Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
markarbete är toppen....för hopphästen
arbete från marken, som tömkörning och liknande är bra för de flesta hästar.
Man blir aldrig förvånad längre
Nu vet jag inte om jag tolkade ditt inlägg fel.. Men jag tror det blev ett missförstånd här.. Inom "hoppvärlden" kallas dressyrträning för markarbete. Så jag tror det var det älgen menade med att markarbete (dressyr för hoppryttare) är bra för just hopphästen
Inga missförstånd här inte. Nej men det finns ingen anledning till att tjafsa om ord. Drar mig ur
Lycka till med studierna,
Kanske en fördjupning i VAD horsemanship är vore bra?
Horsemanship är så enkelt att det är MÄNNISKANS sätt att träna hästen. En naturlig miljö och träning gör att hästen fortsätter att vara en häst!
Klart det är människor som tränar hästar. Har aldrig sett en get, kor eller får göra det iaf? En häst är en häst oavsett vad de tränas i.
Folk håller på och ska täcka hästarna och grips av panik om det snöar och dem inte har något täcke, hästen får ett sår och det blir världens rubriker om det. Men seriöst, vad gjorde hästarna förr i tiden? Satte någon på dem täcken?Nää. Var det någon som skodde dem? Neej. Dom slet ut hovarna själva genom att vara i sin miljö.
Hur långt tilbaka i tiden räknar du? Hästarna skoddes redan av de gamla romarna för att skydda dem. Många är de hästar som kördes i skogen som fick en filt över sig på rasterna. Vad är problemet?
Dem är inte lika naturliga längre sem dem var en gång i tiden, för vi människor har förstört det för dem. Vi har gjort så dem inte tål lika mycket längre, vilket är väldigt synd. Och nu ska vi fortsätta med deras psyke? Låt hästarna vara hästar.
Vad domecisteringen med psyket att göra? Om du hade varit lite påläst hade du förstått att hästar inte ens hade funnits på våra breddgrader om de inte tämjts, så då hade du fått åka ner till varmare stäpper och TITTA på dem. Inte ens de vilda mustangerna elelr brumiesen är ursprungliga i den miljön.
Och jag tycker det är oerhört omoget av dig "älgen", och andra som lägger sig i just detta med mina studier, väldigt omoget att skriva så och bete sig så.
De flesta som säger sig ha studerat har belägg för sina källor
Vet ni vem Ceasar Milan är? Han har hand om hundar, det är något magiskt med honom, hundar och hästar är inte alls samma sak! och filmen "Mannen som kunde tala med hästar" , vissa har det i sig! hur vet du att inte jag och andra har det då? visst , proppa er fulla med information som kommer ifrån alla möjliga olika envisa damer (fint ord) här i världen, men jag studerar faktiskt hästar, oerhört mycket och noggrant. Deras beteende. Jag behöver inte böcker av det jag lärt mig, hästarna skriver ju inte böckerna, eller hur? Så vem vet och vad har dem som skriver böckerna har fått information ifrån? Jo dem studerar hästar! Jag läser inte böcker jag läser hästar.
Det gör jag också, men kompletterar med böcker och annan forskning.