Hur viktig är kontakten med andra hästar?

Sv: Hur viktig är kontakten med andra hästar?

KL

Hur kommer det sig att det är ok att hålla hingstar ensamma och att de inte är "beroende av någon kontakt" med andra hästar...? Är inte det lika illa i så fall? Fast än att ytterst få människor skulle få för sig att släppa ihop sina hingstar med andra hästar, i synnerhet ston... En stilla undran bara...

Sv: Hur viktig är kontakten med andra hästar?

De om några är ju sociala så de bara visslar om et. Men av praktiska skäl har nog många valt att ha sin hingst stående själv. Däremot finns det oxå många som får gå ihop med en lr fler kompisar, kanske vallacker, kanske nån annan hingst. Att ha en hingst bland ston är väl inte det optimala. Finns ju de som hyllar fri betäckning iofs :p... he he.

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 566
Senast: Stereo
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur