Sv: Träna lastning går bra. Men inte när man ska iväg!
Tror du är helt inne på rätt spår, jag kan av någon anledning lasta andras hästar, men mina egna, det är en helt annan sak.
När vi ska ut och åka så får syster leda och jag står bakom, fungerar klockrent. En gång var jag dock tvungen att ta med pappa, fungerade inte alls... Pappa hade för sena reaktioner på utsidan och jag hann bli nervös på insidan, ingen bra kombo
...
Sen är det ju så, att även om man tar till, tidsmässigt, när man ska åka iväg, så vet man ändå att tidstaket finns där och det skapar nog en inre stress och har man då känslig häst så känner de av det direkt. Och ska man dessutom till veterinären så har man säkert en oroshärd i magen pga det också...
Usch svårlastade hästar är inte kul, min gamla varierade sig mellan att gå på direkt till att ta 3h, tror det är därför min oroskänsla ligger kvar. Förra, som bara hade ett år, gick snällt in alla ggr vi åkte, förutom när pappa var med. Nye killen har vi bara lastat 3ggr och hitills har han gått på, så jag hoppas att han fortsätter så