Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har en fråga om det finns ngn som är mer påläst på området än jag? Jag och mina hästar (ett halvblodssto och en varmblodsvalack) har...
Svar
16
· Visningar
3 242
Senast: movgli
·
Ridning Snälla hjälp mig !! Har ett problem, iaf som jag tar upp nu ;) Det är min sits, o då speciellt underskänkeln..Den lixom flaxar när...
Svar
17
· Visningar
2 769
Senast: diabla
·
T
Hästhantering Hej! Jag fick min första egna häst igår, och hon vill inte bli fångad i hagen. Igår gick det jätte bra, men nu såfort jag går ett steg...
Svar
13
· Visningar
2 321
Hästhantering Har en valack som nu har sparkat sönder dörren i transporten för andra gången. Han sparkar inte hela tiden utan mest när man åker på...
Svar
5
· Visningar
1 892
Senast: Mulle
·
S
Hästhantering Hejsan alla hästvänner! Nu har jag en liiiten fråga till alla som kan det här med hingstbete och sånt! Jag har en liten...
Svar
12
· Visningar
1 318
Ridning Lägger den här då jag tror jag kan få mest svar, är det fel så flytta den. Kan någon svara på om man hålmässigt kan ha Comforts...
Svar
4
· Visningar
1 512
Senast: Spirit
·
Träning Jag har en korsningsvalack på 8 år som tränar dressyr med och som jag hoppas på att kunna komma ut och tävla lite med men jag behöver...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: Lager
·
H
Hästhantering Måste höra vad ni häst folk tycker. Om en häst är lämnad på inridning... Hästen va insutten & skrittad utan problem innan den åkte...
2
Svar
24
· Visningar
5 249
Senast: gylle
·
Ridning Hej! Nu har jag funderat på denna sak länge men inte kommit fram till något bra. Om man är ute och rider i tex skogen, hästen börjar...
Svar
15
· Visningar
1 726
Senast: Home
·
B
Hästhantering Behöver verkligen hjälp! Det är så att min häst lider av seperationsångest, hon blir rent ut sagt tokig när man hämtar henne från...
Svar
12
· Visningar
1 517
Senast: BigLadyZola
·
J
Ridning Tänkte dressyra lite på en äng nu under helgen. Men ja undrar tkr ni ja ska slänga på brodd eller går det utan? Det är torrt och lite...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: JenniiePersson
·
Hästhantering Hjälp! Jag behöver råd! Jag blir galen på min häst dagar som denna!! Min häst är en ouppfostrad 8-årig fd travare, som de senaste...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: _Isa_
·
Hästhantering Jag håller på att vänja min 1åriga ardennerkille vid ett mjukt novabett på inrådan av veterinär/tandläkare så bör jag har en liten rem...
2
Svar
24
· Visningar
3 816
M
Ridning Mitt fullblod hoppar superbra och fungerar utmärkt att träningshoppa och idag var vi iväg på både hans och mins första hopptävling. Det...
Svar
12
· Visningar
1 306
Senast: Magnum
·
B
Träning Hej! :) Jag fick min travare för ca; 2,5 månad sen. Han kom nästan direkt från banan, så han är ingen "ridhäst" ännu. Men det är så...
2
Svar
28
· Visningar
3 267
Senast: Jate Volim
·
Hästhantering Hej! Förra tråden jag startade blev en intensiv diskussion om ceacar och hundar så försöker igen; Har börjat bygga en agilitybana...
Svar
8
· Visningar
1 122
Ridning Har en 6 årig appaloosa/fjording. Härlig combi va, som vi har haft sedan hon var 4 år. Riktig raring:d Saken är den att hon har svårt...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: anciplanki
·
C
Hästhantering Vi har en liten blandflock som innan varit en mycket lugn och harmonisk flock. Dock har vi en liten 7 åring som på sista tiden börjat...
Svar
9
· Visningar
3 025
Senast: Qosack
·
Hästhantering Hej alla Bukefalister. Jag tänkte söka lite goda råd, och förhoppningsvis kunna få bukt med mitt "problem". :) Ponnyn det gäller är...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: Sar
·
J
Hästhantering Hej. Jag har en 5årig tro det eller ej valack som har stora hingstproblem.. Fick hem honom som 3årig klapp hingst då han under...
Svar
15
· Visningar
2 773
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama