Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Hästhantering Hej! Hästen jag rider är vädligt svår att sitta upp på.. Då hon vägrar stå still.. Hon backar, snurrar.. Jag tror det kan bero på en...
Svar
14
· Visningar
2 714
Senast: Verdandi
·
K
Träning Jag har ett ganska stort problem. Jag har ridit sedan jag var sex år. Nu är jag femton och det sista jag är är rädd. Jag har ridit...
Svar
3
· Visningar
1 102
Senast: Exhistensia
·
G
Hästhantering Hej! Jag har ganska nyligen blivit "medryttare" på en ridskolehäst. Just nu så går han inte i verksamheten och ingen får hantera...
Svar
7
· Visningar
1 672
·
Ridning Jag har blivit hästskötare på en dressyrhäst och ganska nyss fick jag börja rida honom. Han är 17 år och utbildad St. George, alltså en...
2
Svar
22
· Visningar
3 230
Senast: magnik90
·
L
Hästhantering Hej igen! Nu har det gått 3 veckor sedan vi hämtade hem vår härliga Saga! Hon är ett 12 årigt halvblodsto som gått på lösdrift de...
Svar
13
· Visningar
1 743
T
Hästhantering Det finns tre hästar i vårt stall, de två andra går tillsammans i hagen och har boxarna bredvid varandra. Vår går i egen hage och har...
2
Svar
21
· Visningar
2 489
Träning Pållen är inte riden mkt alls fastän han är 9år. Har bara gått rakt fram i skogen några gånger om året. Men nu tränas han sedan 6 veckor...
Svar
5
· Visningar
1 739
·
Ridning Hej! Jag har anmält mig till ett ridläger i sommar, med inrikting hoppning! Man rider då två pass om dagen (det är fem dagar), varav...
Svar
8
· Visningar
1 543
·
Hästhantering Finns en två-åring (fyller snart) i mitt gamla stall,förra sommaren vart han mycket hanterad,nu i vintras så har han inte blivit så...
Svar
1
· Visningar
952
·
P
Ridning Hej! Jag är i stort behov av att höra era framgångshistorier. Med det menar jag om ni haft ett problem med er häst som ni löst och det...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: zabby
·
S
Träning Hej på er! Jag har en 13- åring blandrassto. När jag rida henne, kan jag inte kontrollera henne. Hon springer hela tiden jättefort. Så...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 953
Senast: Brun
·
K
  • Låst
Hästhantering Vad betalar ni som har er håst uppstallad varje månad?:)
Svar
1
· Visningar
783
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hur mycket kan man träna,arbeta en 4 åring? Tips och ideer mottages gärna. 4 åringen är ett bruks nordis sto. Är riden i ett år,mycket...
Svar
11
· Visningar
2 528
M
Träning Hej, nu är det så att jag har ett litet problem. Jag är medryttare på en häst sedan 2 månader tillbaka och älskar denna tjej! Hon är...
Svar
17
· Visningar
4 358
Senast: _Elly_
·
Hästhantering Har ett jobbigt problem med min nya häst som jag haft i drygt en månad. Dom 2-3 första veckorna var det som helst inga problem att...
Svar
13
· Visningar
2 153
Senast: NightShade
·
  • Låst
Hästhantering Hellooo, nu är det så att jag håller på att lära min häst stegring ifrån hästryggen och så småningom gå över till marken när han kan...
2
Svar
34
· Visningar
3 667
Senast: IngelaH
·
S
Hästhantering Vad kan era ettåringar? Och hur är dom att hantera?
Svar
16
· Visningar
1 634
Senast: nypet
·
Träning Hej, jag är medryttare till en island vallack. När vi är ute kan han ibland bli lite väl pigg och trippa fram på framdelen men han...
Svar
16
· Visningar
1 721
Senast: Gry
·
L
Ridning Min nya polle har svårt för att acceptera bettet. Han lyssnar inte, arbetar inte och går inte i form. Han bara irriterar sig på bettet...
Svar
13
· Visningar
3 107
Senast: Chine
·
Hästhantering Min åring (10:a) har en tendens till hjorthals (ev) och har en stor underhals. Min fråga är att kan man redan nu "arbeta" på att ta bort...
Svar
3
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar