Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Skogsmulle som jag är rider jag sällan(eller aldrig) för tränar utan rider mest runt för mig själv. Idag hade jag dock sällskap av en...
Svar
13
· Visningar
2 746
Senast: Totola
·
Hästhantering Någon som har några tankar, eller rättare sagt råd kring det? Hon står blick still när man åker från stallet, men på hemvägen stampar...
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: Riley
·
Träning Läste igenom det nya reglementet för kvalitén och läste till min stora förvåning att man inte längre får bära sporrar. Är det någon som...
Svar
6
· Visningar
1 565
Senast: Vita_N_6520
·
M
Ridning Hej jag behöver lite tipps och hjälp av duktiga bukare :) Jag har det här problemet som jag säkert inte är ensam om, när jag rider och...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Roucle
·
Träning Jag har börjat rida en 20-årig islänning då och då och tanken var att jag skulle träna honom lite, då ägaren bara skogsmulle-rider. Han...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: eneleh
·
Ridning Hej där ute Jag har en travartjej på 12 år, som är envisare än synden och en humörhäst utan dess like. Jag skulle vilja ha lite tips...
Svar
6
· Visningar
1 363
Senast: Totola
·
Hästhantering Tar upp detta sätt ännu en gång. Vi har försökt picka med spöt vid olika tillfällen, både vid lastning och när vi ska in i...
Svar
14
· Visningar
2 411
Senast: Harbor
·
O
Hästhantering Hejsan! jag skulle vilja lära min häst att stegra, hur har ni börjat? väldigt tacksam för svar=) Vill inte höra att men gud de...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
35 536
Senast: arrak
·
E
Ridning Vad för någo ska jag göra om jag vill stärka min varmblodskille i galoppen!? :laugh: Han har jätte bra galopp ute men på en gång när man...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: eerijka
·
Ridning Jag är riktigt konfunderad. Är medryttare på en fullblodskorsning som gärna går med huvudet väldigt högt, han har alltid martingal. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 548
P
Hästhantering Jag var och provred en isis i Söndags och han var väldigt känslig. När ägaren red honom så gick han jättefint. När det var min tur så...
Svar
4
· Visningar
1 594
Senast: Pacita
·
L
Hästhantering Hej! För en vecka sedan hämtade jag hem min drömhäst SAGA. Ett 12 årigt halvblod som de senaste 3 åren gått på lösdrift ( fick ett föl...
Svar
13
· Visningar
2 332
Senast: eldur94
·
L
Ridning hej! Jag är helt ny inom "hästvärlden". Började rida som vuxen nybörjare (37 år) av en slump i Augusti förra året och är nu "helt...
Svar
8
· Visningar
9 759
Senast: Praefatio
·
L
Hästhantering hej köpte min första häst för två veckor sen. en treårig nordsvensk valack. allt gick bra o rätt lugnt till när ja släppte ihop...
2
Svar
22
· Visningar
3 230
Senast: Lotus
·
L
Hästhantering Jag har en fråga, går det att longera en häst och att den galopperar? Tänk om den sliter sig, ska man träna horsemanship före? Tacksam...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: neferra
·
V
Träning Har ett 1-årigt sto som är snäll i all hantering utom att ledas i grimma då hon ibland sliter sej och bara drar iväg... Någon som har...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Har en pålle jag lånar som är rädd om sina öron. Det är aldrig något problem när man står och borstar eller myser, då brukar han vara...
Svar
5
· Visningar
3 719
Hästhantering Har ett mkt. allvarligt problem som jag vill ha seriösa svar på, av dom som har erfarenhet av PMS ston !!! Vi har bara 3 hästar. Vårat...
2
Svar
31
· Visningar
5 143
Senast: moon
·
Ridning Är det vanligt att man rider med olika långa stigläder av olika anledningar? Jag vet en tjej som alltid rider med ena lädret längre...
2
Svar
27
· Visningar
5 170
Senast: dengra
·
Ridning Hästen jag rider har börjat med "olaten" att bita sig fast i bettet, spänna halsen och bli väldigt svårstoppad. Hon är precis igångsatt...
2
Svar
22
· Visningar
8 175
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar