Hur viktig är kontakten med andra hästar?

Sv: Hur viktig är kontakten med andra hästar?

KL

Hur kommer det sig att det är ok att hålla hingstar ensamma och att de inte är "beroende av någon kontakt" med andra hästar...? Är inte det lika illa i så fall? Fast än att ytterst få människor skulle få för sig att släppa ihop sina hingstar med andra hästar, i synnerhet ston... En stilla undran bara...

Sv: Hur viktig är kontakten med andra hästar?

De om några är ju sociala så de bara visslar om et. Men av praktiska skäl har nog många valt att ha sin hingst stående själv. Däremot finns det oxå många som får gå ihop med en lr fler kompisar, kanske vallacker, kanske nån annan hingst. Att ha en hingst bland ston är väl inte det optimala. Finns ju de som hyllar fri betäckning iofs :p... he he.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka