Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Jag har ett sto som blir extrem vid brunst. Hon trycker rumpan mot boxväggen och sparkar och skriker, "slänger" sig mot väggen...
Svar
10
· Visningar
1 900
Senast: martha
·
I
Ridning Sökte runt på forumet men hittade ingen direkt tråd om detta. Moderator får gärna flytta tråden om den är felplacerad eller hänvisa till...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 511
S
Hästhantering Ska låna 2 hästar på foder i en månad innan ev köp....ägaren glömde att upplysa mig om att ena ponnyn (som jag ska ha till min 7 åriga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 619
Senast: skuggi
·
Hästhantering Startar den här tråden efter att ha vart med och diskuterat inne på Westernforumets tråd om Bökeberg och det SM som hölls där förra...
2
Svar
29
· Visningar
3 649
Senast: Sammet
·
B
Hästhantering Jag har ingen aning om hur jag ska fixa detta så därför behöver jag hjälp. Jag har ett eneglskt fullblod som jag "tror" är rädd för...
2
Svar
39
· Visningar
3 945
Senast: Buck
·
E
Träning Har en fyraåring som jag vill börja galoppera med. Hon galopperar i lina och har gjort det sedan hon var tre år ungefär, hon fattar...
Svar
16
· Visningar
1 886
Senast: krocket
·
D
Ridning Har tagit hand om ett misskött, 6-årigt varmblod för 4 månader sen, har bättrat på hans allmäntillstånd genom veterinärbesök...
2
Svar
25
· Visningar
4 039
Senast: Falizia
·
Ridning Jag har så länge jag kan minnas haft problem med att jag blir hård i händerna när jag blir spänd och/eller nervös. På lektion bl.a. Kan...
2
Svar
20
· Visningar
2 823
Senast: Lager
·
A
Hästhantering Har en unghäst, två år, som jag inte haft så länge, men har upptäckt, att han inte kan stå still när hovslagaren är här. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
1 474
M
Ridning Varför ska det vara så j***a dyrt att träna för klassiska tränare?! Och framförallt -varför ska det alltid kosta pengar att titta på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 114
M
Ridning Har ett 13 holländskt halvblodssto på foder (ca 1 1/2 månad nu) som jag tävlar och tränar dressyr med. Hon är härlig att rida även om...
Svar
2
· Visningar
891
·
Ridning Hellu! . Har för en vecka sen fått ett Varmblods Sto på 13 år. Hon är rädd inne i ridhuset, Har varit därinne nu, tre/Fem gånger...
Svar
7
· Visningar
1 039
·
Hästhantering Flytta gärna tråden om den ligger fel! Flyttade min 4 åring till ett nytt stall i tisdags kväll. Ihopsläppet med de två valackerna...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: palle
·
Träning Vet inte om detta inlägg ligger rätt, men det får flyttas isåfall. Om en häst är helt stumm i munnen, liksom helt stenhård. Det...
2
Svar
36
· Visningar
8 793
Senast: moon
·
Ridning En kompis messade och frågade om jag skulle kunna hålla lite lektioner för henne och hennes kompis. Jag är ingen hejare på att lära...
Svar
6
· Visningar
1 150
  • Låst
Träning Har ett problem som jag tror måste lösas med eran hjälp.Mitt ena sto har sen länge varit rädd för vattenslangen. Hon får panik varje...
Svar
17
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·
G
Hästhantering Hej! Jag har ett 6-årigt varmblodssto (tävlingshäst, trav) som beter sig mycket konstigt. Hon är ALLTID arg på andra hästar, finns...
Svar
10
· Visningar
2 771
Senast: Sammet
·
T
Hästhantering Har ett litet problem med mitt fullblodssto. När jag ska lägga på sadeln börjar hon gå runt och vägrar låta mig komma nära ryggen på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 950
Senast: CBoggie
·
P
Ridning Vad ska man göra för att få hästen att sluta försöka dra tyglarna ur händerna på en? Vad kan orsaken vara för att han gör så? Det är så...
Svar
4
· Visningar
1 398
Senast: angelwings
·
I
Ridning Har en häst som funkar på det mesta hittills.Har provat lite olika bett fram och tillbaka, varierar med bettlöst på uteritter mm. Men...
Svar
4
· Visningar
1 544
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur