Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning När vi väntade på vår måttbeställda sadel så red dottern i över 2 månader barbacka mest hela tiden. Hon blev faktiskt ganska...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: Harbor
·
Ridning Jag har en fråga när det gäller åringar. En åring som är väldigt välutvecklad (kallblod), är det en fördel eller nackdel? Hur resonerar ni?
Svar
5
· Visningar
967
Hästhantering Det här kanske är världens dummaste fråga, men min kära häst har kommit på att hon kan slänga svansen över tömmen när man tömkör så fort...
Svar
19
· Visningar
1 951
Senast: Verdandi
·
S
Träning Hej! Någon som vet hur långt utbildad en fyra årig ponny ska vara? Tänker både dressyr och "hoppning"! :)
Svar
10
· Visningar
1 800
Ridning Letar ny ponny till pojkarna och nu har jag två stycken ponnyer på gång. Båda är mycket trevliga och ligger i samma prisklass. Ponny...
2
Svar
23
· Visningar
2 528
Senast: Mysaan
·
G
Ridning Hur resonerar ni angående detta: att en häst är blöt av regn och som ska ridas med sadel? Själv rider jag inte då utan låter hästen...
2
Svar
25
· Visningar
4 595
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Skulle gärna vilja ha lite input hur jag ska börja lösa det problem som uppstått nu när jag bytt stall och häst :crazy: Köpte en...
2
Svar
22
· Visningar
3 271
Senast: iNHALE
·
L
Ridning Jag har en fråga. Vad tycker ni känns bäst att rida med? Ett sidepull träns eller ett vanligt träns med bett? Själv har jag nyligen...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: lenoreberglund
·
  • Låst
Ridning Hur vanligt är det med framåtvinklade stångbett? Med lyftande tyngdpunkt, eller hur man bäst beskriver det. :angel: Söker man bara...
2
Svar
31
· Visningar
3 397
Senast: Immer
·
Hästhantering I Fredags morse fick vårat sto ett väldigt fint, starkt och stort hingstföl, allt var bra. Dagen efter var de ute i padocken en liten...
Svar
10
· Visningar
1 986
Senast: Digbil
·
Ridning Visste inte riktigt vart jag skulle sätta tråden men det är inte ett problem utan mer ett för mig annorlunda beteénde som jag undrar om...
Svar
6
· Visningar
1 396
Senast: worthless
·
M
Träning Grannflickan frågade om råd igår och inte kan jag ge henne nått svar,,,men jag vill gärna hjälpa henne. Problemet är att hästen hon...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Flixon
·
Ridning Jag bor i ett björntätt område och nu har det tydligen "flyttat in" en stor björnhane där jag brukar rida. Så börjar undra hur man...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: Rosett
·
Hästhantering vet inte om det är sommar känslor min häst har eller vad det är. Men hon börjar vara stört omöjlig att fånga i hagen ( eller har alltid...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: iNHALE
·
L
Hästhantering Hej Jag behöver tips på hur jag på ett bra sätt kan få min ponny 5år att sluta hälla ut vattnet i hinkarna ute i hagen. Hon har fått...
Svar
15
· Visningar
2 464
Senast: LillaGubben
·
Ridning Vet inte om jag placerat tråden rätt, men är ny här;) Min nya häst är extremt duktig i hoppningen(bara 5 år) och har verkligen...
Svar
17
· Visningar
2 267
Träning Hästen är en valack, 5 år... Han vill inte acceptera innerskänkeln i vänstervarv och ännu mindre ta stöd på yttertygeln. De han...
2
Svar
22
· Visningar
2 628
Senast: CBoggie
·
Träning Hej! Har ett superproblem med mina armbågar, de vill inte ligga intill kroppen! Tränare och kunnig mamma har tjatat och hjälpt mig men...
Svar
12
· Visningar
1 379
Senast: Korven
·
Hästhantering Sommaren är på god väg, och så även sommarbetet, men jag har ett litet dilemma. Mitt sto är enda stoet i stallet, sommarhagarna...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: Korven
·
Hästhantering Tjo! Fina fröken är inte nöjd med något.. Något är fel.. Hjälp oss reda ut vad:-). Hon började med att vägra gå under en bro där...
2
Svar
29
· Visningar
3 095
Senast: bambam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar