Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hjälp! Jag behöver råd! Jag blir galen på min häst dagar som denna!! Min häst är en ouppfostrad 8-årig fd travare, som de senaste...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: _Isa_
·
Hästhantering Jag håller på att vänja min 1åriga ardennerkille vid ett mjukt novabett på inrådan av veterinär/tandläkare så bör jag har en liten rem...
2
Svar
24
· Visningar
3 823
M
Ridning Mitt fullblod hoppar superbra och fungerar utmärkt att träningshoppa och idag var vi iväg på både hans och mins första hopptävling. Det...
Svar
12
· Visningar
1 306
Senast: Magnum
·
B
Träning Hej! :) Jag fick min travare för ca; 2,5 månad sen. Han kom nästan direkt från banan, så han är ingen "ridhäst" ännu. Men det är så...
2
Svar
28
· Visningar
3 269
Senast: Jate Volim
·
Hästhantering Hej! Förra tråden jag startade blev en intensiv diskussion om ceacar och hundar så försöker igen; Har börjat bygga en agilitybana...
Svar
8
· Visningar
1 122
Ridning Har en 6 årig appaloosa/fjording. Härlig combi va, som vi har haft sedan hon var 4 år. Riktig raring:d Saken är den att hon har svårt...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: anciplanki
·
C
Hästhantering Vi har en liten blandflock som innan varit en mycket lugn och harmonisk flock. Dock har vi en liten 7 åring som på sista tiden börjat...
Svar
9
· Visningar
3 027
Senast: Qosack
·
Hästhantering Hej alla Bukefalister. Jag tänkte söka lite goda råd, och förhoppningsvis kunna få bukt med mitt "problem". :) Ponnyn det gäller är...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Sar
·
J
Hästhantering Hej. Jag har en 5årig tro det eller ej valack som har stora hingstproblem.. Fick hem honom som 3årig klapp hingst då han under...
Svar
15
· Visningar
2 779
Senast: skuggi
·
L
Ridning Hej! Jag har en häst på 8 år som är svårlastad. Hon går upp på rampen utan problem med frambenen, men när hon väl står där, kollar hon...
Svar
9
· Visningar
1 670
Senast: claire
·
C
Ridning Jag har lite funderingar på hur vi ska få barnens häst att lyssna bättre och bli mer lättriden. Det är en 12 årig isis som gått på...
Svar
12
· Visningar
2 235
Senast: Badger
·
T
Träning Hej! Min häst är rätt lugn i vanliga fall, men såfort man börjar trava blir hon het, & i galopp blir hon plötsligt lugn igen. Hon är...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: worthless
·
D
Ridning Hejsan :) Jag undrar varför det är så viktigt (enligt många) att tårna pekar framåt? Jag förstår inte, för några år sen var det viktigt...
2
Svar
24
· Visningar
5 873
Senast: monell
·
T
Hästhantering Hej! Tänkte det kanske var någon här som kunde hjälpa mig lite! Jag har ett 5årigt paintsto, köpte henne som 3åring och red in...
Svar
5
· Visningar
1 331
Hästhantering Hej! Håller på med NH med min ponny hemma och hon klarar det mesta utan problem, men hon tycker att det mesta är för lätt och inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 316
L
Träning Detta är första gången jag skriver här, men får hoppas att det blir rätt! jag är medryttare på ett gotlandsruss som har börjat stegra...
2
Svar
24
· Visningar
18 451
Senast: Donnatello
·
Hästhantering Håller på och lasttränar en unghäst för att kunna få iväg henne till seminstationen. Hon verkar inte ett dugg rädd för transporten och...
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: Jasse92
·
Ridning Hej alla AR-ryttare! Jag tycker att det skulle vara roligt med en tråd där AR-ryttare (vilket jag gärna vill prova mer av när jag blir...
Svar
4
· Visningar
1 406
Senast: Totola
·
L
Hästhantering tänkte fråga en till sak :D min medryttarhäst sticker när det kommer en cross, någon som har nåt bra förslag på hur man kan få hästen...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Laurii
·
M
Träning hej jag skulle villja ha så mkt tipps och hjälp som möjligt, det är så att jag har ett 6årigt varmblog, har haft han ca 2år, han kunde...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Lenita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur