klapphingst!

Sv: klapphingst!

Men du, om storhästen känns för stor, varför tar du inte ett kallblod då? Finns ju massor av fina till salu bara här på buke :love: Var ju tvungen att kolla lite, finns några riktigt fina haflingers och någon bruksnordis som såg fin ut :love:

Ja jag bor nära :) så det skulle inte vara några problem att komma dit.

Ja en nordis kan jag gärna tänka mig, Gyson är ju en sådan:)

Men helst inte en sönder stressad som gått på trav (har haft flera såna) vill rida (inte leka psykolog varje gång vi ska ut på en tur)

Det dyker ju upp nya hästar hela tiden, så jag ska nog hitta någon:)

Får se om ridskolan hör av sig snart ang, ifall jag får låna hästarna på prov innan köp. iallafall ponnyn känns ju hög aktuellt.

Kul! Då MÅSTE du ju komma :bump: 23-24/7 är det.

Hoppas du hittar något som passar, det finns många trevliga kallblodstravare, Gyson är ju rätt extrem ;) bruksnordisar är ju lite tyngre men lugnare, tinkrar finns det ju i långa banor som är trevliga, och så tror jag nog många haflingers har rätt trevligt temperament.

ja det ska jag skriva upp, dom datumen!

ridskolan har hört av sig. jag får låna dom en vecka samt att dom gick ner 5000.

(dom verkar gilla oss :)

Så nu har jag lite att fundera på!

Ponnyn är given....bättre ponny än den blir svår, det är stora jag ska fundera lite mera på, men den verkade onekligen super den med....

ja Gyson pojken var extrem!....han brände ut mig :D....så nu vill jag bara ha en hjärntvättad, lugn häst som gör precis som jag vill :d

ridskole halvblodet var så där lagom mesig, så som jag önskar....nu när jag börjar bli till åren (32) :banana:

Usch ridskolehalvblodet blev sjuk där på ridskolan och blev tvunget att avlivas :(

Men nu har jag hittat en 5 årig fd nordis travare som jag ska få låna på prov i två veckor, håller tummarna!

Men HU :eek:

Ja, alltså, jag tror ju du får mer för pengarna om du tar en ung frisk kallbloding istället :)
Hur gick det med ridskoleponnyn då?

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 124
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 518
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 674
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar