Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning Hej, hittade ingen annan tråd med detta ämne men kanske har missat dom. I alla fall undrar jag om det är någon som har något knep för...
Svar
7
· Visningar
3 331
Ridning Någon som har erfarenhet av att rida på ridskola i Helsingborg? Hur många ridskolor finns det där? Svårt att hitta information...
Svar
1
· Visningar
2 585
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag har ett 15 årigt sto som är världens snällaste häst, MEN när vi är ute är hon helt och hållet galen. Sparkar, bockar...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: skuggan_
·
Ridning Har ni sett i tidningen Hipp**n att Malin poserar med gramanen på? Nu tänker jag inte knorra över det, alla gör som de vill, men jag har...
Svar
4
· Visningar
1 880
Senast: mackan
·
J
Hästhantering ;)Jag vill ha hjälp en ponny som jag rider han huger i boxen mot andra inte mot mig,Men mot andrar så dom kan bli rädda det tycker ej...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: iNHALE
·
M
Träning Hej Jag har jätte problem med att fatta höger galop med min häst. :( Jag vet inte om jag gör rätt.. :/ Kan någon förklara en...
2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Linnea F
·
J
Ridning Heej Jag har problem med mina galop fatnigar när jag fattar så kommer jag framot luttad eller så får jag stolsits.Har ni några bra...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Jullan
·
Hästhantering Hej! Fick en fungering ang "akutlastning". Om en stressad häst av någon anledning måste lastas - är bremsning ett alternativ? Då menar...
2
Svar
25
· Visningar
2 727
Senast: Angelique
·
Ridning Har ett problem med min ponny...jag gillar ju att rida ut i skogen, det är därför jag har häst. För att kunna vara ute i skogen och...
Svar
12
· Visningar
1 891
Träning Börjar fundera allt mer allvarligt på att låta min 17-åring gå i pension. Han har alltid haft problem med än det ena och än det andra...
2
Svar
36
· Visningar
5 160
Senast: ylvalill
·
L
Ridning Hejsan, har en medryttarhäst som inte vill trava! Hon är super i hanteringen, gör ingen fluga förnär. Haha okej, jo. Hon sparkar och...
Svar
14
· Visningar
3 250
Senast: Arrabella
·
A
Ridning Har en häst sedan 1 år tillbaka.Innan dess inte riden på 4 år.Valack 8 år. Var hos tränare i vintras,tränaren tyckte det var något...
2
Svar
23
· Visningar
3 411
Senast: Highcat
·
Hästhantering Jag har gått och skaffat mig bekymmer när det kommer till att ha min häst ute i vanlig hage. Hästen i fråga är en 10-årig import som...
2
Svar
20
· Visningar
2 523
Ridning Min häst är extremt snäll och schysst på alla sätt, men han har ett stort problem: Han är nervig ute och ser spöken. Han skulle aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: Praefatio
·
M
Träning Hej! Jag har ett sto på 6 år som jag nyss börjat hoppa igen. När jag köpte henne var hon grundinriden och löshoppad. Jag hoppade in...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: Calgari
·
H
Träning Jag läste i senaste Hästfynd om trickträning, och blev helt fast för detta sätt att "leka" och umgås med sin häst. Men hur jag än letar...
2
Svar
22
· Visningar
7 486
Senast: racerkorv
·
Ridning Detta är helt otroligt .. min travare snubblar otroligt mycket! Han har alltid varit en liten slöis när man leder honom, det är lite...
Svar
8
· Visningar
3 424
Hästhantering Hej! Det är så att jag står lite rådlös inför ett "problem" som har uppkommit med min häst. Eller, egentligen är det kanske inte ett...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Verdandi
·
Träning Jag har ett treårigt halvblod som varit på inridning i 2 månader. Dom tyckte att hon var svår att rida in för hon var så känslig och...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 872
Senast: krocket
·
Hästhantering Tyvärr verkar det som om jag eventuellt inte kan ha kvar min swb unghingst -2010 där han står. Har för tillfället 2 dräktiga ston hemma...
Svar
8
· Visningar
2 643
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka