Saken är ju den att det finns enormt mycket forskning på det här området. Gå in på pubmed.gov och sök i ämnet, så ser du själv. Och återigen går det inte att designa EN studie som ger svar på alla frågor. Däremot finns det samlad kunskap med viktiga slutsatser, och det är just den kunskapen som "dina" läkare motarbetar.
Har du läst något av det jag länkat till hittills? Här har du ytterligare en mycket bra förklaring, både historiskt och fysiologiskt, till kortisonsvikt skriven av en forskare och överläkare på KI:
http://www.addisongruppen.se/kortisonsvikt.pdf
Den är tydlig och "enkel" i sammanhanget, läs den!
Som jag skrivit tidigare är det omöjligt, även för en läkare, att ha full koll på alla forskningsområden. Därför är det är nödvändigt att man har ett visst förtroende för den stora expertis som finns. Självklart ska man vara öppen för nytänkande, men när man både diagnostiserar och behandlar byggt på spekulativa osanningar, då är det något annat det handlar om.
Som läkaren i länken skrivit, med viss humor, vore det ganska märkligt att den svenska läkarkåren skulle ha "missat" så mycket tillgänglig forskning med tanke på att medicinska rön spridits över världen långt före de moderna kommunikationernas tid...
Du skriver "om de forskar på det får de reda på mer". Jag kan lova att det forskas för fullt, och det finns ingen anledning att konspirera kring att viktiga endokrinologiska forskningsområden skulle undvikas.
Om det fanns ett så enkelt sätt att framgångsrikt behandla hypotyreospatienter som att lägga till lite kortison, tror du inte att varenda endokrinolog skulle vilja stå som förstanamn i publikationen som visade det?