Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Hästhantering Hallå! Jag/vi har en liten shettis dam som är 6 år som är lite fjantig emellan åt. Vatten är livsfarligt hon skuttar undan för...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Jag har ett fullblodssto som är ganska så flockbunden. Hon är precis under igångsättning efter föl, vila mm. Gått lite galopp som yngre...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Har haft någon tidigare lastnings-tråd men har lite andra funderingar nu. Har haft min kuse i snart 4år, lasttränat flitigt men mest...
2
Svar
24
· Visningar
2 809
Senast: Snubbelfot
·
S
Ridning Hej! Jag har en dotter på snart 10 år och som går i ridskola. Då jag själv tyvärr inte gick i ridskola som barn så är allt "nytt" för...
Svar
19
· Visningar
1 983
Senast: Safir74
·
Hästhantering Jag hörde från min häst uppfödare att min häst har en diagnos eller form av cpskada som hon fick vid födseln. Har någon erfarenhetav...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: Xena
·
Ridning .. eller två! ;) Jag kom på igårkväll när jag skulle somna efter ett tokbra pass med hästen att jag har ett stort svart hål i den...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Ettie
·
E
Ridning Hej, jag har ett haflinger sto på 8 år på foder som tidigare gått med sin mamma i hela sitt liv. Nu har vi problemet att det går inte...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: iNHALE
·
Ridning .... är inget som mitt nya fullblodssto har lust med! Jag har precis börjat rida henne och skrittar o travar bara. Hon har gått löp...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: Tajger
·
Hästhantering Flytta tråden om den ej hör hemma här... Vi har ett lösdriftsstall med 2 stora hagar, 3 resp 6 hästar i dem. I den största...
2
Svar
35
· Visningar
3 612
Ridning När vi väntade på vår måttbeställda sadel så red dottern i över 2 månader barbacka mest hela tiden. Hon blev faktiskt ganska...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Harbor
·
Ridning Jag har en fråga när det gäller åringar. En åring som är väldigt välutvecklad (kallblod), är det en fördel eller nackdel? Hur resonerar ni?
Svar
5
· Visningar
968
Hästhantering Det här kanske är världens dummaste fråga, men min kära häst har kommit på att hon kan slänga svansen över tömmen när man tömkör så fort...
Svar
19
· Visningar
1 953
Senast: Verdandi
·
S
Träning Hej! Någon som vet hur långt utbildad en fyra årig ponny ska vara? Tänker både dressyr och "hoppning"! :)
Svar
10
· Visningar
1 802
Ridning Letar ny ponny till pojkarna och nu har jag två stycken ponnyer på gång. Båda är mycket trevliga och ligger i samma prisklass. Ponny...
2
Svar
23
· Visningar
2 531
Senast: Mysaan
·
G
Ridning Hur resonerar ni angående detta: att en häst är blöt av regn och som ska ridas med sadel? Själv rider jag inte då utan låter hästen...
2
Svar
25
· Visningar
4 599
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Skulle gärna vilja ha lite input hur jag ska börja lösa det problem som uppstått nu när jag bytt stall och häst :crazy: Köpte en...
2
Svar
22
· Visningar
3 276
Senast: iNHALE
·
L
Ridning Jag har en fråga. Vad tycker ni känns bäst att rida med? Ett sidepull träns eller ett vanligt träns med bett? Själv har jag nyligen...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: lenoreberglund
·
  • Låst
Ridning Hur vanligt är det med framåtvinklade stångbett? Med lyftande tyngdpunkt, eller hur man bäst beskriver det. :angel: Söker man bara...
2
Svar
31
· Visningar
3 397
Senast: Immer
·
Hästhantering I Fredags morse fick vårat sto ett väldigt fint, starkt och stort hingstföl, allt var bra. Dagen efter var de ute i padocken en liten...
Svar
10
· Visningar
1 987
Senast: Digbil
·
Ridning Visste inte riktigt vart jag skulle sätta tråden men det är inte ett problem utan mer ett för mig annorlunda beteénde som jag undrar om...
Svar
6
· Visningar
1 396
Senast: worthless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka