svar
17
· Visningar
1 851
Senast: pinky
·
Träning Kanske ni tycker jag är lite tidigt ute men jag undrar hur det går med fölisarna födda -08! :bump: Min är ca 10 veckor gammal nu...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 511
Senast: Monifa
·
C
Ridning Ja, tips på övningar för att få både ryttare och hästar som är oliksidiga att börja arbete och så småningom jämna ut sig :d Jag...
Svar
4
· Visningar
1 680
Senast: ponnyryttaren56
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama