problem att gå med andra hästar

Sv: problem att gå med andra hästar

Om jag förstod dig rätt så har din häst gått med samma hagkompis i fyra år men har nu flyttat?

Det som hände under förra årets bete var trist men inom tiden det tar att fastställa ordningen så inget onormalt att det händer först efter tre veckor.

Frågan är om han gått med samma hagkompis i bara några veckor nu eller om det är längre tid. Jag brukar räkna med att det tar runt en månad innan det är färdigtjafsat i hagen.

Att det går bra vid ridining är nog att hästen är trygg med ryttaren. Väldigt viktigt för en mindre trygg individ.

Jag misstänker att han inte fått tillräckligt med tid med de nya kamraterna för att fastställa ordningen.

Hej!
känner igen det där. Har en val på nu fyra år snart. Han kan gå med andra hästar om han inte går breve ston. för då jagar han skiten ur de som är i rang under honom.

Jag tycker det är en solklar ordning redan från början, eftersom min häst går undan och inte skapar konflikter. Jag tycker mest det är trist att de andra ska bossa med honom så mycket när han själv är snäll. Och nej, jag är inte partisk i frågan för att det är min häst. Han ÄR en mes och jag tycker det är trist att han ska få skit för det, men naturen är väl sådan.

Så nej, jag tycker inte min häst har problem att gå med andra hästar, jag tor du missuppfattar mig lite. Jag lånade tråden för att jag tycker de andra hästarna han delat med har ett beteende som jag inte förstår. Varför hacka på den som ligger, liksom?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: Freazer
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 935
Senast: Sel
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 078
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 819
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar