Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Varför ska det vara så j***a dyrt att träna för klassiska tränare?! Och framförallt -varför ska det alltid kosta pengar att titta på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 113
M
Ridning Har ett 13 holländskt halvblodssto på foder (ca 1 1/2 månad nu) som jag tävlar och tränar dressyr med. Hon är härlig att rida även om...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Lager
·
Ridning Hellu! . Har för en vecka sen fått ett Varmblods Sto på 13 år. Hon är rädd inne i ridhuset, Har varit därinne nu, tre/Fem gånger...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Lager
·
Hästhantering Flytta gärna tråden om den ligger fel! Flyttade min 4 åring till ett nytt stall i tisdags kväll. Ihopsläppet med de två valackerna...
Svar
9
· Visningar
1 233
Senast: palle
·
Träning Vet inte om detta inlägg ligger rätt, men det får flyttas isåfall. Om en häst är helt stumm i munnen, liksom helt stenhård. Det...
2
Svar
36
· Visningar
8 727
Senast: moon
·
Ridning En kompis messade och frågade om jag skulle kunna hålla lite lektioner för henne och hennes kompis. Jag är ingen hejare på att lära...
Svar
6
· Visningar
1 149
  • Låst
Träning Har ett problem som jag tror måste lösas med eran hjälp.Mitt ena sto har sen länge varit rädd för vattenslangen. Hon får panik varje...
Svar
17
· Visningar
3 140
Senast: IngelaH
·
G
Hästhantering Hej! Jag har ett 6-årigt varmblodssto (tävlingshäst, trav) som beter sig mycket konstigt. Hon är ALLTID arg på andra hästar, finns...
Svar
10
· Visningar
2 766
Senast: Sammet
·
T
Hästhantering Har ett litet problem med mitt fullblodssto. När jag ska lägga på sadeln börjar hon gå runt och vägrar låta mig komma nära ryggen på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 932
Senast: CBoggie
·
P
Ridning Vad ska man göra för att få hästen att sluta försöka dra tyglarna ur händerna på en? Vad kan orsaken vara för att han gör så? Det är så...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: angelwings
·
I
Ridning Har en häst som funkar på det mesta hittills.Har provat lite olika bett fram och tillbaka, varierar med bettlöst på uteritter mm. Men...
Svar
4
· Visningar
1 543
Senast: mackan
·
B
Hästhantering Hallå! Jag/vi har en liten shettis dam som är 6 år som är lite fjantig emellan åt. Vatten är livsfarligt hon skuttar undan för...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Jag har ett fullblodssto som är ganska så flockbunden. Hon är precis under igångsättning efter föl, vila mm. Gått lite galopp som yngre...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Har haft någon tidigare lastnings-tråd men har lite andra funderingar nu. Har haft min kuse i snart 4år, lasttränat flitigt men mest...
2
Svar
24
· Visningar
2 809
Senast: Snubbelfot
·
S
Ridning Hej! Jag har en dotter på snart 10 år och som går i ridskola. Då jag själv tyvärr inte gick i ridskola som barn så är allt "nytt" för...
Svar
19
· Visningar
1 977
Senast: Safir74
·
Hästhantering Jag hörde från min häst uppfödare att min häst har en diagnos eller form av cpskada som hon fick vid födseln. Har någon erfarenhetav...
Svar
9
· Visningar
1 562
Senast: Xena
·
Ridning .. eller två! ;) Jag kom på igårkväll när jag skulle somna efter ett tokbra pass med hästen att jag har ett stort svart hål i den...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Ettie
·
E
Ridning Hej, jag har ett haflinger sto på 8 år på foder som tidigare gått med sin mamma i hela sitt liv. Nu har vi problemet att det går inte...
Svar
7
· Visningar
1 232
Senast: iNHALE
·
Ridning .... är inget som mitt nya fullblodssto har lust med! Jag har precis börjat rida henne och skrittar o travar bara. Hon har gått löp...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: Tajger
·
Hästhantering Flytta tråden om den ej hör hemma här... Vi har ett lösdriftsstall med 2 stora hagar, 3 resp 6 hästar i dem. I den största...
2
Svar
35
· Visningar
3 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V