Måste man rida/köra in??

Sv: Måste man rida/köra in??

Jag håller med många här inne. Din häst verkar inte lida ett enda dugg.

Jag har själv haft lite dåligt samvete för min 3-åring. Jag skulle tagit tag i och börjat rida in honom nu i vår, men jag blev gravid.
Hade liksom inte tänkt börja rida in en unghäst när jag var i femte månaden.....
Så just nu går alla mina hästar (tre stycken) och latar sig.
Har inte kunnat rida i vinter, av ett antal anledningar, och nu känns det inte riktigt lönt att börja. ( är i sjätte månaden nu)
Jag promenerar lite, tömkör och longerar.

Så nu får de gå och bara vara hästar! På bete i en stooor fin hage och stoppa i sig gräs;)

Sv: Måste man rida/köra in??

Fast hon får ju motion! Det verkar finnas en del som anser att promenader inte räknas.

Och jag tycker själv inte det är shysst att ha en häst enbart till sällskap, att den aldrig får se annat än hagar och stall. Men som sagt, hon får ju komma ut flera gånger i veckan. :)

Jag blev nog missförstådd. Jag tycker att promenader räknas. Och jag anser att TS häst har det bra :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 104
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar